Coolblue reviews

9.0
Positief94%
Neutraal2%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Rene
28-09-2020

Garantie Coolblue een lachertje!Krijg het nog kapotter terug

Garantie bij #coolblue een lachertje! HP printer gekocht scan/print gedeelte kapot! Voor garantie op gestuurd naar Coolblue kreeg hem terug scan werkte niet, inkt lade loop vast, en papierlade blijft storing geven, top reparatie bedrijf,(kan nooit zo getest zijn) dus klanten kopen bij #Coolblue gaat zeer vlot, garantie vinden ze vervelend! factuur: 219490703

QuRaisha
28-09-2020

Kookplaat

Ik heb vorig jaar een kookplaat gekocht na paar dagen begon het kookplaat viel uit tijdens het koken elke keer het zelfde na zoveel berichten gestuurd te hebben naar coolblue komt de monteur van inventum augustus 2020 langs om de kookplaat te repareren na een week weer problemen dat de kookplaat tijdens het koken uit gaat en niet aan meer gaat.

Weer bericht gestuurd naar coolbue (2 weken niet gekookt te hebben) komt inventum na 2 weken met een nieuwe kookplaat nou ik ga dan volgende dag koken tijdens het koken hoor ik een hele harde knalen de kookplaat is uitgevallen ik heb gebeld met coolblue ze hebben melding gemaakt bij inventum en tot de dag van vandaag nog niks gehoord elke keer dat ik naar coolblue bel of er geen ander oplossing is wordt ik morgen gebeld door de monteur.

Dit is echt belachelijk triest van coolblue

Ze hebben geen ander oplossing

Willem
27-09-2020

Wat ik ervan vind

Strijkplank besteld, bewust geen account aangemaakt, goed opgelet dat ik niets aangevinkt laat staat betreffende nieuwsbrieven, aanbiedingen, mailinglists, etc. Pakket snel ontvangen, product in orde. Toen begon de stroom met mailtjes. “Laat ons weten wat je van het product vindt” of iets met die strekking. Soms twee mailtjes op een dag. Onderin de mail kan je klikken op afmelden. Dan moet je eerst inloggen om je mailvoorkeuren aan te passen. Inloggen. op welk account? Dus omdat ik bewust geen account heb gemaakt omdat ik niet wil dat een bedrijf mijn contactgegevens bewaard, kan ik de ongevraagde stroom mails die ze me - desondanks mijn opgegeven voorkeur om niet toegevoegd te worden aan een mailinglist - alsnog sturen niet stoppen. Belachelijk! Mijn emailadres is mijn digitale brievenbus. Ik wens daar geen troep in te ontvangen. Dus heb ik het mailadres maar geblokkeerd. Wat denk je? Ontvang ik weer een mail van coolblue! “Beoordeel je bestelling en maak kans op 100 Euro” verstuurd vanaf weer een iets ander emailadres van ze. Sodemieter op, zeg! Ik bestel hier nooit meer. Jullie willen zo graag mijn mening? Nou, hier is hij. 1 ster is precies 1 ster teveel.

Brian Isabelle
23-09-2020

Nieuwe droger.

Nieuwe droger gekocht bij Coolblue.

Zondag geleverd na vier uur mocht ik de droger eindelijk gebruiken. Hij droogt 1 minuut en dan valt hij uit. Coolblue gebeld de volgende dag kwamen ze de droger omruilen voor een nieuwe op zich netjes, dit keer sluiten de installateurs de droger aan dit omdat de droger nu €20 goedkoper was konden ze dit gratis doen.

De droger had precies het zelfde, ik weer bellen naar Coolblue de mevrouw aan de telefoon vertelde dat ze de bosch monteur zou gaan bellen om te vragen wat er aan de hand kan zijn. De mevrouw van de klanten service zou me terug bellen na een uur. Dit gebeurde natuurlijk niet ik zelf weer bellen naar de klantenservice de mevrouw aan de telefoon wist van niks. Wat deze mevrouw wel kon vertellen is dat ik een nieuwe droger uit mocht kiezen of een monteur kon laten komen, als ik de monteur had laten komen duurde het nog twee dagen langer en een nieuwe droger zou de volgende dag geleverd kunnen worden alleen weten ze niet Hoelaat dat is.

