Coolblue reviews

9.0
Positief94%
Neutraal2%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Menno.
31-07-2019

Uitkijken anders wordt je geknipt en geschoren!

Heb een heggenschaar besteld en geleverd gekregen. Ging echter bij het zien van het eerste beukenblaadje al spontaan kapot. Teruggestuurd met op het retourformulier de keuze 'geld terug' aangekruist. Helaas, na 2 weken en vele mailtjes later nog geen centen teruggezien. Wel proberen ze je een tegoedbon aan te smeren. Alles voor een glimlach? Nou nee.

M. van Ginkel.

Miranda
31-07-2019

Ik voel mij niet serieus genomen

Deze website geeft reviews weer welke mij (helaas) bekend voorkomen. Het komt er op neer dat men veel beloofd, maar beloften niet na komt. Zich verschuilen achter partijen die men zelf inhuurt en niet de klant centraal zet. Ik ben al veel te lang aan het bellen en corresponderen om het volledige aankoop bedrag terug te krijgen van een product wat in een verkeerde woonplaats (onbekend adres) is afgeleverd, zo jammer.

Dienstverlening en communicatie is veel belangrijker dan een 'grappige' website. Welke overigens ook informatie bevat waar de backoffice hele tegenstrijdige en onbeschofte reactie op terug geeft.

Bij twee eerdere ervaringen was ik heel tevreden, snelle en goede levering. Maar ik heb nooit eerder te maken gehad met de klantenservice/ backoffice en die ervaar ik als incompetent en ongeïnteresseerd en dus zelfs een keer onbeschoft.

Weny
29-07-2019

Binnen 24 uur leveren. Echt niet!

Na een vakantie en een wasje gedraaid te hebben bleek de wasmachine het te begeven. Dat is best vervelend met twee pubers in huis.

Dan gelijk maar kijken voor een nieuwe. Coolblue geeft aan binnen 24 uur geleverd Super dacht ik. Bij het inplannen bleek dit echter niet zo te zijn dit bleek 3 dagen later te zijn. Ik dacht oké het kan komen door de hitte en misschien hebben ze het wel druk.

In de nacht van zondag op maandag kregen we een berichtje je pakket kun je verwachten tussen 3 en 4. Nou daar gaat mijn maandag maar goed het komt in ieder geval.

Alleen om 15.00 geen belletje om 15.30 geen belletje om 15.45 geen belletje nou dan zullen ze wel gewoon om 16.00 er zijn, maar helaas om 16.15 gaat de telefoon we kunnen je wasmachine niet leveren het is druk! Eerst volgende dag is zaterdag. Voor compensatie moesten we maar contact opnemen met klantenservice.

Ik was / ben toch een klant die ze met een glimlach helpen. Rare manier van helpen.

Rox
26-07-2019

Verschrikkelijk!

Op 25.07 heb ik een airco twv EUR 750 besteld via coolblue, de klantenservice gaf aan dat deze de volgende dag zou worden bezorgd. Ik heb vervolgens 3 e-mails en 2 sms berichten ontvangen waarbij werd bevestigd dat ik mijn bestelling de volgende dag zou ontvangen. Op 26.07 was het 38 graden buiten en mijn woning ligt aan het zuid-westen met hoge ramen aan de gehele zijde. Gevoelstemperatuur is bij mij thuis op zo’n dag 45 graden. Ik heb een baby van 4 weken oud derhalve was het dringend dat de airco geleverd zou worden op 26.07. Ik ontving op 26.07 om 10.04 een sms bericht dat de bezorger onderweg was en er binnen een half uur zou zijn. Toen de bezorger er na een half uur niet was heb ik contact opgenomen met coolblue en werd mij verteld dat de bezorger mijn adres niet kon vinden. Dit is natuurlijk onzin aangezien mijn adres in Google Maps te vinden is en daarnaast heeft elk ander bedrijf waar ik spullen heb gekocht wel weten te leveren. Tevens had de bezorger mij ook kunnen bellen als hij mijn adres niet kon vinden ook dit is niet gebeurd. Coolblue liet mij weten niks voor mij te kunnen betekenen want schijnbaar zijn zij het enige bedrijf in NL die hun eigen bezorgers niet kunnen bereiken. Ik zit nu in deze hitte met een pasgeboren baby die haar eigen lichaamstemperatuur niet kan reguleren wat een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Dit was de slechtste ervaring die ik OOIT met een bedrijf heb gehad! Hun website staat vol met onzin over klanttevredenheid en dat klant koning is en vervolgens vertellen ze je dat je dikke pech hebt en je het maar moet uitzoeken want ze kunnen hun eigen fouten niet herstellen. Ik weet nu niet wat ik moet doen want de baby is compleet versuft en ik kan in deze hitte geen kant op! Als ik dit had geweten had ik via mediamarkt besteld of wie dan ook! Dit kun je mensen niet aandoen!

