Coolblue reviews

9.0
Positief94%
Neutraal2%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Lies
02-07-2019

Producten worden volgens afspraak niet nagekomen

Beloven binnen twee dagen te bezorgen maar iedere keer andere smoes dan heeft post nl het te druk dan heben ze weer piek in magazijn wacht nu al tien dagen op mijn bestelling heb al wel betaald heb ze gevraagt om mijn geld terug te storten ma as r daar geen reactie op gehad nooit zal ik hier weer wat bestellen

Yong
28-06-2019

Niet klantgericht

Gisteren en vanochtend heb ik geprobeerd om een MacBook Pro te bestellen en met mijn creditcard (MasterCard) te betalen (extra verzekeringen). Tevergeefs werd mijn betalingen steeds afgekeurd vanwege “creditcard fraude”. Ik dacht bij mezelf; oké, goed dat ze controleren op creditcard, mocht er iets mis zijn, dan kan dat de klant en het bedrijf een hoop tijd schelen. Voor mij was het een raadsel waarom ik de dupe was. Uit voorzorgsmaatregelen mijn creditcard rekening bekeken maar geen vreemde betalingen. Mijn kaart is ook niet geblokkeerd aangezien ik gisterenavond een paar schoenen op Zalando heb besteld en vanochtend nog kon parkeren.

Ik dacht een geniale idee te hebben om naar een Coolblue winkel te gaan zodat ik daar persoonlijk met mijn creditcard kon betalen. Je moet tenslotte een pincode invoeren en bij twijfel kunnen ze altijd nog naar mijn identificatie vragen (je bent immers wettelijk verplicht om iets van identificatie bij je te hebben). Ik mijn auto ingestapt en 30 min gereden naar de dichtstbijzijnde Coolblue aan de Gustav Mahlerlaan (Amsterdam Zuidas), tevens de duurste plek van Nederland om te parkeren.

Meneer bij de balie zag in zijn computer de melding van mijn creditcard. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij deze melding konden ophevelen. Hij kon dat niet. Enfin, ik bellen met de klantenservice, na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een mevrouw aan de lijn, in mijn verhaal gedaan. Ze probeerde een paar dingen uit maar helaas dezelfde melding. Zij kon niet zien wat de reden was, wat ik wel begrijpelijk vind vanuit de privacy kant. Dus gevraagd wie dan wel? Iemand moet die controle toch doen en eventueel ook kunnen overrulen. Mevrouw bleef volhouden dat niemand het kon zien en dat ze een melding van ging maken. Het kon 5 dagen duren voordat de blokkering opgeheven was. Ze stelde voor om in de Coolblue winkel een betaalpoging te doen. Ik weer de winkel in met de mevrouw aan de lijn en ik suggereerde op advies van mevrouw om een betaalpoging te doen met mijn creditcard. Meneer aan de balie wist niet zo goed wat hij moest doen en hij liep naar achter om met zijn manager te bespreken. Na zijn bilateraal overleg bleef hij volhouden dat het niet kon omdat mijn account geblokkeerd was. Ik stelde voor om dan op de gegevens van mijn vrouw te zetten. Dat kan maar dan hadden we de gegevens van mijn vrouw nodig. Geen probleem! ik had de paspoort van mijn vrouw bij me. De manager werd erbij gehaald en toen kwam de aap uit de mouw: ze wilden mijn creditcard niet accepteren en ik mocht het ook niet proberen. Laatste optie, ik stelde toen voor om met mijn zakelijk creditcard te betalen. Maar dat kon ook niet omdat het een American Express was. Na 40 min aan de telefoon, 30 min in de winkel en 12 euro aan parkeerkosten lichter en vol ontevredenheid en irritaties ben ik met lege handen huiswaarts vertrokken.

In de auto werd ik gebeld door de manager/medewerker die had contact opgenomen met het financiële team en ze hadden mijn blokkering opgeheven. Ik kon vanaf dat moment de bestelling online plaatsen en laten bezorgen. Als hij een beetje klantgericht was, dan had hij het al in de winkel moeten doen. Maar mijn vermoedde zegt dat hij het risico niet in zijn winkel wilde lopen. De eventuele risico is makkelijker om naar de webshop te verschuiven.

