Coolblue reviews

9.0

Brenda
15-04-2019

Mijn dochter is een week bezig geweest…

Mijn dochter is een week bezig geweest om een wasmachine en droger geleverd te krijgen. 3 x afgesproken, komen gewoon niet Waardeloos bedrijf. De hele order Geannuleerd.!.

Heeft het toen in de plaatselijke winkel gekocht en de volgende dag keurig geleverd en geïnstalleerd.

COOLBLUE maakt zijn belofte (zoals op T.V.) echt niet waar.

31-03-2019

Aflevering

Dinsdagdag in uw winkel een wasmachine en een droger gekocht en afgesproken dat de aflevering op zaterdag zou zijn.Ik zou de avond van tevoren een mail krijgen mbt de aflevertijd en ook nog 15 minuten voor aflevering door uw chauffeur gebeld worden.Ik was onaangenaam verrast toen ik zaterdagmorgen om 07:40 gewekt werd door de deurbel omdat uw chauffeur voor de deur stond.Zag ik later in mijn mailbox dat ik om 01:49 uur een mail van u heb gehad waarin stond dat de aflevering om 07:30 zou zijn.Ter uwer info,om 01:49 slaap ik,

WJM Blommestein

Ewald
29-03-2019

Zeer teleurstellende service

Samsung s10 plus gekocht bij Coolblue. Goeie service totdat de rebuy actie aan de orde kwam. Blijkbaar moet Coolblue dit bedrag zelf betalen want dan is de service ineens erg ver te vinden. Als je dan zaken doet doe ze dan wel eerlijk Coolblue. Niet dingen mooier maken dan ze zijn. Erg teleurstellend en ik zal nooit meer iets bij Coolblue kopen. De slogan met de glimlachbis bij mij in ieder geval niet gelukt.

Niels
19-03-2019

Stuur je een windmeter op voor reparatie naar Coolblue

Stuur je een windmeter op voor reparatie naar Coolblue

Coolblue heeft foute informatie gegeven. Wat er opgestuurd moest worden.

Als ze hem binnen hebben krijgen je een e-mail met de melding

Eerder heb je je product naar ons teruggestuurd voor een reparatie. We hebben het product niet volledig van je ontvangen. Onze reparateur kan het op deze manier helaas niet in behandeling nemen. Dit is een product dat niet wordt gerepareerd. Wij krijgen hier een vergoeding voor.

Ik heb 10x moeten bellen met coolblue.

Om de wind meter terug te krijgen.

Je krijgt de windmeter kapot terug!

Wij hebben hem heel opgestuurd naar Coolblue.

Ik had vertrouwen in Coolblue maar nu niet meer.

Voor mij nooit meer Coolblue!

Sophie
19-03-2019

Diepe onvrede over service

Ik ben diep ontevreden over de service. Ik heb in minder dan 1,5 jaar twee keer een kapotte IPhone 7 ontvangen. Twee keer een hardware probleem die vaker voorkomt bij dit model. In plaats van dat ze dit probleem oplossen door mij direct te helpen, moet ik hem 3 WEKEN opsturen. Ik betaal niet voor 6 weken gedoe (2 x 3 weken). Ik betaal voor een product en de service van coolblue en nog steeds lijd ik onder dit probleem. Zij helpen mij niet! Na deze drie weken is het enige wat ik krijg een IPhone 7. Ik kan niet voor een ander telefoon kiezen (wat ik wel graag wil, want dan heb ik dit probleem niet meer)

Marvin
14-03-2019

Niet bezorgd

Wij hebben een bestelling geplaatst bij Coolblue zodat we het de volgende dag zouden ontvangen. In het aangegeven tijdsvak zijn wij thuisgebleven. Ineens werd de bezorging uitgesteld naar een dag later. Een dag later waren wij overdag, net zoals de andere werkdagen, niet thuis. We konden het dus niet ontvangen wat het erg vervelend maakt.

Wanneer er beloofd wordt het de volgende dag in huis te hebben, dan verwacht ik dat ook. Wij hadden het anders niet besteld.

Coolblue liet het pakket bezorgen door PostNL, die dus een dag te laat langskwamen, op maandag, toen wij niet aanwezig waren. Helaas konden we nergens een bezorgdatum en -tijd aangeven. De PostNL bezorger is na een keer missen meteen naar een PostNL afhaallocatie gegaan. Dat betekent dat wij nu een groot en zwaar pakket moeten ophalen in hartje Amsterdam.

