Coolblue reviews

9.0

Anne
30-05-2019

Zeer slechted service

2 keer voor niks vrij moeten nemen omdat ze niet op kwamen dagen, de eerste keer hadden ze niet alles bij zich en de tweede keer belde ik waar de monteur bleef maar die kwam gewoon niet! 2 keer zijn ze bij de buren geweest, wat niet was afgesproken en op de verkeerde tijd. Op het laatst heb ik alles maar mee terug gegeven, de afspraak was, TV ophangen en ze hadden nog niet eens een boor bij zich!

Toen werd ik zo ziek dat ik heb aangeven dat ze alles maar moesten komen ophalen.

En toen waren ze er wel op de afgesproken tijd.?

Joop
29-05-2019

GEWELDIGE SERVICE!

8 mei 2019 een mooie koel/vriescombinatie gekocht bij Coolblue en is de andere dag keurig afgeleverd.

Twee weken later krijgen we een nieuw huis aangeboden inclusief keuken met inbouwapparatuur dus ook een koelkast. Coolblue gebeld, het antwoord was geen enkel probleem dan komen we hem gewoon weer ophalen en krijgt u uw geld terug. 28 mei is de koel/vriescombinatie op gehaald en 29 mei stond het geld (€619,) op de rekening. Wat een geweldige SERVICE!

Ria
28-05-2019

Meer dan fantastische service!

Meer dan fantastische service

Meer dan fantastische service! De pomp van mijn oude machine was kapot gegaan waardoor deze vol met water stond en ik deze niet leeg kon laten lopen. Volgens voorschriften mag deze machine alleen zonder water worden meegenomen door de bezorgers van Coolblue. Dit is door de bezorgers fantastisch opgelost door het water buiten in de put te laten leeglopen. Zo konden ze de machine toch meenemen en sloten er een prachtig nieuwe machine voor in de plaats. Deze jongens verdienen een dikke tien!

26-05-2019

Ik had een wasmachine gekocht bij coolblue, deze zou naar de 2e verdieping worden gebracht en de oude wasmachine weer worden meegenomen. Nadat de Service monteurs de nieuwe wasmachine naar boven hadden gebracht wilden zij de oude niet meenemen. Te zwaar vonden zij. Nergens vind ik bij coolblue hier informatie over. Wel wij brengen en nemen de oude mee. Ik heb ze de nieuwe machine weer mee laten nemen. Het is maar dat u het weet. Coolblue doet niet wat het beloofd. Ik was eerder bijzonder gecharmeerd van hun service maar nu niet meer. Slechte reclame. R.stoffers

Mike
25-05-2019

Geen Coolbleu verpakking

Kocht een printer online bij Coolbleu, tot mijn verbazing was deze gewoon in de origine doos opgestuurd zodat iedereen kon zien wat het was, dit vind ik wel erg bijzonder, Coolbleu verstuurd toch altijd het product in een eigen doos zodat het niet zichtbaar is wat er in het pakketje zit?

24-05-2019

"We hebben je gemist"

Naar aanleiding van de vele reclames een TV besteld bij Coolblue met de montage service.

Alles gaat goed; we ontvangen de Track & Trace en de sms dat ze er bijna zijn.

Thuis zitten we naast de voordeur te wachten totdat er een mail komt van Coolblue; 'We hebben je gemist'.

Slaat nergens op; we waren thuis.

Na wat over en weer gebel blijkt dat de TV in de verkeerde bus was geplaatst. Een afleverbus in plaats van een montagebus.

Ze zeggen dat de montage nu morgen komt, maar dat moet ik nog zien.

Thomas
24-05-2019

Zeer slechte oplossing van eigen fouten

Begin april een Harman Kardon Citation Tower besteld. Zou er binnen een dag zijn, maar zonder bericht niet geleverd. Bellen met de servicedesk, het bleek dat PostNL het pakket ivm de grootte niet wilde uitleveren. Servicedesk heeft de order toen gecancelled en opnieuw geboekt, met de belofte om alsnog uit te leveren met hun eigen leverdienst. 2 dagen later is het pakket geleverd.

2 dagen later bleek er echter nog een levering gedaan te zijn terwijl ik niet thuis was. Het pakket (ter grootte van een koelkast en 50 kg) is bij de overburen buiten in de tuin achter gelaten.

