Coolblue reviews

9.0

Hadassah
18-08-2020

Ronduit schandalig

Eerste laptop binnen een week kapot, toetsen die loslaten. tweede laptop binnen no time kapot. Onbeschofte klantenservice die niks kunnen of vertellen. Iedere keer weer dagen wachten op een reactie. Tweede laptop blijkt na anderhalve maand vernietigd ondanks dat er welvoegelijk contact opgenomen was binnen de door hun gestelde termijn. Toch wel zuur dat Coolblue verwacht dat de consument zich aan termijnen houdt maar dit zelf niet doet

16-08-2020

Telefoon kapot, geen vervanging

Ik heb bij coolblue een maand geleden een telefoon besteld. Die is vanmiddag kapot gegaan. Eerst apple gebeld, die konden mij niet helpen want kreeg m niet meer aan. Daarna naar coolblue gegaan, die kreeg m ook niet meer aan. Ik mag hem gratis laten maken, wat 2-3 weken duurt. Dat vind ik wel fijn maar wat mij verbaasde is dat ik geen leentelefoon kon krijgen. Want dat valt ‘niet’ in hun service. Maar al was mijn telefoon gister kapot gegaan dan had ik een nieuwe gekregen, dat viel nog precies binnen een maand. Hoe kan je verwachten dat iemand een reserve telefoon heeft? Ik vind de oplossing top maar de uitvoering minder

15-08-2020

Vaandaag besteld morgen in huis?

Koelkast van ons gesneuveld onder de hitte.

Vooraf gebeld met klantenservice( dinsdag) of betreffende koelkast voor weekend leverbaar is. Antwoord als je hem besteld en morgen belt voor eerdere levering is dit mogelijk.

Koelkast besteld (dinsdag)

Woensdag gebeld met klantenservice, eerder leveren nieuwe brengen/oude ophalen dus geen plaatsing, schijnt heel lastig voor het weekend.

Bezorging gepland op zaterdag en met overleg via Facebook gepland op vrijdag, lijkt goed, bevestiging via mail levering vrijdag, bevestiging s'nachts.(Vrijdag) mail koelkast word geleverd tussen 11:35 en 12:35, je blijft thuis,hele dag naar de kloten,er word geen koelkast geleverd en leverdatum gaat naar maandag. Wat een aanfluiting en loze beloften.

Uit eindelijk koelkast afbesteld en bij een plaatselijk betrouwbaar bedrijf koelkast gekocht en een koelkast te leen als service.

Kevin
14-08-2020

Vakkundig mijn telefoon scherm gesloopt. Pas op!

13-7 mijn batterij laten vervangen van mijn Iphone. Batterij is weer als nieuw. Helaas heeft mijn scherm na de reparatie allemaal gele vlekken aan de randen.

Feit is dat voor de reparatie de telefoon nog helemaal is nagekeken, en de jongens zelfs nog zeiden dat mijn telefoon er nog als nieuw uit zag en ook het scherm.

Toen ik hier na de batterij reparatie over begon, werd er gezegd dat dit een verouderingsproces is en dat de lijm laag bij deze toestellen bij warm worden uitvloeit.

Na contact met apple blijkt het inderdaad wel eens voor te komen bij sommige toestellen, maar dit verouderingsproces ontstaat niet in 30 minuten reparatie. Onmogelijk volgens apple. Ik kon een nieuw scherm krijgen, echter moest ik daar wel meer dan 150 euro voor betalen.

Ook werd er snel tussen neus en lippen nog even gezegd dat ik maar naar apple moest gaan, want daar heb ik een afspraak mee. Echter sta ik gewoon in de coolblue winkel, en heeft iemand met een coolblue shirtje mijn batterij vervangen.

Uiteindelijk wilde de leidinggevende niet naar beneden komen, en wilde mij ook telefonisch niet te woord staan. Er werd wel ongevraagd een "sorrytje" via de mail gestuurd van 20 euro.

