Coolblue reviews

9.0
Positief94%
Neutraal2%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Brad
03-02-2020

De directie weet niet wat erop de werkvloer gebeurt.

Personeel heeft geen goede traning gekregen .

Chris
01-02-2020

Coolblue, alles voor een glimlach. Nou dacht het niet!

Als je aankoop helemaal perfect verloopt is het natuurlijk altijd 5 sterren waard. Maar als je iets niet meegeleverd krijgt dan wordt het dus een heel ander verhaal. Dus gelijk maar contact gezocht met de klantenservice en was daarna weer super blij. Dat daarna diezelfde klantenservice je dan doodleuk verteld dat men een foutje heeft gemaakt. En dat je achteraf niet meer voor deze actie in aanmerking komt maakt je dan weer geweldig boos. Dit was men eerste en gelijk men laatste aankoop bij deze webwinkel. Coolblue, alles voor een glimlach. Nou dacht het niet!

Roos
01-02-2020

Klantenservice is waardeloos

Koelvriescombinatie gekocht, korting gekregen omdat het handvat beschadigd was. Bij levering bleek er ook een fikse deuk in de achterzijde te zitten én het display het niet te doen. Bij navraag kwam Coolblue met de oplossing een ander product te sturen waar ik 200 euro extra voor mocht betalen omdat het handvat dan niet beschadigd was. Mevrouw vond mijn argument dat ik een berg omgemak hiervan had en dat zij het product niet goed hadden nagekeken niet valide. Uiteindelijk een optie voor een monteur gekregen. Siemens heeft zelf wel goede service. Die repareren of vervangen het product. Maar ik koop nooit meer bij Coolblue! De bezorgers waren wel super trouwens, daar alle lof voor.

Arthur
01-02-2020

Technische ondersteuning lol

Ik heb specifieke vragen over resolutie. Zeven wachtenden. Er wordt me aangeraden opnieuw in te bellen want de persoon a d lijn heeft er geen verstand van. Ze legt uit dat ze niet intern kunnen doorverbinden. Dat zal best maar daar heb ik niks aan. Of ik moet naar een winkel gaan. Technisch weinig onderlegd, kinderachtige reclames (alsof je een klein kind bent).

Mieke
01-02-2020

Afzetters

Beste lezer,

Ja de service van coolblue is goed totdat je apparaat het niet meer doet. Ik heb voor mijn kleinkind een nintendo switch gekocht voor €349 en na 2 maanden laad deze niet meer op. Naar coolblue gegaan en ter reparatie aangeboden na een paar weken krijg ik een mail dat het apparaat onjuist is gebruikt en dat de reparatie niet onder de garantie van 2 jaar valt. Na meerdere mails over en weer moet ik ook nog €40 betalen voor onderzoek kosten als ik het apparaat wil behouden zoniet is het apparaat van €349 van coolblue. Let op dit zn oplichters en gaan voorbij het menselijke aspect!

Jan
30-01-2020

Levering problemen

Product kon niet geleverd worden, kostte erg veel tijd voordat het probleem opgelost was.

Teo
29-01-2020

Beloofde levering 3x niet nagekomen.

De beloofde en de betaalde bestelling binnen 24 uur te leveren tot drie keer toe niet nagekomen. Bij de eerste levering een bericht ontvangen dat de levering niet de volgende dag geleverd kon worden, maar een dag later. Helaas na een dag wachten en regelen ook een dag later zonder bericht geen levering ontvangen. Gebeld met Coolblue konden mij een dag later ook geen levering beloven en wisten ook niet wanneer wel. Wel betaald, maar niet leveren. Heb mijn bestelling geannuleerd en mag nog eens drie dagen wachten op MIJN geld. Klaar met Coolblue, concurrent komt zijn belofte gelukkig wel na.

Jurgen
28-01-2020

Zulke slechte service heb ik zelden meegemaakt

Meest waardezloze klanten service ooit meegemaakt. Schuiven het probleem zomaar af op "we vermoeden dat het product onjuist gebruikt is". No way dat ik hier ooit nog iets koop!

