Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Tweedekans droger bij juliie besteld. Zou een beschadigd bovenblad hebben. Klein krasje aan de voorzijde, praktisch niet zichtbaar. Wel ontbrak de afvoerslang. Uitleg van de bezorger was wat magertjes, had de indruk dat hij het zelf ook niet zo goed wist.
Geweldige service. Snel eenvoudig helder. Alles zoals afgesproken.
En op de fiets gebracht. Voor mij reden om bij Coolblue te blijven bestellen!
Ondanks dat m’n bestelling een dag later was werd er wel goed over gecommuniceerd
Ik had een paar oude oortjes die kapot waren gegaan, oorspronkelijke prijs hiervan was 159,99. Nadat ik ze bij de Coolblue winkel had ingeleverd voor reparatie (kon ook online), kreeg ik te horen dat ze niet te repareren waren. Coolblue deed niet moeilijk en gaf mij 159 euro winkelkrediet, waarmee ik gelijk nieuwe (én betere) oortjes kon kopen!
- Snelle levering
- Duidelijke informatievoorziening op productniveau, maar ook voor wat betreft een productcategorie. Dit helpt bij het maken van keuzes.
- Prijs - kwaliteit verhouding lijkt me adequaat.
- Afwikkeling met post en digitale factuur over het algemeen goed geregeld.
Top service, snelle bezorging.
Hele goede service, ruime product aanbod en zeer vriendelijk personeel!
Meestal heeft Coolblue goede prijzen en producten, en zijn klanten service zijn ook top!
- goed advies over welke soort past
- goed verpakt en snel geleverd
- binnen 1 minuut te plaatsen
Helemaal goed! Ik vond het goed om te zien dan de bezorger op de fiets was! Lekker groen!
Coolblue, een blije nachtmerrie
In december 2020 kochten wij bij Coolblue een Rowenta Air Force Flex stofzuiger.
In mei van dit jaar brak er een stukje kunststof af waardoor de steel niet meer in de unit “klikte”. Aangezien we in Utrecht wonen brachten wij de stofzuiger naar de winkel in Utrecht.
Ze gaven al aan dat het nog in de garantietermijn viel en hoogstwaarschijnlijk onder de garantie zou vallen.
Alles werd netjes geregistreerd en in ontvangst genomen: nog voordat we thuis waren hadden we al een bevestigings e-mail met reparatienummer.
Om de paar dagen werden we op de hoogte gehouden waar onze stofzuiger zich bevond, totdat deze bij een expert van Rowenta ter beoordeling lag.
Als snel gaven ze aan dat de schade niet onder de garantie zou vallen en we 3 opties hadden.
- Laten repareren voor Euro 228,51
- Retour sturen met Euro 39.95 verzend- en onderzoekskosten
- Afstand doen van de stofzuiger voor Euro 0,00
We vonden dit vreemd want de stofzuiger hadden we gekocht voor Euro 265,00 (5 maanden oud), maar ook te absurd voor woorden het hoge reparatie bedrag voor het vervangen van een kunststofkapje.
Diezelfde week heb ik telefonisch contact gezocht voor uitleg en een Belgisch sprekende dame gaf aan dat de mail met de kosten een misverstand was en de stofzuiger onder garantie gerepareerd zou worden.
“U kunt de mail vergeten” vertelde ze.
Echter, na 5 dagen kregen we een mail met de vraag wat we hadden besloten. Wederom gebeld en toen gaven ze aan dat de Belgische medewerkster dit niet had moeten vertellen en we alsnog moeten betalen voor een reparatie.
We hebben daarna een mail gestuurd dat we hier niet mee akkoord gaan en deze communicatie ook niet begrijpen.
Ze bleven voet bij stuk houden en wilde ons tegemoet komen om de stofzuiger voor Euro 0,00 retour te sturen, zonder reparatie.