Nu zat ik dus met een dubbele levering van een een enorm pakket. Servicedesk gebeld, zij zouden de volgende vrijdagmiddag het pakket ophalen. Thuis gebleven, maar Coolblue is niet op komen dagen. De week erop op vrijdagmiddag weer thuis gebleven, maar weer niet komen opdagen.

Wel kreeg ik een mail van de Coolblue bezorgdienst met de vraag of ik het pakket kon terugsturen via PostNL. Dit is dus een pakket wat te groot/zwaar is voor PostNL en wat ik zelf nauwelijks verplaatst krijg.

Servicedesk gebeld. De mail bleek een fout te zijn en kon ik negeren.

Het pakket werd inmiddels eindelijk opgehaald door Coolblue.

Een week later kreeg ik weer een mail van de bezorgdienst met de vraag waarom ik het pakket nog steeds niet terug gestuurd had!

Inmiddels wel een tegoedbon gekregen voor de late levering, maar de servicedesk wilde geen compensatie geven voor de issues rondom de dubbele levering.

Op dat moment heb ik een officiele klacht ingedient bij Coolblue.

Coolblue gaf meteen aan dat alles in het relaas inderdaad bij hun fout is gegaan en bood excuses aan met de vraag wat ik als compensatie wilde hebben.

Rare vraag om te stellen. Veel sterker is het om zelf een voorstel te doen of gewoon een bloemetje oid te sturen.

Heb aangegeven dat ik niet weet wat mijn compensatie moet zijn en heb ze om een voorstel gevraagd.

Coolblue gaf toen aan korting te kunnen geven op een product wat ik mogelijk wilde bestellen.

Ik wilde toevallig iets bij de concurrent bestellen en heb dus dat voorgesteld, met daarbij de opmerking dat het product bij Coolblue duurder op de site staat dan bij de concurrent.

Krijg ik het voorstel: ik mag het product bij ze bestellen. voor dezelfde prijs als de concurrent! Het moet niet gekker worden.

De 3 middagen thuis blijven, vele telefoontjes en mailtjes en vooral frustratie om een product wat foutief dubbel is geleverd terug te krijg bij Coolblue is blijkbaar Coolblue niets waard om een klant te houden.

23-05-2019

Van fraude beschuldigt door Coolblue !

Wij bestelden een wasdroger met warmtepomp via de webshop van CoolBlue en gebruikte voor de betaling onze kredietkaart met daarop voldoende saldo en van een populaire kredietmaatschappij. Deze kaart werd geweigerd en wij werden eigenlijk van een vorm van fraude beticht. Daarop met de helpdesk van CoolBlue contact opgenomen. Hier kregen wij geen enkel helder antwoord en men kon ons geen enkele pasklare oplossing bieden. Men adviseerde ons nogmaals te betalen, dit terwijl de kredietmaatschapppij de betaling 'op akkoord' had gezet. Vervolgens kregen wij een mailbericht van CoolBlue met de tekst 'bedankt voor uw bestelling en de betaling is akkoord'. Maar alles wat wij zagen verschijnen, was geen wasdroger. Dus, deze bestelling na de afgesproken leverdatum maar geannuleerd en bij een ander besteld voor € 50 goedkoper. Voor ons nooit meer CoolBlue na deze wat merkwaardige ervaring. Hun collega accepteerde onze betaling via kredietkaart zonder voorbehoud en wij worden bij deze collega van CoolBlue 'vaste' klant.

Ferry
22-05-2019

Herken me niet in de klachten, heb juist goede ervaringen

Tot op heden alleen maar goede ervaringen met Coolblue.

In 2014 had ik een mp3spelertje gekocht, ik had er 2 van hetzelfde type. Van eentje zat het schermpje een héél klein beetje scheef, maar vond het eigenlijk geen probleem, voor de zekerheid wel even gevraagd of dat oké was. Direct daarna is hij omgeruild voor een nieuwe.

In 2018 heb ik een voetenbad gekocht van Beurer. Bijna een jaar later bleek het draaiende kopje niet te werken. Ik heb het apparaat opgestuurd in de veronderstelling dat deze gerepareerd zou worden, los verpakt, want ik had de doos niet meer, maar vrijwel direct na aankomst bij Coolblue kreeg ik bevestiging dat er een geheel nieuw apparaat onderweg is, die ik morgen binnen zal krijgen.

Ik ben dus zeer te spreken over Coolblue, dat mag dus ook wel gezegd worden.

Matthijs
21-05-2019

Snelle levering; teleurstellende service.