Na meermaals mijn klacht gedaan te hebben, en elke keer het verhaal op nieuw verteld te hebben ben ik er helemaal klaar mee. Ik ben nu meer dan een maand bezig, en krijg de ene belofte na de andere. Ja meneer het word op gelost, we komen er op terug. En puntje bij paaltje hoor ik weer niets, of weten ze nergens wat vanaf. En begint het verhaal weer opnieuw.

Personeel in de winkels is verder wel erg vriendelijk, maar de klacht afhandeling is ronduit dramatisch.

Loze beloftes, en continue een ander persoon die terug mailt.

Carlo
09-08-2020

Vandaag besteld. toch niet morgen in huis & slechte klantenservice.

Deze review schrijf ik tegen mijn verwachtingen in. Vaak heb ik als tevreden klant bij Coolblue mijn bestellingen geplaatst maar echter is dit sinds gisteren veranderd.

Om 23:25 op zondag plaats ik een bestelling waarvan ik na 5 minuten een bevestiging krijg dat deze is doorgekomen. De ochtend er na krijg ik om 9 uur een mail dat hij maandag geleverd gaat worden. Dit is dus tegenstrijdig met waarmee het bedrijf adverteert: 'vandaag besteld is morgen in huis'. Toch maar even een app-je gestuurd naar de klantenservice waar ik na 6 uur wachten nog geen reactie op heb gekregen. Dan maar telefonisch contact opnemen. Na 18 minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Deze medewerker verteld mij dat PostNL de capaciteit niet aan kan, en dat als ik niet thuis ben, het pakket dan moet ophalen bij een PostNL punt? Daarvoor laat ik het toch niet thuisbezorgen? Verder is er geen excuses of compensatie aangeboden, erg jammer dit.

Voor mij geen Coolblue meer!

Fa Khan
07-08-2020

Service met een lach? Bah! Wat een slechte service

Een grasmaaier zou volgens de beschrijving makkelijk onze gazon van 250 m2 aankunnen. Na een aantal keren maaien blijken de 2 accu's de beloftes niet waar te kunnen maken. Na 20 minuten zijn de accus leeg. Van de klantenservice hoorden we dat we de grasmaaier ter reparatie moesten aanbieden. We zouden dan binnen een week duidelijk krijgen wat er aan de hand was met de grasmaaier (wellicht andere accu's), danwel een vervanger krijgen. De grasmaaier werd opgehaald ter reparatie.

Dat is nu 4 weken geleden.

We krijgen 1x per week een mail met daarin de status: is in reparatie. En de klantenservice leest mee. Ze weten niet meer dan dat ik weet en kunnen schijnbaar ook niet meer. En dat is dan de service met een smile. Daarnet had ik Thomas (of heten ze allemaal Thomas?) aan de telefoon; die reageerde erg laconiek op mijn vraag hoe lang de reparatie nog zou duren en of ze een tussenoplossing hadden. Het boeide hem vrij weinig; "ja, dat weet ik niet/ ik heb er ook geen antwoord op."

Verschrikkelijk onbevredigend!

Ondertussen is mijn gazon kapot aan het gaan. Het is triest dat je zo afhankelijk bent, terwijl je een smak geld uitgeeft.

Bah!