Passende compensatie? Na 3 verschillende klantenservice medewerkers en dezelfde reacties: Een 10 euro voucher voor je volgende bestelling.

Een volgende bestelling die dus nooit meer zal plaatsvinden.

Remco
13-03-2019

Service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.

Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken, te krenken, ;-) ).

Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP?). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

Bo
11-03-2019

Zwaar teleurgesteld!

Zwaar teleurgesteld Coolblue. Sinds vandaag zal ik geen verdere zaken meer met jullie doen.

Ik heb een jaar geleden een stofzuiger gekocht en deze gaf vanaf het moment dat hij 3 maanden oud was problemen en zuigt hij niet goed meer. Meerdere keren filters schoon gemaakt en alles bekeken. Daarna terug gestuurd naar jullie voor reparatie. Mijn stofzuiger is vervolgens 3 weken weg geweest. Daarna hebben jullie hem weer terug gestuurd en de fabrikant zou de binnenkant schoon gemaakt hebben. Na 1 week begonnen de problemen weer en ging hij ook irritant piepen. Ik heb hem weer retour gestuurd. Na 3 weken kwam hij opnieuw terug en zou iets vervangen zijn. (Wat is mij nog steeds onduidelijk) na deze keer was de zuigkracht nog steeds erg slecht. Ik heb met jullie gebeld en opnieuw moest ik hem weer terug sturen. Dit heb ik gedaan maar de irritatie was al behoorlijk toegenomen. Na weer ongeveer 3.weken kreeg ik hem WEER terug terwijl gezegd was dat er een andere oplossing gezocht zou worden. De fabrikant had aangegeven dat ik hem beter SCHOON zou moeten maken! (Nu was ik.echt boos!l Op aanrader vam 1 van jullie medewerkers moest ik heb weer( 4de keer) retour sturen. Ik zou nu eindelijk shoptegoed krijgen.

Nou dit heb ik gedaan en heb de doos niet eens open gemaakt. Toen ik het bericht ontving dat jullie hem retour hadden gekregen ben ik gaan bellen over het shoptegoed. Ik kreeg te.horen dat er eerst controle plaats moest vinden voordat ik het shoptegoed zou krijgen. En al die tijd had ik geen stofzuiger.! Ik zou tevens terug gebeld worden wat nooit is gebeurd. Weer 2 dagen later heb ik een mail ontvangen dat ik nog 3 zuigmonden en de stang retour moest sturen! Nu was mijn geduld echt op!

1 er is nooit eerder gezegd dat ik alle dingen retour moest sturen.

2 hoe moet ik dit nu versturen? Weereen doos kopen? (Nummer 5?) Heb al meerders dozen gekocht en de stang paste daar ook echt niet in.

3 Het gaat om een stofzuiger van 80 euro Hebben jullie enig idee hoeveel uren werk ik heb hierin hebzitten? en nul flexibiliteit van jullie kant.

4 ophalen? Ja dat kunnen jullie. Alleen moet ik dan wek de hele dag gaan zitten wachten (lees vrijnemen van mijn werk) om te wachten tot dat iemand langs komt.

Conclusie jullie hebben gewonnen!

Die 80 laat maar zitten! Ga morgen een nieuwe stofzuiger kopen ergens anders! En zal zowel prive als zakelijk geen zaken meer.met jullie doen.

Jullie zeggen te staan voor klantvriendelijkheid. Alles met een glimlach? Ik vind het om te janken.

Ik hoop dat jullie heel gelukkig worden met die stofzuiger en ben zeer benieuwd hoe jullie als bedrijf op den duur overeind blijven nu jullie blijkbaar zo met jullie kanten omgaan.

Een zwaar teleurgestelde klant.

09-03-2019

Perfecte communicatie, betrouwbaar

Keurig alles op tijd geleverd en geinstalleerd, getest en onderhoud uitgelegd.

Ik vond het een perfect aankoopproces, voor herhaling vatbaar

Indra
07-03-2019

Toppers van bezorgers

Bij de Wehkamp een Miele wasmachine besteld. Bezorgers wilde hem niet naar boven brengen. Dus wasmachine is retour gegaan.

Ik heb Coolblue gebeld en de klantenservice mevrouw vertelde dat Coolblue wel echt de wasmachine naar boven brengt.

Gelijk een Miele wasmachine besteld.

Bezorgers hielden ons keurig op de hoogte over het tijdstip dat ze zouden komen.

Oude Miele wasmachine hebben ze van zolder getild en meegenomen. En de nieuwe Miele wasmachine naar zolder getild.

Hulde voor Coolblue.