Antoinet En Johan
25-07-2019

Alles voor een glimlach ? laat me niet lachen !

Alles voor een glimlach? laat me niet lachen!

op 10-07 een krultang besteld via Cool Blue levering 11-07

mijn dochter haar eerste online bestelling!

helaas niet geleverd op de 11de en ook niet op de 12 de of de 13 de

13-07 maar gebeld? waar blijft de krultang?

er zou 1 letter in de plaatsnaam fout zijn ingevuld vandaar dat wij niet leveren meneer bestel hem opnieuw u krijgt voor het einde van volgende week het geld terug

helaas het is nu 25-07 geen geld geen krultang!

dan bel je voor die bekende glimlach en krijg je "we weten niet wat hier fout gaat maar de krultang is nog niet terug"

dan vraag je stuur gewoon een nieuwe op mijn dochter vraagt elke dag hierna los het gewoon op

na overleg met de manager helaas meneer wij kunnen niks voor u doen geen glimlach geen service echt heel slecht!

Thijs
18-07-2019

Goede site

Snel en betrouwbaar

Arnold
16-07-2019

Misbruik maken van schaarste

Als in juni van dit jaar een hittegolf wordt aangekondigd ga ik snel opzoek naar een mobiele airco om op mijn kantoor te plaatsen. Aangezien het een grote ruimte is heb ik 1 nodig met groot vermogen. Gelukkig heeft Coolblue nog 1 op voorraad, kost wel € 999. Dat is even slikken, maar toch besteld, je moet wat als je toch door wil werken bij 37 graden.

Maar nadat ik de airco besteld heb kijk ik toch nog even verder en zie dan dat Hornbach de airco voor € 649 in de aanbieding had. En kom er dan ook achter dat de oorspronkelijke prijs slechts € 799 was. Verder blijkt dat Coolblue gelijk bij de aangekondigde hittegolf alle airco's met € 200 in prijs verhoogd heeft. Een ontzettend stijlloze actie. Ik ben jarenlang klant van Coolbue geweest, maar ben er nu helemaal klaar mee. Op mijn klachten wordt niet gereageerd. De groeten Coolblue

Jeffry
16-07-2019

Naaien je bij je garantie

Hun snelle levering en hippe spreuken op de pakjes zijn erg mooi, maar het bedrijf probeert je te naaien op hun garantie, ik had een monitor besteld in Oktober vorig jaar, nu viel hij om door de kat, een flinke breuk in de het scherm, dit valt onder val schade door een ongeval, ik heb zelf ook nog 3 jaar verzekering erbij gekocht, eerst werd er geweigerd de monitor om te ruilen voor een werkende variant, iets wat standaard is onder garantie, nee, de monitor moest opgestuurd worden ter reparatie.

Nu krijg ik 2 weken later opeens een e-mail waarin staat dat ik een kwart van de reparatie kosten moet betalen? Ik heb garantie, ik krijg geen vervangend product, en moet betalen voor een deel van de reparatie?