Mijn ervaring:

In Mei 2019 heb ik een decoupeerzaag aangeschaft via coolblue.nl. Enige tijd later ben ik de machine gaan gebruiken. Daarbij viel deze regelmatig uit, moest ik de accu er af halen en er weer opnieuw op doen en toen deed de machine het weer even. De machine heb ik ter reparatie op laten sturen. 3 weken later heb ik de machine "gerepareerd" terug gekregen. Echter bleek tijdens het eerste gebruik dat deze nog steeds niet werkte en deze dezelfde kuren vertoonde. Ik heb een vuren balkje van 3x2 centimeter doorgezaagd en halverwege kwam er rook uit de machine. Toen snel de accu eraf gehaald en opnieuw teruggestuurd ter reparatie. Toen wist men mij echter te vertellen dat ik de machine niet goed gebruikt had omdat er een langere zaag in zat. Er is in totaal nog geen 10x mee gezaagd met een maximale zaagdiepte van 32mm! Diverse pogingen gedaan bij verschillende medewerkers maar ze blijven bij het verhaal "sja de expert vermoed dit dus zal het wel kloppen". Niemand die dit opnieuw wil laten beoordelen. Het is echt 100% een maandag ochtend model geweest.

Daan
27-01-2020

Twee keer naar de winkel voor niks en monteur af moeten zeggen

Ze hadden mij een compensatie aan geboden van 40 euro omdat ik 130 euro moest betalen aan de monteur die ik twee keer heb afgezegd nu blijkt het niet te werken op hoe ik het wil hebben wil spullen terug sturen maar compensatie van 40 geven ze niet meer dus ik raad Coolbleu ten zeerste af

Truce
25-01-2020

Laptop installatie

Ik ben zeer tevreden over Coolbleu in Utrecht, de installatie van mijn laptop is perfect gedaan door Demi en ook nog eens heel snel.

T.Rutgers

Henk
23-01-2020

Kapotte vieskoelcombinatie van wirhpool

Ik heb een zeer slechte ervaring met coolbleu, ik had de wirhlpool kapot en belde met coolbleu , die zeiden dat een monteur binnen 48 uur concact op zou nemen ,na 48 uur gemaild met coolbleu die zeiden dat er iets fout was gegaan maar de monteur belt jou , na 96 uur kreeg ik een SMS van de monteur dat hij over 14 dagen pas kwam , dus ik nog 14 dagen zonder koelkast , weer gemaild met coolbleu en toen kreeg ik een berichtje terug van kan je het niet naar de buren brengen en daar in de koelkast doen, daar weer op gereageerd kreeg ik een bericht terug van of ik niet met de was naar de buren kon , want die man meende dat het over een wasmachine ging, hoe zo een puinhoop bij coolbleu met vrgr henk

Martijn
21-01-2020

Slechte, tot geen service

Helaas geen goede ervaring.

Lenovo tablet tab m10 3gb gekocht, al snel kapot, nu voor de 3e terug gestuurd in 1,5 maand en iedere keer weer 3 weken weg.

Service: GEEN

Dit was echt de laatste keer bij Coolblue

Jan
16-01-2020

Januari 2020 COOLBLEU

Januari 2020

Onze 11 jaar oude Sharp combimagnetron is met de jaarwisseling kapot gegaan.

Wij besluiten eenzelfde Sharp magnetron te kopen omdat de oude erg goed bevallen is.

Het nieuwe model lijkt nog steeds erg veel op het oude model met de nodige aanpassingen en deze keer in het zwart.

Na wat zoeken op internet blijkt ook de prijs nog steeds rond de €260,- euro te liggen.

Onze keus valt op Coolbleu vanwege de eigen brengservice en de indruk dat we er een serieuze garantie (service) mochten verwachten

Het betreft een Combimagnetron van ca.30 kg 60cmx55cmx40cm

3 januari

Magnetron wordt geleverd met post nl. De pakketbezorger tilde zich bijna een breuk. De magnetron werd niet geleverd met eigen brengsevice. Dit is alleen voor witgoed?

15 januari Het lampje is kapot (alleen maar een lampje kapot!)

tel naar CB (CoolBleu)

oplossing: nieuwe combi kopen en afrekenen. Als post nl deze morgen brengt de defecte in de doos doen en terug meegeven aan post nl.

Daarna wordt de aankoopsom van het defecte apparaat teruggestort op rekening.

In de daarop volgende mail staat dat de teruggezonden magnetron in de originele verpakking terug moet komen om de aankoopsom terug te krijgen.

Telefoon naar CB.

Ik moet 2 magnetrons betalen en krijg het aankoopbedrag van het defect apparaat niet(volledig) terug. CB legt uit dat er ca €30,- ingehouden zal worden omdat originele doos er niet meer is.

De doos van de nieuw te kopen magnetron is niet goed omdat codes niet overeen komen met de defecte magnetron.

Ik stel voor om de magnetron in de meest nabije vestiging om te gaan ruilen. Dit kan en dan is Arnhem het minst ver weg vanuit Wijchen. (Ca 35km) In de gegevens zal vermeld worden dat het om een defect gaat om zo te proberen om het volledige aankoopbedrag terug te kunnen krijgen.