Diverse malen bestellingen gedaan. Snelle en correcte levering.

Na reclameren vanwege een defect product (scheur in deurbel) krijg ik directe en vriendelijke reacties, waarin meegedacht wordt, maar een echte oplossing (ruilen) wordt niet geboden.

Mag het product opsturen voor reparatie, wat 2-3 weken gaat duren.

Had van Coolblue meer service verwacht.

Wendy
18-05-2019

Leveren niet en komen afspraken niet na

Wat een oplichters, beloven al 3 dagen pakket te leveren maar er komt maar niks. Meer dan 2 uur aan telefoon gezeten. Beloftes en afspraken gemaakt en wordt per mail zomaar gewijzigd met de opmerking ze zijn langs geweest maar er was niemand. Dit terwijl hele dag meerdere mensen thuis waren.

Nooit meer zal ik iets bestellen bij coolblue. Ik voel me belazerd, ik voel dat ik niks kan doen en zij alles kunnen doen wat ze willen met hun klanten want ja wij hebben al betaald. Het interesseert ze werkelijk geen moer dat jij klant bent. Oh ja de managers van de klanten service willen je niet eens te woord staan laten anderen maar het vuile werk op knappen. Super laf en totaaaaaal niet klantvriendelijk.

17-05-2019

Service nul met een glimlach

Eerste twee dagen kreeg ik een email van Coolblue dat de bezorger ons net had gemist maar alles voor een glimlach morgen proberen we het weer. We waren beide keren gewoon thuis. Ze zijn gewoon niet geweest. Ze hadden het anders wel bij de buren achter gelaten. dag drie kregen we een email we kunnen het de volgende dag na 15.00 afhalen bij een servicepunt. helaas gingen we een lang weekend weg. Dan zou je toch verwachten dat Pieter met een big smile het zelf even de volgende ochtend komt brengen maar helaas. Ook bij Coolblue is het niet altijd lachen en ook de klantenservice kan dan niks anders dan sorry, heel vervelend dat het zo gelopen is, excuses voor het ongemak etc.

Allemaal leuke filmpjes en wat hebben we het leuk en wat zijn we een geweldig bedrijf. Maar als het er op aankomt is het huilen.

Pascal
15-05-2019

Erbarmelijke service

Drie maal beroep moeten doen op de service na-verkoop van Coolblue.

Eerste keer verliezen ze, na ACHT WEKEN herstelling, het toestel.

Tweede keer: laptop van €2500. Scharnieren breken af. Ze weigeren die in herstelling te nemen want het is gebruikersschade.

Derde maal: groene schijn in gsm display. Hun oplossing: nieuwe software? Scherm vertoont natuurlijk nog altijd zelfde probleem!

Bovendien zeer onvriendelijk en UITERST ONBEHULPZAAM aan de telefoon!

Mar
13-05-2019

Loze woorden

Bi aflevering nieuwe vrieskast en wasmachineHouten vloer beschadigd en lakschade op de vrieskast.

Je hoort niets anders in de kennissenkring en op internet. NEVER ever coolblue again.

Sprookjes.

Franciska
11-05-2019

Bestelling na drie weken nog steeds niet ontvangen

Ik heb bij coolblue drie weken geleden een nieuwe telefoon besteld. De track and trace melde dat hij de volgende dag bezorgd zou worden. De volgende dag staat er dat de bezorger onderweg is. Maar nooit aangekomen. Ik heb nu al drie keer gemaild en vijf keer gebeld. Elke keer krijg ik hetzelfde te horen. We zijn er mee bezig, we nemen binnen drie werkdagen contact met u op over een oplossing. Dit gebeurt dus nooit dus elke keer moet ik weer bellen en krijg ik weer hetzelfde te horen. "oh wat vervelend voor u mevrouw ik zet het in het systeem en we bellen u terug" niet dus. Ze willen ook mn geld niet terug geven of mn telefoon als nog opsturen. Ik vind dit echt een waardeloze klantenservice. Hoe moeilijk is het nou om tot een oplossing te komen. Ik ben zeer ontevreden.

Agnes
03-05-2019

Hoe kan coolblue iemand zo onmenselijk behandelen.

Mijn tweede revieuw over coolblue die mij letterlijk en figuurlijk de grond in heeft geboord waar ik door ik in een depressie ben geraakt.