5 dagen later nog geen werkende droger en dat alles voor een glimlach.

Ik snap dat Coolblue er niks aan kan doen dat de droger het niet doet. Maar je zou wel verwachten van een goed lopend bedrijf dat service top zou zijn en dit de zelfde dag gewoon opgelost wordt.

Rene
22-09-2020

Laptopaccu kapot. Waardeloze service

Van mijn bedrijfs laptop is na net 1 jaar de accu kapot.

Begrijpelijk dat dit geen garantie is.

Een nieuwe laptopaccu kunnen ze niet aanbieden.

Opties bij coolblue zijn of bij de concurrent een accu bestellen.

Of de hele laptop opsturen ter reparatie. dan ben je hem 3 weken kwijt. en aangezien de accu niet onder garantie valt krijg je een rekening van de onderzoekskosten en uiteraard de nieuwe accu.

Een laptop op gaan sturen omdat een accu kapot is? dat is gewoon idioot.

De volgende laptop of computer zal niet meer van coolblue komen.

Meende dat daar alles voor een glimlach was.

Glimlach met een bittere nasmaak.

Aangezien er geen enkele leverancier in Nederland de accu schijnt te leveren ga ik op zoek naar een nieuwe laptop en de Toshiba kan de kliko in.

Service bij Alieexpress is stukken beter.

GM
22-09-2020

Geen service: ze doen het af met "Alles voor een glimlach"

In september 2019 bij Coolblue een draadloze deurbel van Honeywell gekocht. De schilder heeft het bevestigingsplaatje (een plastic plaatje van m.i. 5 eurocent) van de belknop bij het verwijderen beschadigd.

Volgens mij dien je bij de leverancier en niet de fabrikant te zijn voor garantie en onderdelen. Coolblue denkt daar anders over. Het komt erop neer "zoek het zelf uit en informeer maar bij de fabrikant." Dit is dus het laatste product dat ik bij Coolblue gekocht heb.

Elco
19-09-2020

Belofte 'vandaagnog' alweer niet gelukt

Om 8u 's ochtends een bestelling gedaan en een mail gekregen met bevestiging/belofte dat ik het pakket 's avonds zou ontvangen. Daarvoor ook extra betaald en hierdoor niet bij een andere winkel geshopt. In de middag kreeg ik echter al een bericht dat de bestelling niet geleverd zou worden. Alweer.

Silvia
18-09-2020

Super service en snel geleverd

Super service en snel geleverd

Auke
17-09-2020

Wachttijden helpdesk 20 minuten

Na een bestelling gedaan heb ik nog steeds geen ontvangstbevestiging gehad wel is de betaling afgerond het product is nog steeds niet gelevererd.

Yvo
16-09-2020

Goede service is voorbij

Heb in het verleden veel plezier gehad aan Coolblue en bestelde er makkelijk iets, ook al was het niet altijd de laagste prijs. Goede service is belangrijk.

Helaas heb ik moeten ervaren dat die goede service er niet meer is. Duidelijk hebben klantenservice wel een cursus gehad hoe ze op teleurgestelde klanten moeten reageren (positief blijven), maar dat helpt niet met de werkelijke service. Lange wachttijden aan de telefoon, slechte communicatie binnen het bedrijf en zeer lange reparatieperiodes maken dat ik mij meer en meer op andere shops ga richten. Helaas.

Monique
16-09-2020

Fluiten naar je centen!

Normaal wel redelijke ervaringen, heb alleen altijd moeite met hun kleuterleuzen op de dozen, op de website, en het alles voor een glimlach, terwijl ze mijn gezicht figuurlijk tot moes hebben geslagen de afgelopen dagen en hun sorrry sorry sorry komt mij nu even de strot uit!

2 x betaald (door diverse fouten van hun) voor een laptop die aan eind van de dag toch niet leverbaar was, (domme) medewerker gaf er 2 x hetzelfde order nummer aan en nu hebben ze maar 1 x terugbetaald, proberen je af te schepen met een cadeaubon van €10,- , nou ik schakel echt wel juridische hulp in als ik morgen mijn geld niet heb!