De obsessieve focus op klanttevredenheid was vandaag ver te zoeken. Had dit kunnen voorkomen of was dit sneller op te lossen?

Ja zeker, (1) een simpel oplossing was bijvoorbeeld direct te schakelen tussen de klantenservice (of iemand die de autorisaties heeft) en de medewerker/manager in de winkel om mijn identiteit te verifiëren.

(2) Van een gevestigde e-commercebedrijf als Coolblue had ik allang verwacht dat men bij creditcard betalingen een extra authenticatie hadden ingebouwd. Hierbij stuurt men de koper door naar de creditcard website om een extra code in te voeren. Dit maakt het veel moeilijker om fraude te plegen.

Kortom, ik heb vandaag 2,5 uur van mijn leven verspild en bedankt voor de irritaties!

Math
24-06-2019

Het niet naleven van levering TV

Een tv besteld op vrijdag om 17.35, volgens de site u besteld voor 24 uur, geleverd de volgende dag, helaas in de mail wordt verkondigd, dinsdag levering, na lang aan de telefoon te hangen, wordt deze dan toch zaterdag geleverd, en jawel ik zie niemand, weer gebeld, 45 min in de wacht, foutje wordt zondag geleverd, en ja hoor 30 min te vroeg werd ik gebeld de koerier de tv is er, en wat dacht je de tv was al kapot in de doos, er waren wat airco`s opgevallen, geen probleem weer een nieuwe afspraak, voor maandag tussen 11 en 12 volgens track en trace, en jawel hoor niemand gezien, wederom gebeld, de koerier heeft de opdracht op manco gezet, en wordt later geleverd, nu ten einde raad, mijn geloof in Cool blue is te niet gedaan, het was mijn eerste bestelling maar ook de laatste, ik heb mijn geld dan ook maar terug gevraagd, maar hoelang moet ik daar weer op wachten, ik wacht 3 dagen en meld het dan eens bij Kassa, een zeer bedroevende ex klant

Paula
23-06-2019

Levering tv

Vrijdag een tv besteld bij coolblue.Zou Zaterdag geleverd worden. Nou niet dus, krijg een mailje dat die pas Dinsdag geleverd zou worden. Gebeld met klantenservice, wat vervelend blabla. Zondag komen ze de tv leveren werd mij verteld tussen 14.00 en 15.00. Ik zou een half uur van tevoren een sms krijgen als ze eraan kwamen. Nou niet dus! Krijg om 13.15 een mail dat ze aan de deur waren geweest en dat ik niet thuis was! Ik ben gvd de hele dag thuis geweest! Geen sms geen briefje in de brievenbus niks . Bel weer klanten service. wat vervelend.blabla maar vandaag kunnen we niet meer komen (14 .30) terwijl ze toch eigenlijk tussen 14.00 en 15.00 zouden komen . Er is helemaal niemand hier aan de deur geweest! Ben zwaar teleurgesteld in coolblue!

Hakim
23-06-2019

Schandalig en misselijkmakend, oprotten Coolblue!

Schandalig, Coolblue probeert je gewoon te naaien. Heb een ventilator besteld, beloofd volgende dag te leveren. Eindstand pas een week later geleverd, omdat er een systeemfout is en fout ging bij het sorteren. Ronduit misselijkmakend en afgeraden.

KN
19-06-2019

Laatste keer dan maar

Normaal niks dan lof voor Coolblue. Nog geen slechte ervaringen gehad en meestal levering perfect op tijd.

Dat is dan ook het enige dat ze moeten doen, producten aanbieden en op tijd leveren.

Waar ze zich zouden kunnen onderscheiden van de concurrentie (en tevens hun meerprijs voor de producten verantwoorden) is de service na verkoop.

Onlangs trampoline Salta Premium 366 gekocht waarvan de hoes was gescheurd bij de eerste echte regen en wind. Dit was een maand na aankoopdatum. Hoes is op zich veel te zwak voor die grootte maar laten we dat terzijde.

Geprobeerd via Coolblue een vervanging hiervoor te kunnen verkrijgen aangezien er echt wel een hoes over zulke dure trampoline moet.

Coolblue trekt zich terug en geeft advies om dit via de verzekering te regelen omdat het onder stormschade valt. Mijn verzekering aanspreken voor een cover van 37 euro? Toch niet.