Vanaf 22 november 2018 werd een HP laptop besteld die al heel snel problemen gaf. Ik ben al weken aan het vechten tegen coolblue, er was mij een andere beloofd die ik nooit heb gekregen. Tot drie keer toe is de laptop terug gestuurd voor reparatie wat niks opgeleverd heeft, de problemen werden alleen maar erger zodat er niet meer mee te werken was en nog niet is, er komen steeds meer problemen bij, ipv minder. Bij mijn eerste revieuw kreeg ik een antwoord van coolblue dat ik de laptop verkeerd gebruikte, terwijl ik al jaren en jaren heb gewerkt met een laptop zonder problemen, het is een Packerd Bell laptop waar ik altijd met plezier mee werkte, na 12 jaar gewerkt te hebben had hij zijn beste tijd gehad, er was ook iets niet goed met de lamp van het beeldscherm, af en toe heb ik nog beeld, deze oude laptop werkt 10 keer beter als de [nieuwe]? die helemaal niet werkt zonder grote problemen. Ik ben eens goed na gaan denken over de zogenaamde nieuwe laptop is deze laptop nooit een nieuwe is geweest, maar een laptop die terug is gestuurd voor de problemen. Een nieuwe laptop vertoont niet zulke problemen wat ze mij wel in de schoenen hebben geschoven. Er is € 429.00 betaald voor deze laptop waar we niks aan hebben en hebben het geld weggegooid en geen geld hebben voor een andere laptop. Omdat ik hulp op afstand had benaderd die er een programma gebruiken voor de problemen te vinden en een pc hulp heb ik veel onkosten gehad door de hulp op afstand, de pc hulp en telefoonkosten heb ik volgens een advocaat recht op het geld terug en een schade vergoeding. Coolblue heeft ook laten weten dat ze er niks aan doen en de schuld bij ons neer leggen, hoe gemakkelijk wil je ervan af komen! Een bewijs van de reparatie heb ik nooit gekregen wat volgens mij ook nooit is gebeurd omdat ik de bewijzen niet heb gezien die ze verplicht zijn om mij toe te sturen wat nog niet wil zeggen dat de reparatie plaats heeft gevonden. Ik zal vechten tot dat ik er bij neer val. Coolblue mag dan wel denken dat ze gewonnen hebben, dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. Ik werd ook nog uitgenodigd om in hun zaak in Eindhoven een gezellig kopje koffie te komen drinken, dat zal ik maar liever niet doen omdat ze niet weten met wie ze te doen hebben. Het is bijna niet te begrijpen dat zo`n grote zaak nog steeds apparatuur verkoopt. Ik zou wel eens heel graag willen weten als er meer mensen zijn die in deze situatie zitten wat een laptop betreft, een conflict hebben met coolblue. Ik hoop dat ik geholpen word, omdat deze ellende al veel te lang heeft geduurd. Dit is mijn ervaring met coolblue, nu kunnen ze mij weer een bericht sturen wat niet waar en heel erg pijnlijk is.

Marnix
29-04-2019

Waardeloos: Coolblue

Zeer slechte ervaring met Coolblue, helaas. Al 2 weken bezig een werkende koelvries combinatie in huis te krijgen, maar het lukt ons niet. Aardige mensen bij de klantenservice, maar ze spreken elkaar allemaal tegen. net als de informatie in de diverse systemen.

In totaal 2 uur aan de lijn gezeten, 9 belletjes verder.

Ze adverteren met 'vandaag besteld morgen in huis' maar het is niet meer dan gebakken lucht. We zitten al twee weken zonder normale koelkast, maar het is nog steeds niet opgelost. Einde raad, maar we wachten en wachten. Meer kan je niet doen.

Gevalletje 'het gaat te goed' en dan kan Coolblue het werk niet meer aan. Zonde.

Advies aan een ieder; koop lekker elders uw witgoed. Coolblue is echt door de mand gevallen.

26-04-2019

Een staaltje stompzinnigheid van Coolblue

Let op

wasmachine en droger besteld van AEG.

Ordernummer 35522514

Keurig bericht via de mail dat vrijdag 26 april bezorgd wordt

Aflevermoment wordt gemeld

Verwacht bezorgmoment wordt aangegeven

Vrij genomen, zit thuis te wachten

Nog maar eens controleren, blijkt het verwacht bezorgmoment ineens flink vervroegd is, maar geen probleem, ik ben thuis.

Om 14.00 uur nog niets, klantenservice gebeld.