Daarna ontvingen we 3 mails, bij de eerste moesten we Euro 1.000.000,00 betalen, de tweede mail Euro 1.000.000 en de derde Euro 0,01 (dit om de stofzuiger vrij te kunnen geven neem ik aan). Natuurlijk kloppen deze bedragen niet maar stel dat iemand verward is en op deze opties zou klikken om te betalen….
Na een paar dagen ontvingen we een brief dat er een nieuw product klaar lag bij Coolblue Utrecht. We dachten nog: misschien hebben ze hun fouten ingezien.
Met ingehouden enthousiasme zijn we met deze brief naar de Coolblue vestiging in Utrecht gegaan.
En wat bleek nu weer, het was gewoon de oude stofzuiger die niet gerepareerd was, mijn vrouw gaf aan dat er in de brief staat dat we een nieuw product zouden krijgen.
De manager (overigens een vriendelijke en behulpzame jongen) ging zich terplekke in het verhaal verdiepen hoe alles was verlopen en ook hij verbaasde zich over wat er allemaal was gebeurd en zei dat dit niet mag gebeuren.
Hij adviseerde de stofzuiger achter te laten om te kijken wat hij nog kon doen. Hij kon op dat moment zelf geen beslissing nemen en zou in gesprek gaan met zijn leidinggevende hierover.
De volgende belde hij terug en gaf aan dat ook hij niets meer voor ons kon doen.
Dus weer terug naar de winkel, voor de derde keer, om de kapotte stofzuiger op te halen.
Het zat ons allemaal niet lekker. Het klopt niet om in deze tijd, waarbij iedereen zich bewust is dat we duurzaam moeten gaan leven, we een 5 maanden nieuwe stofzuiger bij het afval moeten zetten omdat er een zeer klein stukje plastic is afgebroken.
We hebben toen contact opgenomen met de consumentenservice van Rowenta zelf in Veenendaal en het probleem voorgelegd en de vraag of ik het onderdeel kon bestellen zodat ik deze zelf zou kunnen repareren.
Ze gaven aan dat de stofzuiger nog onder garantie valt en we deze gratis konden opsturen naar reparatiebedrijf E-care die dit voor hen doet.
Dezelfde dag nog hebben we de stofzuiger opgestuurd naar E-care. En ook daar konden we online zien wat de status was. De stofzuiger werd onder garantie gerepareerd (nieuw kunststofkapje) en teruggestuurd. Zonder enige kosten!
We zijn weer helemaal blij met onze Rowenta Air Force Flex stofzuiger, maar niet met Coolblue!
Jullie begrijpen dat wij geen blije glimlach krijgen van Coolblue. Het lijkt erop dat ze de consument niet serieus nemen en zich niet willen bezighouden met service en klantvriendelijkheid.
Familie Nieuwland
Duidelijke site waar je producten goed kan filteren en vergelijken. Levering zeer snel!
Makkelijk te bestellen en de volgende ochtend al in huis! Topservice!
Zondagavond bestelling gedaan, maandagmiddag al ontvangen.
Coolblue timmert goed aan de weg.
Ik heb zelf jarenlang bij een electronica concern besteld en was er nog steeds trouw aan.
Maar hoe coolblue zich neerzet op de markt is super, ook met Pieter Zwart heeft coolblue een topman aan het roer.
Dit jaar mijn werkplek en nu ook meerdere laptops bij coolblue besteld en aflevering is de volgende dag, ook al bestel ik op Zondagavond, top!
Altijd als ik hier bestel, goede keuzemogelijkheid, goed bestel proces, snelle levering. schappelijke prijzen.
Aanrader!
Groot assortiment, Snelle service en mooie prijzen.
Ik bestel een bepaald stekkertje en de volgende dag is het al smiddags in huis!
Onderweg een iPad Air besteld / gereserveerd en 10 minuten later al kunnen ophalen, erg blij mee!
Bij Coolblue krijg je altijd precies wat je besteld hebt binnen korte tijd. De website is handig en helpt je een goede keuze te maken. Ook de klantenservice is prima.