Op internet zie ik dan dat de vestiging in Arnhem midden in het winkelcentrum ligt. Het is hier niet mogelijk om in het centrum te parkeren. Dus ik zal met een magnetron van 30 kiologram op mijn nek naar het winkelcentrum en terug moeten sjouwen. De Coolbleu breng sevice ziet de magnetron niet als witgoed.

Telefoon naar CB

Ik vertel dat Arnhem niet te doen is en dan komt Eindhoven als tweede optie naar voren.

De omruil wordt naar Eindhoven verzet. (60km vanaf Wijchen)

Verder werd mij verteld dat ik de verpakking voor de zekerheid eigenlijk een maand moet bewaren voor ik hem weggooi. Kartonnen doos van (70cmx7ocmx50cm)

Ik besluit om de 11 jaar oude defecte combimagnetron die ik nog niet naar de milieustraat had gebracht) open te schroeven en te kijken waar en hoe het lampje gemonteerd was.

Ik heb deze overgezet naar de nieuwe combimagnetron. Alles werk weer zoals het hoort.

Telefoon naar CB

Ik vertel wat ik gedaan heb en vraag om een nieuw Sharp gloeilampje omdat het oude lampje dat ik er in gezet heb al 11 jaar oud is. Aan dit verzoek is door BC voldaan en er zal een nieuw lampje op de post gedaan worden.

Dit is toch wel de meest slechte service die er volgens mij geleverd kan worden.

Eigenlijk is dit gewoon helemaal géén service. Je hebt dus gewoon totaal geen garantie bij Coolbleu.

Het zal ze volgens mij niets interesseren maar dit is voor mij de laatste aankoop bij dit internetbedrijfje.

Alex
16-01-2020

Bestelling gereed, geen product!

Vandaag bericht gehad dat ik mijn product mag afhalen in de winkel. Eenmaal in de winkel hebben ze mijn product aan iemand anders gekoppeld en krijg ik niks. Hoe dan!?

Fiene
12-01-2020

Geen levering wasmachine door fouten Coolblue

Wij hebben een wasmachine besteld bij coolblue die vandaag tussen 12 en 13 uur zou worden bezorgd. Een half uur voor leveren zouden wij worden gebeld. Nu krijgen wij van Coolblue een mail dat zij om 10.42uur bij ons aan de deur hebben gestaan, maar dat wij niet thuis waren. Dit terwijl wij de hele tijd thuis zijn geweest en wij ook niet door de bezorger zijn gebeld. Het blijkt volgens de bezorginformatie zelfs zo te zijn dat zij bij het verkeerde adres hebben gestaan. Wij hebben direct melding gemaakt en gevraagd of de bezorgers alsnog de wasmachine vandaag kunnen leveren. Ondanks de fout van Coolblue om naar het verkeerde adres te rijden en geen telefonisch contact op te nemen, zijn zij niet bereid om alsnog vandaag de wasmachine te leveren. Dit terwijl zij op rij afstand van ons huis zijn. Het geld kunnen zij ook na 3 dagen terug storten op onze rekening. Bedankt Coolblue voor deze zeer klantvriendelijke houding! Fouten kunnen gemaakt worden, maar het gaat er om hoe deze naar tevredenheid worden opgelost. Blijkbaar gaat het bedrijfsbelang toch voor het belang van de klant. Mooie slogan, alles voor een glimlach.

Rebecca
11-01-2020

Goede service!

Ik begrijp echt werkelijk de negatieve reacties hier. Wij hebben al meerdere malen aankopen gedaan bij Coolblue en altijd een goede service gehad.

8 december hadden we een nieuwe vaatwasser gekocht bij de Coolblue en helaas ging die 2 dagen buiten de 30 dagen bepaling, stuk. Coolblue gebeld en netjes heb ik een nieuwe vaatwasser gekregen en de oude werd opgehaald. Plus we kregen shoptegoed aangeboden.

Ik ben erg blij met Coolblue!

Nathan
10-01-2020

Vaste klant, niet voor niets

Kennelijk komen mensen hier alleen maar klagen over Coolblue, gezien de recente recensies en het gemiddelde cijfer. Gek, ik heb zelf namelijk totaal andere ervaringen.

Tot 2 keer toe heb ik Tweedekans artikelen gekocht die (uiteindelijk) niet (goed) werkten. Eerst een behoorlijk dure zware powerbank voor mijn MacBook, die het binnen 11 maanden begaf, daarna een HD voor mijn NAS, die bij installatie defect bleek.