05-08-2020

Misleiding en oplichting en onbetrouwbaar

Ik heb een laptop gekocht bij Coolbleu. Ik heb natuurlijk veel vergelijkingen gemaakt ook op hun website. Uiteindelijk heb ik op basisch van informatie en specificatie een keuze gemaakt voor een Acer Aspire 5 A515-54G-75RE die €929.00 kost. Bij de specificatie stond dat deze laptop twee Ram geheugensloten heeft en juist daarom heb ik hiervoor gekozen. Toen ik een maand laten Ram geheugen wilde uitbreiden kon ik tweede geheugenslot niet vinden dus heb ik gebeld met Coolbleu. De vriendelijk klantenservice medewerker kon met veel zoeken ook niets vinden dus moest ik ACER bellen. Maar die zijn dus niet bereikbaar. De volgende dag nogmaals gebeld en een andere zeer vriendelijke medewerker van de klantenservies is na veel onderzoek tot de conclusie gekomen dat deze laptop maar één geheugenslot heeft en de informatie die Coolbleu hierover geeft niet juist is. Ik heb aangegeven dat ik als compensatie voor deze grote fout een interne HDD voor de laptop wilde. Die kost ongeveer € 79.00. Dat zou intern worden besproken en ik zou binnen drie dagen worden geïnformeerd. Een week later belde ik weer naar Coolbleu omdat ik nog niks had vernomen. Ik sprak een vriendelijke dame aan de lijn die na onderzoek mij kon vertellen dat ze besloten hadden om mij als compensatie € 29 te geven. Zij kon zelf ook haar lach niet inhouden. Echt belachelijk. Ik heb haar gevraagd om de interne beslissers te melden dat ik maandag aangifte ga doen vanwege oplichting tegen Coolbleu.

Mijn conclusie is dat Coolbleu een onbetrouwbare webshop is. Wees voorzichtig met deze oplichters.

Anita

Koelvriescombinatie LG

Mensen pas op, als je bij coolblue een artikel in de aanbieding ziet en hij is niet voorradig. Blijf er dan niet op wachten want dan als die binnen is, is de prijs een paar dagen eerder verhoogd! Ik heb het zelf meegemaakt, heb 3 weken gewacht op de LG koelvriescombinatie. Toen was die uitverkocht, toen hebben ze telefonisch gezegd dat als die binnen zou komen dat je hem krijgt voor de actie prijs. Maar dat is niet het geval! Dus oppassen mensen!

Ramon

Geen garantie :( ben er klaar mee 3x is scheeps recht

Wat een slechte service hebben ze tegenwoordig. enkele duizenden euro's uit gegeven in onze familie bij coolblue, vaker zijn ze wat duurder maar elke cent waard ivm hun geweldige service dachten we. Maar nu, een Telefoon valt van ellende uit elkaar binnen 5 maanden. overduidelijk een fabricage fout. maar omdat hun reparatie partij zegt dat dat niet onder hun garantie valt, valt het dus ook niet voor ons in de garantie. dus jammer joh of bijna de nieuwprijs betalen voor reparatie, of 35 euro en je krijgt je kapotte telefoon terug. Zelfde met een koelkast, het vries gedeelte vriest niet goed. maar omdat de monteur de oorzaak niet kon vinden "is er geen probleem", ook daar wil cool blue verder niets van horen. LG TV geeft kuren, beeld valt af en toe weg. en dat met meerdere apparaten (ps, wii, decoder(s)) maar ook hier geven ze niet thuis, het probleem is alleen na x uur tv kijken dan flikkert hij af en toe. maar omdat het niet bij de monteur gebeurt in de 5 min dat hij er is "is er geen probleem" ook hier wordt verder geen service verleent. zolang alles goed gaat doen ze alles voor je glimlach, eh geld. maar zodra er iets is, is alles voor een glimlach" niets meer dan een verwaande illusie en een schim uit het verleden toen het bedrijf nog wel zijn best deed. voor ons is de maat vol, na 3x zo een service ik breng mijn geld wel naar een andere partij.

Harry
03-08-2020

Zeer slechte service vanaf 2020 !

Jaren en jaren besteld bij coolblue, nooit probleem, totdat 2020 aanbrak en de service zie ik als sneeuw voor de zon verdwijnen, reacties op vragen krijg je niet meer, sommige helpdesk medewerkers die net van school zijn behandelen klanten met arrogantie. Echt heb er geen woorden voor, maar na jaren klant te zijn geweest draai ik coolblue nu de rug toe. Jullie moeten klanten die regelmatig bestellen eens waarderen en eens met coulance behandelen, dit mis ik sinds 2020! Ga zo door en dan hoop ik dat er meerdere vaste klanten weglopen.