Het is niet altijd slecht, maar nu zijn ze geen 1 ster waard, voor mijn gevoel kan ik fluiten naar mijn geld ( het kinderachtige bedrijf zou nu letterlijk gaan fluiten, net zoal ze met cookies op hun website omgaan;

toch totaal niet serieus te nemen dit bedrijf!) maar dan hebben ze aan mij de verkeerde want ik pik dit niet en heb recht op mijn geld!

Ddd
15-09-2020

Nooit meer coolblue

Ondanks dat de levertijd op de track&trace steeds opschoof volgde geen levering. Zelf na een aantal uur wachten contact opgenomen. Mij werd gezegd dat de bezorgers dan waarschjjnlijk niet meer komen, maar dat zij dat ook niet zeker wist. Op mijn vraag waarom ik dan niet word geïnformeerd zei ze alleen maar dat dat raar was. Misschien had de chauffeur wel n ongeluk gehad. (of is naar t strand, was mijn gedachte). Of ik een andere afspraak wilde maken? (natuurlijk niet!) Geen service, geen oplossing, ik hoop op snel geld terug! Klinkt alsof het bedrijf t niet gaat redden.

Chris
11-09-2020

Cool is kil: slechte klantenservice, met een glimlach.

Printer gekocht en een aantal keer geprint. Daarna op vakantie gegaan. Wilden na onze vakantie wat printen, maar de prints kwamen er opeens niet goed uit. Reiniging, alles geprobeerd, maar uiteindelijk printer teruggebracht. Mocht niet omgeruild worden. Nieuw product, en al zo snel kapot. Wij weer wachten. Krijgen we vandaag de printer terug, blijkt deze niet van ons te zijn. Mijn vriend zag dit gelijk aan het model, maar onze naam stond er wel op. Telefonisch contact proberen op te nemen, maar je krijgt geen gehoor. Uiteindelijk via de mail gevraagd wat er aan de hand is. Reactie in grote lijnen: "oh in uw geval hebben we besloten een andere, nieuwere te geven". Destijds aan de balie werd ons gezegd dat we absoluut (!) geen nieuwe printer konden krijgen. Vreemd, hoezo nu opeens wel dan? Nee hoor. Mijn vriend is erachter gekomen dat we een nieuwer maar gebruikt model hebben ontvangen (zitten overal krassen op). We zijn er misselijk van. Niet meer van de printer, maar om hoe er gemanipuleerd en gelogen wordt bij Coolblue. Misbruik van machtspositie tegenover de simpele consument en dan schuilen achter hoe "cool" ze zijn: m.a.w. je klanten belazeren, maar dan wel met een glimlach. Onacceptabel en ronduit de slechste klantenservice die we hebben ervaren.

Wim
11-09-2020

Garantie niks waard

In de garantieperiode gaat een een scharnier van het beeldscherm van mijn laptop stuk en komt er een storingsmelding over de ventilator in beeld te staan.

Ik verwacht dat beide zaken onder de nog lopende garantie vallen.

Na opzending duurt het 3 weken voordat we een reactie ontvangen. En dat valt vies tegen: het scharnier en toetsenbord vormen een geheel en moet vervangen worden, kost 340,89 en valt NIET onder de garantie! Het ventilatorprobleem valt wel onder de garantie, maar kan niet afzonderlijk gerepareerd worden. Het is alles of niks!

Nou dan niks, voor 340 heb ik bijna een nieuwe laptop.

Ik heb 39,95 onderzoekskosten betaald en laat laptop terug sturen. Ik heb het wel gehad met Coolblue!