Voor de powerbank kreeg ik na poging tot reparatie mijn volledige betaling als tegoed, omdat het product niet meer leverbaar was. De HD, waarvoor ik zo'n €90 minder betaalde dan de nieuwprijs, is onmiddellijk omgeruild voor een nieuwe.

Dat noem ik service en daarmee verdient Coolblue van mij de hoogste waardering.

Er zal heus wel het nodige mis gaan bij zo'n grote onderneming en natuurlijk zijn er terechte klachten. Er staan gelukkig ook heel veel positieve ervaringen tegenover.

Patrick
09-01-2020

Levering Airfryer XXL vertraagd, geen nette oplossing

30 december heb ik een Airfryer XXL bij Coolblue besteld. Met oudejaarsdag had ik een diner en kon een Airfryer goed gebruiken. Ik had een cadeaubon ontvangen van mijn werk. Daarbij levert Coolblue als je voor 23.59 besteld de volgende werkdag al en dat heeft voor mij de doorslag gegeven om daar te bestellen. Ook in het verleden altijd goede ervaringen met Coolblue.

Helaas kreeg ik op de dag van levering op oudejaarsdag een mail dat mijn levering niet afgeleverd kon worden door de drukte bij PostNL. De leverdag zou dan 2 dagen later worden wat te laat is. Kan gebeuren dacht ik. Even bellen met de klantenservice van Coolblue om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb aangegeven dat ik hem speciaal voor oudejaarsdag besteld heb en er ook vanuit gegaan ben dat hij ook daadwerkelijk geleverd zou worden. Coolblue gaf mij aan dat er helaas geen oplossing is om toch nog te leveren oudejaarsdag omdat zij afhankelijk zijn van PostNL. Ik heb zelf aangeven dat hij in een paar winkels wel op voorraad is en dat ik best bereid ben om hem zelf op te halen. Coolblue gaf aan dat de bestelling al onderweg is dus dan kan de order niet meer geannuleerd kan worden. De enige oplossing was dan dat ik zelf een nieuwe order kon plaatsen en uiteraard deze ook zelf betalen. De nood was hoog en heb toch die tweede maar besteld en zelf afgehaald in Eindhoven (106 KM enkele reis). Als coulance bood de medewerkster van de klantenservice wel een tegoedbon van 10 euro aan die ik kon gebruiken bij de tweede bestelling. Dat is dan toch wel netjes dacht ik.

De Airfryer is netjes geleverd door de winkel in Eindhoven en heb toch oudejaarsdag kunnen genieten van mijn nieuwe aankoop.

Later de te laat geleverde nieuwe Airfryer teruggebracht naar de winkel in Arnhem. Dit is allemaal netjes afgehandeld en prima geholpen door de medewerker die mij te woord stond. Ik vroeg hoe het zit het retour boeken van de cadeaubon van 10 euro. Werd die dan teruggezet zodat ik bij een volgende bestelling de bon weer kon gebruiken? De medewerker heeft het nog even dubbel nagevraagd aan de manager maar hij gaf mij aan dat de 10 euro cadeaubon ook bij het terug te betalen bedrag teruggestort zou worden. Echt super netjes dacht ik! Goede service.

Een paar dagen later (binnen de toegezegde termijn) kreeg ik de betaling teruggestort. Echter zonder het tegoed van de cadeaubon.

Na een telefoontje met de klantenservice van Coolblue werd mij aangegeven dat de 10 euro teruggeplaatst is in de webshop. Ik zou de korting dus kunnen gebruiken bij een volgende bestelling. Ik gaf aan dat de medewerker in de winkel mij anders heeft toegezegd. En dat ik de 10 euro bij de terugstorting zou krijgen. De medewerker van de klantenservice gaf mij daarop aan: "dan heeft de winkelmedewerker dat verkeerd verteld, een cadeaubon storten wij nooit terug".

Het gaat me niet om de 10 euro die ik nu niet teruggestort krijg maar overall ben ik niet tevreden hoe dit alles gelopen is. Zelf een nieuwe order plaatsen, zelf afhalen, 10 euro korting krijgen uit coulance en toezegging krijgen dat de 10 euro bij de extra levering gestort wordt, terwijl deze achteraf toch niet teruggestort wordt (afvallen van eigen collega's bij Coolblue) vind ik niet netjes.

Voor mij voorlopig even geen Coolblue meer.

Dave
09-01-2020

Zeer slechte service

Wasmachine binnen 2 maanden kapot,

2,5 week wachten op repatatie.

Klantenservice die niks kan/mag/wil doen.

Shirley
08-01-2020

Veel te lange wachttijd voor reparatie

Droger kapot binnen 2 jaar .nu 8 dagen wachten voordat er een monteur komt

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310