Humberto
16-07-2019

Nespresso machine

Ik bestel een Nesspresso machine in het zwart

volgende dag zou deze geleverd worden dit werd al maandag i.p.v. zaterdag

vervolgens krijg ik een rode machine i.p.v. een zwarte en overal staat dat dit een zwarte moet zijn.

vervolgens bel je klantenservice en je kunt deze afleveren bij een ophaalpunt.

mijn vraag wanneer ik nu eindelijk mijn Nesspresso machine krijg weet men niet eerst moet de verkeerd geleverde terug zijn

kortom bespaar je de rompslom ik denk dat daar niemand weet wat ze doen en het gemak van internet bestellen heb ik bij coolblue niet ervaren

nu heb ik als ik geluk heb mijn zwarte : KitchenAid Nespresso 5KES0503 Onyx Zwart in anderhalve week in huis

en in de mail staat "alles voor een glimlach" dit komt een beetje sarcastisch over op dit moment

ver onder de maat heel coolblue en zijn klanten service

Jamie
15-07-2019

Afspreken niet naar komen

Mijn receiver is all langer dan 6 en een halve week ter reperatie heb hem nu voor de 3de keer opgestuurd omdat ik gebeld had en er tegen mij gezegd werd dat ik me geld terug kreeg hoefde het alleen terug te sturen nu krijg ik een mail dat hij werd voor reperatie is gestuurd en me geld niet terug krijg dus nu kan ik weer 3 weken wagten dus dan ben ik langer dan 9 weken mijn product all kwijt terwijl mijn gerantie maar door gaat en mij afgesporken is dat ik hem retour kon sturen niet reperatie ik krijg mijn product met elke reperatie steeds verder kapot laatste keer dat ik hem aanslot klonk het of dat ding elk moment kortsleuting ging krijgen

Laatste keer dat ik hier wat bestel wat een verschrikelijke service

Saraaaah
14-07-2019

Garantie bij Coolblue is een leugen ?!

Ik heb minder dan twee jaar geleden een erg dure miele koelkast van Coolblue gekocht hellaas Miele apparatuur voldoet niet aan de verwachting , ik heb vanaf aankoop tot nu probleem met mijn koelkast!

Hellaas Product werkt niet goed

Mijn koelkast is binnen 2 jaar en na paar maanden na aankoop tot nu 3 keer is kapot gegaan!

De hele binnenkant van de deur valt uit elkaar. Het glas is kapot gegaan, ook waar het glas mee wordt vast gehouden zit erg los.

Er is niks geks mee gebeurd het is door normale gebruik en allemaal langzaam vanzelf gegaan.

Laaste keer ik heb van Coolblue reparatie aangevraagd en Na veel afwachten miele menteur is langs geweest en heeft voor een reparatie twee dikke factuur naar mij gestuurd! (Ongeveer €300! )

Mijn koelkast is stuk binnen de aanvullende geldige garantie! Ik heb namelijk nog 4 maanden garantie, en ik mag er ook van uitgaan dat mijn koelkast jaren lang mee gaat. Maar Dit pruduct werkt niet goed! Het word heel snel stuk!

Nu mijn vraag is : Waarom moet ik binnen de aanvullende geldige garantie ( nog 4 maanden garantie )€300 voor reparatie betalen?

Ik heb dit koelkast van Coolblue gekocht!

Coolblue altijd zegt als je pruduct binnen twee jaar word defect of werkt niet goed mag je het terug sturen?! Maar waarom nu Coolblue doet niks?

Ik verwacht nu Coolblue verantwoordelijkheid voor neemt.Ik hoef de factuurs niet te betalen

en mijn koelkast op kosten van Miele of Coolblue laten repareren want ik heb nog garantie en dit pruduct werk niet goed!

Nu ik moet Maar 4 dagen afwachten! En niemand neemt mijn klacht serieus!

Het koelkast is binnen 2 jaar 3 keer kapot gegaan! Het is helemaal niks gek gebeurd het is door normale gebruik kapot gegaan en ik heb nog 4 maanden garantie! Monteur heeft het onzin beoordeeld! Ik heb klacht dat mijn product werkt niet goed! Ik heb dit product van jullie gekocht! Ik ben jullie klant! Niet klant van miele! Ik heb via jullie reparatie aangevraagd! Uw collega voor reparatie heeft duidelijk aan mij. gezegd dat je heb garantie en het reparatie is helemaal gratis! Anders had ik reparatie niet geaccepteerd!