Die zegt, 'ik zie het al, er ontbreken twee letters van de postcode'. Geen idee hoe dat kan want in mijn persoonlijke inlogomgeving bij Coolblue staan de letters er echt wel bij. Twee keer zelfs met het afleveradres en het woonadres (zijn hetzelfde).

Nounou, lekker belangrijk. 'Iedere tomTom rijdt zo naar het opgegeven adres zeg ik, ook zonder postcode'.

Maar Coolblue z'n bezorgsysteem kan dan geen adres vinden zegt de klantenservice, denkt dat het in Belgie is. (Maar er ligt geen plaats Houten in Belgiê) en ik bestel vanuit Nederland toch, ziet dat systeem dat niet? Er staat zelf bij mijn persoonlijke gegevens onderaan dat het in Nederland is.

En er staat ook nog vermeld dat de chauffeur een kwartier voor aflevering telefonisch contact opneemt. En mijn 06nummer staat correct vermeld. En er is niet gebeld. Niets op mijn mobiele telefoon. Klantenservice kan niet zeggen waarom er niet is gebeld.

'We kunnen doorplannen naar morgen' zegt de klantenservice. Maar ik wil niet morgen die spullen, ik wil ze nu want dan moeten we morgen weer regelen dat er iemand thuis is. En we hebben de droger en wasmachine helemaal ingepakt staan losgekoppeld enz. Zoals gevraagd.

Hoe laat komen ze morgen dan? 'Kan ik niet zeggen', zegt de klantenservice. Kan de hele dag zijn. Of wilt u het zondag bezorgd hebben, dat kan ook. Nee, dan moeten we zondag weer gaan regelen dat er de hele dag iemand thuis is, in het weekend is dat helemaal kut natuurlijk.

Samenvattend: Er staat een goed adres voor afleveren, er komt niets. Er staat een correct mobiel telefoonummer (zie bijlage) maar er wordt niet gebeld.

Regel jij zelf maar meneer de klant, dat er de volgende dag weer iemand de hele dag aanwezig is. Of een dag later, en wassen doe je maar niet, of sluit alles maar weer opnieuw aan tot de dag dat je weer iemand thuis hebt, en wacht daarop opnieuw de hele dag. Want wij van Coolblue kunnen een volledig adres niet vinden en jij moet dan maar weer wachten, de hele dag.

Zeg ik tegen de klantenservice: Lokaliseer die vrachtwagen (niet moeilijk toch met dat elektronische volgsysteem?). Laat een koerier met een busje daarnaartoe rijden, laad die twee apparaten over en lever ze alsnog af. Maar dat kon niet. Dat kan wel natuurlijk, dat doe je toch voor een glimlach? Coolblue maakt hier toch heel erg de fout?

Is het zo ingewikkeld om op een bestaand adres goed af te leveren?

Ja sorry hoor. Verander dat waardeloze kutsysteem van bezorgen bij jullie eens.

Alles voor een glimlach toch? Maar die blije en correcte bezorgers bestaan alleen in de reclamefilmpjes.

De praktijk:

- Ze kunnen een volledig adres niet vinden in een woonwijk die al twintig jaar bestaat

- Omdat het systeem van Coolblue twee letters van een postcode weglaat die ook helemaal niet nodig zijn voor eeen navigatiesysteem

- Een postcode die trouwens tot tweemaal toe correct bij de persoonlijke gegevens staan

- En de chauffeur heeft geen telefoon waarmee hij even naar mijn ook al goed vermelde telefoonnummer kan bellen

>>Te stom voor woorden dit. Echt ongelofelijk stom.

Sadaf
18-04-2019

We hebben een grote bestelling gedaan wasmachine koelkast en droger alles komt verkeerd aan de medewerkers wouden het niet naar boven brengen terwijl in de winkel werd gezegd dat ze dat wel zouden doen. Contact opgenomen hele tijd worden doorverbonden niemand die me kan helpen . Om een om een hele slechte ervaring ik bestel hier nooit meer wat.

Bojure
15-04-2019

Na 1 week pas wasmachine geleverd

Op zondag een wasmachine besteld, omdat ze beloven de volgende dag te leveren, NIET DUS!

Woensdag kwam deze eindelijk maar met schade. De berzorgers beloofden de volgende dag een nieuwe te brengen, NIET DUS!

Uiteindelijk hadden we zaterdag pas een nieuwe wasmachine

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310