Mike
06-03-2019

Coolblue bedankt!

Willde toch even een reactie plaatsen over de service van coolblue ook vanwege de slechte reacties hier.

Mijn slecht 2.5 jaar oude samsung tv was kapot. garantie was 2 jaar. echter zat er wel een scherm garantie op van 3 jaar. dat onderdeel was kapot. na 2.5 weken kreeg ik een reactie van coolblue dat ze besloten hadden de tv niet meer te repareren (lees reparatie te duur voor waarde tv) en ik een shop te goed kreeg van 549 euro. De volledige aankoopwaarde!

Dit vind ik erg netjes. inmiddels met 30 euro bij betaling een nieuwe tv (van een ander merk zelfs) besteld.

Cool blue bedankt voor de goede service!

Luuk
05-03-2019

Slechte service!

Een niet al te beste klantenservice. Inbouwvaatwasmachine voldoet aan alle eisen die online gesteld worden (nishoogte en diepte etc). Bij het installeren echter geeft de installateur aan dat de slangbeveiliging niet past die meegeleverd is. Dit hebben alle vaatwasmachines maar kennelijk niet interessant genoeg om te vermelden op de website? Of hij zaagt nu een stuk van het keukenkastje kapot(erg fijn) of ik moet maar een andere bestellen met een andere beveiliging. Deze is trouwens ook gewoon te koop bij de gamma etc. ( fijn maar waarom heb je deze dan niet in je busje meegenomen?) Ondertussen heeft zijn collega de oude al meegenomen in het busje en vergeet deze beste installateur om de ontkoppelde kraan weer dicht te maken. Met tot gevolg dat bij het afwassen de volledige inhoud van de wasbak door de keuken stroomt(fijn). Klantenservice gebeld hoe het nou kan dat het niet past en of ze een ander product kunnen aanraden. Tot 4 x zou ik teruggebeld worden en is dat niet gebeurd. Uiteindelijk een tegoedbon gekregen van 10 euro voor de overlast. Om het hele coolblue maar te vergeten gevraagd om de oude dan maar weer neer te zetten, maar deze was allang vernietigd. Toen ik aangaf dat deze gistermiddag pas is opgehaald en het me erg sterk leek toch maar gebleven bij het zelfde antwoord; vernietigd. Ik eindig dus na 3 dagen klantcontact met Coolblue; een gat in de keuken waar mijn vaatwasser stond, een lekkende afvoer waar de vaatwasser mee was verbonden, een tegoedbon van 10 euro. Al met al gelukkig nu nooit meer zaken doen met Coolblue; wat een aanfluiting voor servicemanagement.

Viresh
28-02-2019

Blanco cd rom in plaats van bluray spel spiderman PS4!

Na 6 jaar vaste klant bij Coolblue is daar nu een einde aan gekomen

Na 6 jaar vaste klant bij Coolblue is daar vandaag een einde aan gekomen. In die 6 jaar is er wel eens wat mis gegaan met levering en wat betreft productgarantie echter ben ik altijd goed geholpen door Coolblue zelf.

Afgelopen zaterdag mijn spiderman spel voor de playstation 4 binnengekregen.

Deze zat netjes ingepakt en ingeseald in de originele seal. Bij het uitpakken zag ik tot mijn verbazing dat er een cd-rom in het hoesje zat en geen blu-ray van spiderman zelf. Een cd-rom van het merk Philips notabene. Ik heb vervolgens direct de klantenservice van Coolblue gebeld met dit onwaarschijnlijke verhaal. Gelukkig kon de medewerker aan de andere kant va de lijn mijn verhaal wel geloven aan mijn toon en frustratie. Die verzekerde dat als ik het product retour zou sturen er direct een nieuwe naar mij toegestuurd zou worden. Pfff gelukkig dacht ik.

Vandaag het product ontvangen. Ik wilde het product uitpakken en tegelijk filmen met mijn telefoon deze keer. Ik zag dat ik op dat moment een mail van Coolblue had gekregen met de volgende inhoud:

Beste Viresh,

Bedankt voor het doorsturen van de foto's en je melding. Gistermiddag hebben wij jouw hoes en de Philips CD-ROM ontvangen. Om maar direct met de deur in huis te vallen: we hebben de hoes in dezelfde staat weer teruggestuurd.

Het is onmogelijk dat iemand de seal ongeschonden omzeilt en een CD-ROM in de hoes plaatst.

We hebben de inhoud van de CD-ROM niet geraadpleegd, maar aan de achterkant gezien was deze CD-ROM niet nieuw.