Waarom heb ik nu twee factuur gekregen?

Nu ik heb jullie hulp nodig! Waarom moet ik 4 dagen afwachten! Ik wil niet dit mijn Laaste bestelling bij Coolblue zijn! Ik wil jaren alles bij jullie bestellen maar ik verwacht dat jullie ook in dit situatie mij snel helpen . iedereen zegt dat moet je voor dit probleem bij verkoper zijn want verkoper is hier verantwoordelijk!

Laureen
13-07-2019

Minder geld terug na retour

Ik heb een router gekocht via Coolblue.nl, maar bleek niet goed te werken, dus weer retour gestuurd.

Na de retour werd er geld op mijn rekening gestort, het totale bedrag van de router was €91,99, uiteindelijk kregen we maar €75,24 terug.

Contact gehad met Coolblue en die zeiden dat er veel krassen op zat, aangezien ik het pakket netjes had ingepakt met dubbele doos ZONDER KRASSEN, kregen wij daarom minder geld terug, foto's van Coolblue ontvangen en die komen NIET overeen met hoe ik het opgestuurd heb!

Jammer Coolblue, ik zou jullie niet aanraden en nooit meer wat bij jullie bestellen, ik ken genoeg mensen die bij jullie wel bestellen en zou zeker afraden om hier weer wat te bestellen, advies voor iedereen, maak foto's voordat je iets opstuurt om dit soort domme dingen te voorkomen!

TB
13-07-2019

Crimineel gedrag

Nadat ik een defecte airco van 700 euro heb ontvangen, heb ik deze zelf moeten terug sturen (ruim 30kg in gewicht!) en heb alles netjes in zijn oorspronkelijke verpakking terug gezet in zijn oorspronkelijk onbeschadigde doos.Ik zou een nieuwe krijgen maar het bleek dat ze geen meer hadden . Na bijna 2 weken wachten krijg ik een bericht dat ik maar 500euro van het bedrag terug zou krijgen omdat de verpakking beschadigd zou zijn! Dit is crimineel gedrag en zal dit zeker niet accepteren!

Als ik eerder al de negatieve recensies had gelezen over coolblue, dan zou ik nooit mijn vertrouwen in coolblue gezet hebben en iets van hun besteld hebben.

Marcel
10-07-2019

Slechte aftersale

Pas op met coolblue. Na de garantieperiode echt geen garantie meer

Chef
09-07-2019

Nooit meer Coolbleu

Prachtige woorden van Coolbleu: “vandaag besteld voor 23.59, morgen in huis”. Op maandag twee Miele producten gekocht. Ze waren op voorraad. Eenmaal besteld en betaald, bleek dat Coolbleu hieraan niet kon voldoen, ook op woensdag en donderdag kon niet bezorgd worden. Telefonisch overleg met Coolbleu mocht niet baten, te druk was het antwoord. Dan maar een andere dag en tijdvak kiezen. Hier zit het addertje onder het gras, nu moet je gewoon €29, - aan bezorgkosten betalen. Coolbleu vindt dit allemaal erg vervelend, je wordt afgescheept met een tegoedbon van € 10,- alleen te besteden bij Coolbleu. Beide producten ook nog retour, waren beschadigd, maar alles voor een glimlach toch? Voor mij nooit meer Coolbleu.

Kitty
08-07-2019

Te mooi om waar te zijn

Op donderdag een tv besteld die vrijdag geleverd zou worden. Helaas "vandaag besteld, morgen in huis" zijn alleen maar mooie woorden. Tv kwam pas op maandag na eindeloos bellen met de klanten service. Ja maar u krijgt een compensatie van ons. Pff een waardebon van 15 euro te besteden bij.cool blue. Nou daar bestel ik dus echt niet meer. Meisje van de klantenservice wist niet wat ze moest zeggen en ratelde steeds maar hetzelfde riedeltje af. NIET aan beginnen dus!