LS
02-08-2020

SLECHTE SERVICE/GARANTIE

Op vrijdag 20 juli 2018 heb ik een Imac 27" (2017) 3,5 GHz 5K gekocht. Deze mac heb ik kunnen gebruiken tot er in 2019 én (heel bijzonder) 1 dag na de oorspronkelijke aankoop datum van deze Imac er in het beeldscherm plots een aantal dode vliegjes te zien waren en die ook binnen het scherm dood zijn gegaan waardoor het net leek alsof ik talloze dode pixels in mijn scherm had zitten.

Hierover heb ik toen destijds contact gehad met Coolblue en aangegeven dat ik dit niet vond kunnen dat er vlak na de garantie periode er ineens veel vliegjes het scherm zijn binnengekomen.

En hoe? Dat zou toch niet moeten kunnen voor zo'n duur apparaat?

Goed, uiteindelijk heb ik kunnen regelen dat er toch, op de kosten van Apple er een nieuw scherm ingezet kon worden. Deze heb ik destijds via Amac In Middelburg verstuurd en ben ik hem 3 weken kwijt geweest (wat ook voor werkproblemen heeft gezorgd en dus verlies). Ik moest noodgedwongen een oude macbook lenen van familie.

Apple support heeft mij toen geholpen en gezorgd dat de Imac werd vergoed.

Eind goed al goed, de Imac had ik 3 weken later weer binnen en het probleem leek opgelost te zijn. Tot vandaag, 23 juli 2020. Weer ruim een jaar later zijn er toch weer vele vliegjes het Imac scherm binnen gekomen en dat terwijl er expliciet werd aangegeven het probleem verholpen zou zijn. Helaas niet het geval dus.

Dat niet alleen, door deze vliegjes zijn er ook nog eens dode pixels ontstaan.

Ik vind het schandalig dat ik een product koop van ruim €2200,- en dat dit soort zaken plaats vinden terwijl dit niet mogelijk zou moeten zijn.

Heb CoolBlue weer gebeld en geven simpelweg aan dat ze niks kunnen betekenen omdat ik nu 4 dagen (4!) over de garantie datum zit en ze niet kunnen garanderen dat ze het scherm vergoeden.

Lekker bedrijf, slechte service, keihard met garantie en laten je simpelweg vallen. Geen begrip voor de situatie en zeggen heel makkelijk: Het staat zwart op wit, dus geen garantie. En dat terwijl je zo'n goede klant bent.

Opgepast dus! Garantie is waardeloos en koop geen Imac bij CoolBlue maar gewoon lekker via Apple. Zij hebben veel meer begrip.

CJ
24-07-2020

Coolblue weigert geld terug na annulering (pakket kwijt)

Pakket geweigerd aan de deur (op aanraden klantenservice), pakket na drie weken nog niet terug bij Coolblue, Coolblue weigert geld terug te storten.

Volautomaat overleden, dus tijd voor een nieuw koffiezetapparaat. Je wilt natuurlijk niet te lang zonder koffie zitten dus op 30-6 een apparaat besteld bij Coolblue. Voor 23:00 besteld, dus het zou de volgende dag geleverd moeten worden.

Toen ik zag dat het pakket de volgende dag niet was aangemeld (schuld Coolblue en niet PostNL dus) wist ik wel hoe laat het was. Dat pakket ging niet komen.

Via WhatsApp contact opgenomen. Gevraagd of het pakket nog geleverd zou worden, zo niet dan wilde ik graag annuleren. Klantenservice gaf vervolgens aan dat ik het pakket moest weigeren aan de deur.

Volgende dag stond inderdaad de bezorger aan de deur. Nog voordat hij überhaupt het pakket uit de bus had gepakt heb ik gezegd dat ik het pakket wilde weigeren. Heb het dus met geen vinger aangeraakt.