Daarnaast is Philips een Nederlands merk en wordt dit spel van Playstation niet in Nederland geproduceerd. Het is dus niet aannemelijk dat een CD-ROM van Nederlandse makelij in een Oostenrijks fabriek belandt (zie bijlage voor controle) en zo in de hoes eindigt.

Ik kan je hier niet verder mee helpen, daar wij niet het idee hebben dat de schijven in ons beheer omgewisseld zijn. Mocht iemand anders jouw pakket hebben aangenomen en geopend, dan raad ik je aan om diegene om opheldering te vragen.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat wel.

Begrijpelijk dat ik nu in alle staten was. Wasmachines, iPhones , AirPods, keukenapparaturen etc etc. aangeschaft in de afgelopen 6 jaar en nu denken jullie dat ik jullie ga scammen voor een playstation spel van 60 euro. En trouwens cd-roms van philips zijn wereldwijd te verkrijgen, dus kan je de fabriek niet uitsluiten. Ik geloof niet dat dit bij coolblue of bij de TNT post is omgewisseld, maar bij de fabriek zelf aangezien er een originele seal eromheen zat.

Wederom Coolblue gebeld. Wederom kon de medewerker aan de telefoon mijn verhaal geloven en beloofde er wat aan te gaan doen. Echter kreeg ook zij te horen van haar meerdere dat er niks aan te doen was. Ik was de eerste die dit was overkomen en daardoor kon het niet anders dan dat ik dit zelf had gedaan.

Met andere woorden: " Na 6 jaar klant te zijn bij ons geloven wij dat jij ons nu in de maling neemt met een playstation spel van 60 euro en riskeren wij het feit dat je nooit wat meer bij ons aanschaft en hier een review over gaat schrijven dat je als klant geen poot hebt om op te staan als jij het uitpakken van online aankopen niet elke keer vastlegt middels video.

Lindsay
19-02-2019

Glimlach werd een schok

Ik had een Huawei Mediapad besteld bij Coolblue en voor de optie gekozen "voor 3 uur besteld, zelfde dag in huis"

Heb de hele dag thuis zitten wachten tot in de late uren toen ik opeens zag dat de track & trace op "bezorgd" sprong.

Contact opgenomen met Coolblue en die vertelde mij dat ze een zogenoemd onderzoek zouden starten bij PostNL.

Ik wacht nu al langer dan 7 dagen en er komt nog steeds niks uit. Telkens hoor ik maar dat ik nog even moet wachten. PostNL zegt dat er geen onderzoek gestart kan worden voor niet aangetekende pakketten, Coolblue zegt van wel. Hierdoor voelt het alsof ik van het kastje naar het muurtje gestuurd wordt.

Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.

13-02-2019

Te duur

Probleem met Coolblue , is een beetje van alles wat , de tv staan slecht op de app , al die tv s lijken op elkaar , al zit er wel degelijk verschil in , de prijs ze zijn duur veel te duur , aanbiedingen zijn er niet , je kan ook niet in termijnen betalen en je betaald gewoon de hoofdprijs , let goed op het type wat je besteld en doe een prijs onderzoek .het personeel doet een beetje studenten achtige aan , maar 100 euro te veel betalen op een tv is best veel!

Ophalen retour te moeilijk

Al vele jaren klant bij Coolblue. Echter laatste jaar slechtere ervaring met afleveringen, niet volgens afspraak. Na wat telefoontjes krijg je dan een waardebon van een tientje en een opmerking dat het gewoon pech is.

Daar mijn oven/magnetron defect is en deze niet in een doos past om op te sturen 2 maal gevraagd om deze op te halen. Doorgeven dat ik hiervoor wil betalen. Willen ze absoluut niet doen. Ik kan dat niet begrijpen.

Helaas voor ons dan geen Coolblue meer

Jac
10-02-2019

Voor coolblue doet de klant er niet toe

14/1 HP Pavilion bij Coolblue aangeschaft. Drie dagen later draadloze muis en toetsrnbord. .Alle bestanden oude compu overgezet met hulp van deskundige. Maar nieuwe HP bleek defect. Alle bestanden weer er afgehaald (tijd en geldverspilling)

en bij Coolblue Amsterdam 3/2 ingewisseld voor een ander exemplaar.In alle stress dongle laten zitten hetgeen ook in de winkel bij ontvangstcontrole niet is opgemerkt. 5/2 telefonisch gemeld, gewezen op causaal verband, men zou het nagaan in het magazijn en mij binnen drie dagen laten weten, of alsnog gevonden, of een passende oplossing. Na drie dagen geen enkele reactie. Zelf maar gebeld "Sorry, had niet de hoogste prioriteit gekregen maar ik zou nu echt binnen twee dagen vernemen". Twee dagen later wederom niets. Weer bellen en dan wordt gemeld dat men er niets aan gedaan heeft en dat ik zelf maar een dongle bij bol.com moet kopen.