Elwin
07-07-2019

Een klassieke paarse krokodilsituatie

De levering was incompleet (er miste een externe hard disc).

Na telefonisch contact, heb ik het bewijs (totale gewicht van de bestelling versus wat de bestelling had moeten wegen), direct dezelfde dag via e-mail geleverd (inclusief foto's). Opmerkelijk: men liet mij de volgende dag via een reply weten dat ik gelijk had, maar . er moest desalniettemin eerst een zogenaamd "pakketonderzoek" gedaan worden wat doorgaans 3 dagen zou duren. Nog diverse mailtjes heen en weer gestuurd en na 9 dagen ontving ik een mail met de kille mededeling:

"Op basis van de uitkomst van het pakketonderzoek hebben wij besloten om het bedrag terug te storten". Dat is ook gebeurd en ik heb de hard disc vervolgens maar bij SWW besteld (ook nog goedkoper.)

Het meest storend is dat er geen enkel excuus is gemaakt voor de fout(en) die Coolblue heeft gemaakt waardoor ik een hoop tijd/energie in het geheel moest steken om mijn recht te halen (~4-5 uur bellen/mailen; meer uren slecht humeur).

Klantenservice: Samengevat: alles voor een grimlach

Facebook werkt niet. mededeling: vanwege grote drukte duurt het minimaal 24 uur voor je een response krijgt. Niet handig voor chat-service (.)

Voor telefonisch contact moet je geduld hebben: mijn kortste wachttijd was 35 min, de langste 52 min. En dan ben ik ook nog eens in de wacht gezet voor overleg met de chef. Na 40 minuten geloofde ik dat niet meer. Terecht: na opnieuw inbellen en vragen waarom ik niet meer uit de wacht kwam werd beweerd dat IK had opgehangen.

response-tijd qua mail was beter (1-2 dagen), maar je krijgt telkens een ander die antwoord. En die nemen niet de moeite om da hele mailwisseling te bekijken en dat is ook niet handig als je beweert alles voor een glimlach te doen

Mike
05-07-2019

Zeer slecht

Zeer slecht dit, dinsdag een laptop besteld en woensdag netjes in huis. Alleen had het scherm van de laptop een flink streep er door heen lopen. (dode pixels dus). Gelijk dezelfde dag terug gestuurd met de vraag voor een vervangend product. Nu krijg ik te horen dat hij niet meer op voorraad is en ik mn geld terug krijg (moest zelf bellen voor de uitleg).

Ben je straks een week verder en heb je nog niks. Ik ga voortaan maar naar een andere retailer die niet na 1 defecte laptop zonder voorraad zit.

Agnes
04-07-2019

Grimlach na retourneren

Alles voor een glimlach, nou dat spreekt aan. We bestellen een ventilator. En inderdaad deze wordt vlot bezorgd. Helaas voldoet hij niet aan onze verwachtingen. We pakken hem, volledig ongebruikt weer snel in en sturen hem terug. Netjes ingepakt in de originele verpakking en bescherming.

Krijgen we vervolgens van Cool Blue foto's van een beschadigde geretourneerde ventilator kado met als positieve geste dat we toch nog 70% van het bedrag terug krijgen.

Dat vinden wij natuurlijk helemaal niet positief. Kloppen die foto's wel, is hij niet bij hen beschadigd. Bij ons is het niet gebeurd in ieder geval. Maar bellen, mailen het helpt allemaal niets. Retourneren is onze verantwoordelijkheid en daarmee is de kous af.

Het is wat ons betreft wel een grimlach geworden en Coolblue een klant armer.

Arnold
03-07-2019

Garantie geen garantie

Adapter van surface pro tablet binnen een jaar stuk.

Adapter zo goed als nieuw, ook volgens verkoper . Moest opgestuurd worden of het garantie was. Konden wel tijdelijk een andere meenemen a 90 euro.

Dit noemen ze garantie. Ze kennen de regels niet eens. Wel onder garantie gerepareerd. Maar eerst laten betalen, kan echt niet.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310