Dan begint het grote wachten. Wanneer krijg je bericht en/ of je geld terug. Het was stil, en op de website was ook niets te zien. Dus 15-7 maar weer contact opgenomen. Het pakketje bleek volgens de klantenservicemedewerker "vast te liggen bij PostNL" er zou een onderzoek gestart worden en binnen 5 werkdagen zou ik antwoord krijgen en zou het geld vervolgens teruggestort worden.

Tja. ok, je kan niet zo veel he, op zo'n moment. Ik wacht het af.

Na 5 werkdagen geduldig mijn mail, de orderpagina en mijn bankrekening in de gaten gehouden hebben ben ik toch wel teleurgesteld. Blijkbaar toch niet alles voor een glimlach.

Na 7 werkdagen vind ik het wel welletjes en neem ik weer contact op.

"Balen dat je jouw geld nog steeds niet terug hebt." Is de eerste zin.

Eh. ja. beste klantenservicemedewerker, daar zijn jullie verantwoordelijk voor, wat gaan we er aan doen.

Er wordt, jawel dames en heren, een mailtje gestuurd naar PostNL. Ik mag vervolgens weer een week gaan wachten.

Het schiet me in het verkeerde keelgat. Ik ben geen partij in deze. Coolblue heeft een overeenkomst met PostNL. Ik ben allang niet meer in beeld. Al sinds ik heb geannuleerd niet meer. Maar blijkbaar heeft Coolblue het onzalige idee dat ik een pakket aan het achterhouden ben of zo? Of dat ik mijn best ga doen om te frauderen op een of andere manier?

Want volgens Coolblue ligt het pakket op een afhaalpunt in Capelle a/d IJssel (ja, daar kan ik dus niets aan doen, ik woon er 139KM en anderhalf uur rijden vandaan. Maar er is een kans volgens de klantenservicemedewerker dat het pakket afgehaald gaat worden (door wie?!) of bezorgd gaat worden (aan wie?! Coolblue toch zeker?!)

Ik geef aan, dat mocht het pakket onverhoopt toch (weer) bij mij aankomen dat we dat netjes regelen, maar dat ik nu gewoon mijn geld terug wil. Er wordt me beloofd dat het binnen 5 werkdagen allemaal wordt opgelost. Huh, wat? Déjà vu. dat werd met 15-7 ook beloofd.

Ja maar nu echt. Kan ik u verder nog ergens mee helpen?

Ik doe het niet vaak, eigenlijk nooit. Meestal kom ik er wel uit met bedrijven, ik ben de redelijkheid zelf vind ik. Ik bedoel >3 weken wachten op je geld terug en niet echt klagen, dat valt toch wel mee? En dan wordt je zo behandeld.

Voor mij geen Coolblue meer. Goedkoop waren ze toch al niet echt, je koopt er voor de after sales/ goede service. Tegenwoordig hebben ze die niet (meer), worden beloftes niet nagekomen en wordt je tussen de regels gezien als een fraudeur, en dat terwijl je al jaren klant bent.

Verzending

Zoals gezegd, wordt te laat geleverd. Voor 23:00 uur besteld is dus NIET de volgende dag in huis.

Klantenservice

Constant vage beloftes om je aan het lijntje te houden. Inmiddels zijn we ruim drie weken verder en heb ik buiten een zak beloftes geen geld terug in mijn zak.

22-07-2020

Waardeloze klantenservice

Probleem met ophanging van mijn TV vanwege verkeerd geleverde bouten en pluggen.

Call aangemaakt bij Coolblue en foto's toegezonden.

Vervolgens hoor je niks meer en iedereen die je spreekt kan je niet verbinden met de backoffice.

Wat een slechte service!

Sandra
18-07-2020

Een wasdroger na 3 ingeplande leveringen nog niet ontvangen!