Het kan wel zijn dat Coolblue dit niet dekt, maar een mailtje naar Salta had al voldoende geweest om me verder te helpen en een deftige service te geven. Welk persoon scheurt er namelijk opzettelijk een hoes op 3 plaatsen na een maand gebruik?

Na twee mails met Coolblue en standaard antwoorden te ontvangen, dan maar rechtstreeks aan Salta het probleem voorgelegd. Doen totaal niet moeilijk en sturen een nieuwe cover zodat mijn trampoline weer lang kan meegaan. De volgende keer maak ik de cover niet meer vast waardoor die nog weg kan vliegen ipv kapot te scheuren.

Voor mij laatste keer Coolblue privé alsook zakelijk. Ze konden op zijn minst even bellen met Salta om te horen wat de mogelijkheden waren. Bol.com trouwens nog nooit moeilijk gedaan over een product dat niet aan de verwachtingen voldoet.

André
18-06-2019

Slechte ervaring

Wij hebben een wasmachine besteld bij Coolbleu. Krijg keurig een bevestiging en nog een aantal mailtjes en SMSjes wanneer er geleverd gaat worden. Tot zover prima. De chauffeur en collega waren een uur te vroeg maar geen probleem we zijn toch thuis. Bij het uitladen van de machine hangt er een afvoerslang los onder de machine. Ik wijs de chauffeur er op. O, dan nemen we deze weer mee en brengen we morgen een nieuwe. We horen niets meer. De volgende dag maar eens gebeld, "dat is vervelend voor jou" zegt de jongeman aan de telefoon. Ik spreek hem netjes met U aan maar hij blijft maar jijen en jouwen. ik vind dit zeer onbeschoft. Ik heb het geld maar terug gevraagd en koop wel een machine bij de Media Markt. Eens maar nooit meer koop ik bij Coolbleu.

Stijn
18-06-2019

Goede service, alhoewel eventueel een uitzondering

Ik heb 3 jaar terug een duur toetsenbord bij coolblue besteld, en deze ging na een jaar kapot, kan gebeuren. Ik mocht hem opsturen en een week later kreeg ik een nieuwe. Helemaal top! Een half jaar later ging hij weer kapot, kreeg ik weer een nieuwe! Daarnaast nooit bezorgkosten en/ of retourkosten hoeven te betalen.

Ik heb in tegenstelling tot anderen dus hele goede service genoten, maar ik kan maar vanuit één ervaring oordelen en daarmee adviseer ik u ook goed de negatieve reviews mee te nemen, misschien deden ze hier puur het verplichtte.

Roy
15-06-2019

Neppe voorraad

Bestel je product niet hier als je verwacht dat je hem binnen krijgt binnen de tijd die op de website staat.producten kunnen niet op voorraad zijn terwijl er wordt aangegeven dat ze dat nog wel hebben. Aangezien ik 20 op 100 euro meer betaal bij cool blue ten opzichte van andere sites mag de voorraad wel bijgehouden worden. Een 2 omdat ik mijn bestelling gelijk kon annuleren maar moet nu wel dagen gaan wachten op mijn geld.

Eduardo
14-06-2019

Snel bezorgd en fijne uitleg gehad!

Nieuw u-led scherm gekocht. Bezorger wist er nog flink wat over te vertellen wat erg prettig was

Jeroen
14-06-2019

Product nalevering

Ik had een bosch slijptol gekocht, en een onderdeeltje- het sds click moertje- zat er niet bij. Mocht t zelf bestellen en de rekening indienen voor vergoeding. Binnen 2 dagen alles geregeld. Top service,

Alpjons
13-06-2019

Garantie

Fiet comp gekocht mio binnen 2 maanden kapot niet gerepareerd wegens geen serienummer geld kwijt geen garatie zaak afgedaan voor voolblue dus ik koop er nooit meer iets eendike 0 voor een glimlach

René
10-06-2019

Pakket kwijt

Een twee weken geleden een navigatie systeem besteld. Dit is op het verkeerde nummer bezorgt, door postNL bezorgt zo kreeg ik via de mail te zien. Hierop Coolblue op de hoogte gesteld, deze starten een onderzoek. Inmiddels na diverse telefoontjes nog steeds geen navigatie, maar wel betaald! Het onderzoek loopt wordt er gezegd. Hoelang dit gaat duren kan niemand mij vertellen. Wel betaald maar geen product! Slechte service!