Hoezo, service, laat staan met een glimlach? Mijn conclusie, niet kopen bij die tent.

r.

Seb

Leverancier is koning

Na ontvangst van bestelling bleek product (bloeddrukmeter) niet accuraat. Toen ik op verzoek van coolblue een review over product wilde plaatsen bleek deze niet te voldoen aan hun eisen. De regel: geld niet aan besteden, vond men niet gepast taalgebruik.

Voor mij geen coolblue meer, dit was de eerste en tevens laatste keer.

Leverancier gaat bij hun voor de klant. Begrijp nu waarom hun producten zo hoog scoren. De reviews worden gecensureerd

Diego
09-02-2019

Slechte reparatie service en niet meedenkende klantenservice.

Na één jaar een laptop gehad te hebben brak de scharnier van het scherm, en kon ik deze dus niet meer open of dicht klappen. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, en kreeg netjes een leenlaptop aangeboden voor de tijd dat de originele gerepareerd moest worden. Pittig netjes, alleen jammer dat ik het volledige bedrag van de leenlaptop in borg moest betalen.

Na een ongeveer 1,5 had ik deze weer terug, en het probleem was opgelost.

Echter na 7 dagen gebruik gaf de laptop uit het niks geen teken van leven, en was deze dus wéér stuk, alleen met een ander probleem.

Toen ik aangaf dat mijn laptop 7 dagen na reparatie weer stuk is gegaan en deze om wou ruilen voor een nieuwe sinds ik er geen vertrouwen meer in heb, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Blijkbaar moet de laptop drie keer gerepareerd worden voordat ik hem om kan ruilen. Bij de eerste reparatie kreeg ik netjes aangeboden dat ik een tweedekans leenlaptop uit kon kiezen voor de tijd dat de originele bij reparatie is, echter toen ik dit voor de tweede reparatie vroeg kreeg ik als antwoord dat dit opeens niet meer mogelijk was. Na te vertellen dat het bij de vorige reparatie ook zo is gegaan, was het opeens toch wel mogelijk. Een beetje vreemd dus. Toen ik uiteindelijk wel een leenlaptop zou krijgen (waarvan ik het volledige bedrag in "borg" moet betalen), werd mij verteld dat ik door moet geven waar ik de laptop voor zou gebruiken, en dat de klantenservice medewerker er een voor mij uit ging kiezen. Na netjes door te hebben gegeven dat ik hem voor intensieve taken zoals meerdere VMs runnen zou gebruiken, samen met een lijst met minimale specificaties te sturen, koos ze een laptop uit die tweedekans €2479 euro kostte, en die alsnog compleet *onder* mijn gevraagde specificaties zat. En dat terwijl je meerdere tweedekans laptops met mijn specificaties lijst had voor maar rond de €1400/1500.

In mijn ogen lijkt het op een hartstikke slecht uitgevoerde trick om jullie eerst veel geld te besparen, en daarna mij veel te veel te laten betalen. Zeer slecht dus.

Uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan met de laptop die voor mij uitgekozen werd, en er zelf een uitgekozen en doorgegeven.

Uiteindelijk is het dus toch wel opgelost, maar op een manier die ik nooit meer in een gesprek met een klantenservice medewerker mee wil maken.

06-02-2019

Garantie tot op de stoep

Apple pro laptop gekocht die vanaf het begin problemen geeft maar is te handelen. Loopt eens in de week vast bij normaal zakelijk gebruik. Het probleem wordt echter steeds erger en via een officiële apple reperateur nieuwe firmware erop laten zetten. Leek te helpen maar 2 weken later kapt hij er helemaal mee.

Teruggestuurd naar Fools bleus.

Antwoord: je hebt er water overheen gegooid reparatie 1100 euro.

Reactie: als vocht het probleem was zat het er al in toen ik hem kocht want hij heeft vanaf het begin problemen gehad.

Zoek het maar uit met de geschillencommissie. Gaat zeker gebeuren maar ik ga ook Fools Bleus stickers laten maken in de vorm van hun logo. Als je interesse hebt stuur ik er wat op.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310