Op 30 juni 2020 een wasdroger gekocht inclusief accessoires en aansluiting

Omdat de benodigde slang voor aansluiting niet direct leverbaar was de levering in overleg met op en uitgevoerd door een medewerker van coolblue gepland voor 13 juli 2020. Helaas had ik ' ochtends geen track en trace, dus bellen en mailen. Nou ze hadden geen idee wat er mis was gegaan en wanneer ik dan weer een vrije dag kon opnemen (?!) voor levering. Dit werd donderdag 16 juli 2020 en je raadt het al geen levering! wederom contact gezocht. Onmogelijk om een eindverantwoordelijke aan de telefoon te krijgen of per mail een afdoende antwoord. Inmiddels wel een aansprakelijkheidsstelling gestuurd hebbende, de levering maar weer ingepland voor 18 juli en wat denk je weer geen levering! (derde keer)

Een grof schandaal. Omdat ik niemand bij coolblue te spreken krijgt die hier echt over gaat en niemand kan achterhalen waar het probleem zit met ik nu genoodzaakt om het bedrijf via mijn rechtsbijstand in gebreke te stellen. Want ook een retourbetaling verzoek werd niet gehonoreerd. Kortom; geen wasdroger geen geld! bizar!

Sandra

Wijker
17-07-2020

Omruilen ipv reparatie

Horloge laad niet meer op, deze voor reparatie aangeboden.

Al de dag na opsturen te horen gekregen dat artikel word omgeruild.

Wederom goede ervaring met coolblue en super geholpen.

16-07-2020

Beloftes bij reparatie

Net nakomen van afspraken met betrekking tot reparatie. Dat is 1, maar vooral het niet luisteren en/of ingaan op argumenten. Hatelijke organisatie.

15-07-2020

Verkopen kunnen ze wel maar garantie geven ho maar

We hebben een camera gekocht bij coolblue het apparaat gaat binnen 6 maanden stuk.

Dan denk je garantie jammer dan ze verstoppen ze zich achter schade van buiten af wat niet klopt en kan koop niets bij deze firma want bij garantie zijn zij op vankantie en lappen het consument recht aan hun laars.

13-07-2020

Wasmachine

Hallo

Heb hier wasmachine van 30 maanden de service die Coolblue geeft is eerst binnen 48 uur neemt monteur contact om afspraak te maken .

Dan zitten we zo een week verder voordat deze is ingeplant, dan krijg je een getouw trek wel betalen niet betalen.

Daar heb ik geen zin in ,dus mensen ik raad jullie aan om naar een zaak te gaan die wel service verleend.

Scott
13-07-2020

Na snelle annulering na 14 dagen nog steeds geld niet terug.

Ik bestelde een vaatwasser online, direct betaald per ideal, maar binnen 15 minuten heb ik de order geannuleerd. Ik kreeg direct een email met de mededeling dat ik het betaalde bedrag binnen 3 dagen op mijn rekening terug gestort zou krijgen. Intussen zijn we ruim 14 dagen verder en heb ik voor de derde keer met de klantenservice gebeld en drie keer de harde belofte gekregen dat het er nu echt binnen drie dagen zal zijn. En nu moet ik weer geduld hebben en afwachten, erop vertrouwen dat het goed komt.

Jammer Coolblue, deze ervaring leert mij dat ik aan jullie nooit meer iets vooruit moet betalen, een aangezien jullie geen rembours of achterafbetaling kennen zijn jullie nu een klant (sinds 1999!) kwijt.

Nathalie
12-07-2020

Wasmachine

Had een wasmachine besteld en een tijdsslot geboekt dat ze hem zouden leveren en installeren

Ik wachten. Niemand ,gebeld blijkt zonder overleg en dag later gepland gestaan voor bezorging

Zijn ze er eindelijk willen ze niet installeren

( trekschakelaar heb ik) en de oude niet meenemen

Bestelling geannuleerd en geld terug gevraagd

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310