Thera
07-06-2019

Loze beloftes

Vandaag bij Coolblue Den Haag om te kijken naar een televisie.

Na goed zoeken en vergelijken besloten we een 43" tv aan te schaffen van € 850,=. Deze tv had alles wat wij wilden.

Alvorens de order daadwerkelijk te plaatsen gevraagd naar de installatie en het meenemen van de oude tv. 'Ga ik navragen, maar meestal kan dat niet' aldus de medewerkster. Wachtend op de uitkomst zien we door de hele winkel bordjes staan met de tekst 'wij bezorgen uw nieuwe tv, installeren de tv en nemen de oude tv mee terug.alles met een glimlach'. Dat zit wel goed.dachten wij.

Maar nee hoor 'uw tv is te klein, dat doen we niet' en ondanks de bordjes en de glimlach bleef het niet kunnen. Deal over.'ik geef het door' zei de medewerkster 'maar het is uw keuze'.

Wij zijn met een glimlach vertrokken, dat was eens maar nooit meer.

Janine
07-06-2019

Service

In mijn hele carrière heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ze blazen zo hoog van de toren met goede service, maar nee hoor. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de klacht blijft hetzelfde. Ik koop een scanner een v39 van het merk epson bij coolblue. Blij ben ik als het apparaat binnen komt, maar al snel blijkt dat het apparaat niet eens aangaat. En ik stuur het onverrichte zaken weer terug. De doos komt net terug, en nee hoor, hij doet het nog steeds niet. Ik bel. En krijg te horen, sorry mevrouw maar ik kan hem alleen weer opsturen ter reparatie. Dat ding werkt niet.waarom weer repareren, dan hebben ze het de eerste keer al niet goed gedaan toch? ophalen is niet mogelijk, nieuw is niet mogelijk.? ik zit hier dus nu met een apparaat wat niet werkt en waar ook niets meer aan gedaan wordt.

Pascal
03-06-2019

Waardeloos en teleurstellend

Wat een bijzonder teleurstellende ervaring heb ik vandaag gehad met dit waardeloze bedrijf. Ze pretenderen klantwaarde hoog in het vaandel te hebben maar als 't erop aankomt laten ze 't flink afweten. Mooie maar inhoudsloze beloften.

Je koopt een "tweedekans in nieuwstaat" iPad Pro van bijna € 1.000 (nieuwprijs ruim €1.200). Het gaat dus om een product wat niet meer verzegeld is, maar nog "in nieuwstaat" verkeert. Later die dag krijg je een bericht dat ze het product helaas niet in het magazijn kunnen vinden. Je biedt dus iets aan maar komt je leveringsverplichting vooralsnog niet na.

Maar dat moet toch op te lossen zijn, denk je dan. "Alles voor een glimlach" toch? Nou, dat belooft toch wat. Zeker omdat IK niet de veroorzaker ben van het probleem en IK er niet bewust voor kies om een product te bestellen en later teleurgesteld te worden omdat het onvindbaar is.

En dus het voorstel gedaan om mij dan maar het product in volledige nieuwstaat te leveren. Hoewel ik heel goed snap dat ik daarmee een onvoorzien voordeel heb (wat ik op voorhand niet had kunnen voorzien), ben IK nog steeds niet de veroorzaker van het probleem.

Maar dat ging toch echt niet werd aangegeven. Die "glimlach" op mijn gezicht toveren werd dan toch wel te duur, vonden ze. Het is natuurlijk maar wat 't je waard is om een klant tevreden te stellen.

Maar de welwillende medewerker aan de telefoon ging zijn best doen om te kijken of hij mij dan een volledig nieuw product (wat nadat ik het heb uitgepakt natuurlijk al direct in dezelfde staat verkeert als een "Tweedekans in nieuwstaat" product) met korting kon leveren. Tenslotte was het toch "deels" hun schuld wat hier gebeurde (nou Coolblue, zullen we dat "deels" maar weg laten?)

Na even wat intern overleg kwam het kortingsaanbod dan: een schamele € 50 korting kon ik krijgen op een bedrag van ruim € 1200. Beste Coolblue, als dit alles is wat jullie in deze situatie kunnen doen voor een klant, dan mag je je ronduit schamen. De slogan "Niets doen we voor een glimlach" zou jullie beter passen.