Rob
10-09-2020

Laptop verdwenen bij retourzending

21-08-2020 een laptop retour gezonden, meteen na aankomst omdat de productomschrijving ervan niet klopte (beeldscherm ontspiegeld => NOT). Gebruik gemaakt van de retourproces van Coolblue. Na 6 dagen is die nog niet aangekomen bij CB. PostNL gebeld en CB. By the way. klantenservice is nauwelijks te bereiken per telefoon. Er wordt een onderzoek gestart met PostNL. Duurt 3 dagen. daarna wordt het 5 dagen, maar daarna wordt er absoluut naar een oplossing gezocht. De 6e dag zou ik gegarandeerd wat horen. NOT. zelf bellen. nee het is nog niet binnen we gaan nog een onderzoek binnen, kan 8 (ACHT!) dagen duren. Ik zeg geef me even een manager. dat kan niet. na pijn en moeite krijg ik een speciaal emailadres. antwoord kan 3 dagen duren. na 2 dagen krijg ik eens een antwoord. de dame heeft duidelijk agressietraining gehad.maar een oplossing is er nog niet EN ik moest blij zijn dat ik al een antwoord van haar kreeg! Kortom, vandaag 10-09 nog steeds geen oplossing voor een laptop die ik 21-08 heb verstuurd. COOLBLUE, nee ik ga toch echt even achter mijn oor krabbelen voordat ik daar ooit nog iets koop.

Maurijn
09-09-2020

Verkopen kapotte producten

Deze winkel verkoopt je gewoon rotzooi en als je dan contact op probeert te nemen met de klanten service ga er dan maar vanuit dat je meerdere dagen uren lang aan de telefoon hangt om tot een oplossing te komen met deze mensen

Tom
08-09-2020

Defect horloge

Eind juni (het is nu begin september) heb ik een slim horloge voor reparatie opgestuurd naar Coolblue(batterij defect), fijne manier van werken, reparatie aangenomen, na enkele weken het product terug in huis. Product opgeladen en na 2 uurtjes leek deze het te doen, echter loopt het systeem volledig vast, product wordt een tweede keer opgestuurd, het zelfde traject wordt doorlopen wederom een fijne manier van werken met wekelijkse updates zoals Coolblue deze belooft bij een reparatie. Nu krijg mijn horloge terug in een platte doos, dit vond ik gek want ik had deze in de originele doos opgestuurd en deze niet terug ontvangen, geen probleem als het product werkt zou je zeggen. Maar helaas de batterij werkt niet zoals deze zou moeten, het horloge wordt warm, is zeer snel leeg en het opladen duurt uren voor enkele procenten wanneer je het horloge draagt wordt deze ontzettend warm, zo warm dat het niet meer prettig is deze te dragen. Ik meld het horloge voor de derde keer aan, deze wordt op 12 augustus verzonden en na een week niets te hebben gehoord (geen ontvangst of reparartie update) besluit ik nog maar eens te bellen. ``Het product is al bij de reparateur meneer, ik vraag of zij contact met u opnemen`` Een dag later krijg ik mail dat het product is ontvangen (20 augustus). 3 september krijg ik een update over de reparatie en de 8e van de maand mag ik hem dan eindelijk ontvangen. Wederom defect. de batterij heeft de zelfde problemen en het horloge wordt warm. Nu zijn we hier 2 en een halve maand later en moet ik mijn product voor de vierde keer opsturen.

Coolblue levert snel en zonder problemen maar als het product niet werkt ben je als consument de sjaak.

Hester
08-09-2020

Reparatie Laptop afhandeling

Mijn laptop is voor de 3e keer gerepareerd deze zomer. 3 keer laptop een paar weken kwijt, steeds hetzelfde probleem. Tussendoor geen ifnormatie over wanneer de laptop terug komt en toen hij er eenmaal weer was: hetzelfde probleem. 'Goh, wat vervelend mevrouw, u krijgt uw geld terug, we nemen hem terug.' ik blij. maar de oplader van deze laptop was stuk. stellen ze, na een ruime week wachten op de backoffice, voor om 250 euro in te houden. Voor een oplader, die eerder stuk gegaan is. Bovendien: shoptegoed, geen geld terug. Ik zit inmiddels sinds juli zonder laptop dus heb ergens anders een andere laptop gekocht. Steeds weer krijg ik standaard antwoorden en loop ik aan tegen zeer beperkte bevoegdheden en niemand die je te woord kan staan: ze zijn allemaal aardig genoeg, maar niemand helpt echt verder. Bloed irritant. Ik was fan, maar inmiddels hebben ze aan mij een klant verloren.