Peter
02-06-2019

Service bij garantieafwikkeling ondermaats

De laptop die ik gekocht heb was prima. Totdat ik een probleem met het scherm had en hij voor garantie/reparatie terug moest.

De garantieafhandeling van Coolblue geeft mij geen glimlach. Traag, beperkte informatie voorziening en na 3 weken nog geen alternatief of gerepareerde laptop.

Dus kijk uit met dit soort apparatuur te kopen bij Coolblue. Garantieafhandeling is drama. Wie kan er tegenwoordig nog 3 weken zonder laptop?

Willibrord
01-06-2019

Coolblue laat klant in de kou staan en een blauwtje lopen.

We hebben een pc bij Coolblue gekocht, maar de pc gaf tijdens de installatie en ook daarna blauwschermen. Blauwschermen zie je onder andere als de hardware beschadigd is.

We hebben de pc daarom teruggestuurd naar Coolblue. Vervolgens wordt vanwege een krasje €100 minder terugbetaald. Je wordt dus nog eens beboet voor het terugzenden van een ondeugdelijk product. Als consument verwacht je juist een beloning als genoegdoening na het leveren van een defect product.

Coolblue handelt in dit geval driemaal fout:

1. Coolblue handelt in strijd met het Nederlands recht dat zegt dat een consument recht heeft op terugbetaling van het volledige aankoopbedrag als het aangeschafte product ondeugdelijk is.

2. Als consument ondervind ik nadeel van een ondeugdelijk product. De installatie van de pc duurt lang, vervolgens moet ik na het zien van blauwschermen de pc deïnstalleren en terugsturen. Na al dat gedoe, dicteert Coolblue wat er gaat gebeuren: geen volledige terugbetaling.

3. Wij hebben bij Coolblue gereclameerd, maar worden na een paar telefoontjes van ons maar niet teruggebeld.

Kortom Coolblue laat de klant, zoals de naam al aangeeft, in de kou staan en een blauwtje lopen. En dat alles met glimlach voor Coolblue, niet voor de klant.

Duidelijk een bedrijf waar je als consument geen zaken mee moet doen. Coolblue handelt in strijd met Nederlands recht, is klantonvriendelijk en de klantenservice is niet op orde.

Coen
31-05-2019

Geld terug bij Retour? nee dus

Babyfoon Alecto DVM-200 teruggestuurd zorgvuldig verpakt in de originele verpakking i.v.m. zeer klein bereik. Geld teruggevraagd. Binnen 30 dagen terugsturen geen probleem geeft CoolBlue aan; wel een probleem dus. Van de betaalde 169 Euro kreeg ik nog maar 119 Euro terug omdat de babyfoon "beschadigd" zou zijn. Gevraagd naar foto's van de verpakking om te kunnen beoordelen hoe de beschadiging zou kunnen zijn veroorzaakt. Die waren er niet!

Een waardeloze afhandeling van CoolBlue! Zag later op hun site dat de door mij teruggestuurde babyfoon als gebruikt werd verkocht voor 137 Euro! Verdienen er dus op en gaan een nieuwe klant doodleuk het inferieure product aanbieden. Mij zijn ze als klant kwijt en waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van deze babyfoon ook.

Richard
30-05-2019

Waardeloze service

Verkopen kunnen ze goed, maar als je met problemen zit, beroepen ze zich op de "wet". Ik heb bij Coolblue een HP Officejet Pro 8710 gekocht. Prima ding. Daarbij heb ik met veel haast na een week print cartridges gekocht. Toen ik de gele cartridge nodig had bleek die kapot te zijn. Ik had de bon niet meer en men kon alleen de aankoop in het systeem zien als "onbekende klant". Het was niet genoeg dat ik de week van aankoop aan kon geven en daarvoor de printer had gekocht die die specifieke cartridges neemt. "Volgens de wet" hoeft Coolblue niets te doen zonder originele verkoop bon. Ook konden ze mij geen losse gele cartridge verkopen, alleen een compleet setje van 4. Nou Coolblue Rotterdam Goudsesingel, als dat jullie zogenaamde klantvriendelijkheid is, zien jullie me er nooit meer.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310