Mara
07-09-2020

Verkoopt kapotte apparatuur als nieuw.

Vaatwasser (nieuw) besteld. Werd geleverd zonder installatiehandleiding en met een handgeschreven briefje "service + serienummer" nog in de machine. Dat noemt coolblue dus nieuw. Na één keer draaien slaat de machine af na 5 minuten en blijft dit met alle programma's doen. Dus laten omruilen. Deze keer wel compleet geleverd maar deze tweede machine doet helemaal niks, programma wordt binnen 30, sec. afgebroken. Dus omdat ik er geen vertrouwen meer in had geld terug gevraagd. Ophalen wordt wel ingepland maar er komt gewoon de hele dag niemand opdagen en ik krijg ook geen enkel bericht, dus nu zit ik nog steeds met een kapotte machine zonder dat coolblue iets van zich laat horen.

Jan alleman
06-09-2020

3 maanden moeten wachten op laptopreparatie

Ik heb ergens in Juni 2020 mijn laptop ingeleverd bij CoolBlue ter reparatie. De scharnieren van mijn laptop zijn kapotgegaan. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, en 'ik zou de laptop vast wel binnen 2-3 weken terugkrijgen'. Ik kreeg zelfs nog complimenten voor hoe gedetailleerd ik de schade omschreef.

Hierna begon de drama echter. Het duurde al een aantal weken voordat de laptop eindelijk bij de reparateur terechtkwam. In de tussentijd heb ik veel vragen gesteld over de reparatie, zoals bijvoorbeeld de prijs van de onderdelen of een prijsspecificatie. Ik kreeg echter steeds standaard scripts met 'dat ze erg met me meeleven, en hopen dat de reparatie snel verloopt'. De medewerkers leken verder niet eens de mails fatsoenlijk door te lezen. Ik moest ze continue dingen opnieuw uitleggen, of hun op hun fouten wijzen.

Na 1 maand kreeg ik Het grootste probleem te horen: de externe reperateur, ACER blijkbaar, beweerde niet over onderdelen te beschikken om te repareren. 'Niets aan te doen'

Na 2 maanden sinds het begin zat hier nog steeds geen enkel vooruitgang. Op vriendelijke verzoeken of CoolBlue er niet aan wat kon doen dat de externe reperateur er zo laks mee om ging, kreeg ik het antwoord dat de verantwoordelijkheid bij de externe reparateur ligt. CoolBlue schoof in mijn inziens alle verantwoordelijkheid van zich af, en weigerde een vinger uit te steken.

Na 2.5 maanden vond ik het zo bont worden dat ik ze een aangetekende brief heb gestuurd waarin ik ze heb verteld nu echt iets te doen aan de laptop, óf mij een leenlaptop ter beschikking te stellen. Ik overwoog hierna juridische stappen. Het nieuwe jaar aan de universiteit stond immers voor de boeg, en aan de uni beginnen zónder laptop is al helemaal gekkenwerk deze tijd. De klant enigzins tegemoet komen komt blijkbaar zonder actie van de klant niet bij CoolBLue op. Ik heb nooit een antwoord op deze brief ontvangen. Gelukkig, blijkt de laptop een week na de gestuurde brief gerepareerd te zijn. Ik heb dit pas een halve week nadat de reparatie al klaar was mogen ontdekken, omdat CoolBlue de enige reparatieupdate die ze de afgelopen maand hebben verstuurd, naar de verkeerde mail van mij heeft gestuurd.

Na 3 maanden heb ik nu eindelijk mijn laptop terug. Ik ben er niet gefrustreerd meer over. Ik wil gewoon andere klanten waarschuwen voor waar ze mogelijk aan toe zijn als ze iets bij Coolblue kopen. Je wordt continue aan het lijntje gehouden, krijgt slechte/oppervlakkige standaard antwoorden op je mails en je mag zeer lang op je apparatuur wachten. Alles voor een glimlach? Laat me niet lachen

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310