Coolblue reviews

9.0

Denis
18-09-2019

Vraag over beugel TV

Twee keer moeten bellen voor TV beugel Vogels. Bij elkaar 1 uur en 7 minuten. Om er uiteindelijk achter te komen dat men totaal niet weet waar men over praat.

De eerste wist totaal hit wat het was zeeeeer slecht. Toen ik hem bestelde had ik iemand bekend met TV aan de lijn maar die is er nu ineens niet meer daar kan ik niet mee worden doorverbonden. Universele beugel gestuurd maar die past dus niet. Echter wat te lang gewacht met installeren dus er te laat achter gekomen. Maar oplossing zoeken ho maar. Zorgen voor iemand technische dienst die mij te woord kon staan neeeee dat kan niet u zal nieuwe juiste beugel moeten kopen terwijl deze door coolbleu was aangeraden dag 172 euro koop maar een andere. Nou zeker nooooit meer bij jullie ga wel naar zaak waar ze wel gekwalificeerd personeel hebben en een ander antwoord als dat weet ik niet nog nooit meegemaakt.

Jaap
11-09-2019

Zeer slechte ervaring met aankoop koelkast

Online koelkast gekocht. Koelkast werd niet afgeleverd op de afgesproken dag. Hele dag aan het lijntje gehouden zelfs om 10 uur s avonds kon de klantenservice mij nog vertellen dat ze nog zouden langskomen. De schat leek het zelf te geloven ook. Volgende dag gebeld schuld werd afgeschoven naar een externe partij. Coolblue kon /wilde ook geen nieuwe afspraak maken met de externe partij dat moest ik zelf doen. Zou een kleine compensatie krijgen nooit iets gezien.

Francis
11-09-2019

Afspraak niet nakomen

Gisteren ging ik naar Cool Blue winkel een monitor gekocht en werd door de medewerker verteld dat ik zou mijn monitor de volgende word thuus bezorgd. Ik kreeg een mail dat mijn pakket op 11/09 2019 tussen 12:45 tot 14:15 word thuis bezorg. Helaas! Geen pakket ontvangen. Later kreeg ik een mail dat ze mij om 12:40 had gemist, dus mijn pakket wordt morgen op 12/09/2019 tussen 21:45 tot 14:00 bezorgd. Ik belde post.nl met de Klantenservice met mw Dennis hierover gesproken, ze verteld met dat ze mij om 12:40 uur had gemist ,terwijl ik was gewoon thuis voor mijn pakket aan het wachten en er was ook geen bericht in mijn brievenbus achtergelaten. Ik heb voor niks thuis was gebleven. ik ben niet tevrevend met dit afspraak en service.

JH
02-09-2019

Slechte afhandeling bij reparaties

Ik heb al veel producten bij Coolblue gekocht. Nooit problemen gehad totdat je een kapot product wilt laten repareren. Als je drie maal een kapot product toestuurt, krijg je (volgens beleid), als het product voor een vierde keer kapot gaat een nieuwe of tegoed voor een vervangend product. Helaas is de robotstofzuiger (Roomba 605) drie keer bijna een maand kwijt geweest voor reparatie. Na het product drie keer te hebben opgestuurd, geeft de medewerker van Coolblue aan dat de fouten volgens de fabrikant niet reproduceerbaar zijn geweest waardoor deze keer niet telt voor een vierde keer. Wij moeten het product dus nogmaals (en wie weet hoe veel vaker?) opsturen en zijn dit product dus weer heel lang kwijt. Nu mij vriendin zwanger is, is dit extra vervelend. Daarnaast hebben wij video's van de 3e en 4e keer dat de stofzuiger kapot was, maar dit is kennelijk onbelangrijk omdat de fabrikant hier anders over denkt. Wij sturen een kapot product op en krijgen een werkend product met vervangende onderdelen terug, dus er is m.i. iets gerepareerd. Helaas gaat het product keer op keer opnieuw kapot. Coolblue, jammer dat jullie zo met vaste klanten omgaan. De reparatieservice bij Bol.com is vele malen beter.

Thomas
01-09-2019

Waardeloze service voor laptops

Na 2 weken mijn laptop teruggekregen van reparatie. Bleek er nog meer schade aan te zijn dan voor het wegbrengen. Ik zit nu al 5 weken zonder laptop en heb hem nog steeds niet terug. Coolblue kan mij ook niet vertellen wanneer ik deze wel terugkrijg, terwijl de reparatie zelf in 1 dag mogelijk is. Ik koop hier nooit meer een laptop. De service is waardeloos.

Miranda
29-08-2019

Vooral niet COOL de service

Wat coolbleu kan verbeteren? nou heel veel. Wij hebben een wasmachine gekochten in 2016 van 1200 euro. Zelf hadden wij daar hoge verwachtingen van maar helaas na een klein jaartje is deze kapot gegaan. Binnen de garantie dus werd kosteloos gemaakt. Dit jaar is de wasmachine 3 jaar oud en in april ging hij weer kapot. Gebeld en werd gemaakt maar wij moesten de reparatie zelf betalen. In overleg hebnen wij een gedeelte betaald plus coolbleu. Mooi opgelost zou je denken maar 3 maanden later weer kapot. Hier werden wij kribbig van maar coolbleu zou nu de kosten op zich nemen, mooi zou je denken. Monteur komt sorry weer hetzelfde is kapot en kan nu niet meer gemaakt worden. Oké daar zit je dan. Contact met coolbleu opgenomen en gingen het uitzoeken maar dit gebeurde niet. Wij contact opgenomen met de leverancier van de wasmachine en die mailde ons na 2 dagen dat wij het bedrag van de wasmachine terug krijgen alleen dat gaat via coolbleu. Wij contact opgenomen met coolbleu en wij zouden ons geld terug krijgen maar hun moesten dat ook even uitzoeken. Niet gelogen ik denk 24 uur beltijd verder, 75 mails verder en na 9 weken zouden ze dan vandaag komen om de wasmachine op te halen. Gisteren nog even een mail gestuurd met de vraag hoelaat komen jullie? geen antwoord. Vanmorgen zie ik een mail met een tijdstip maar het kan bijna niet erger een verkeerd adres

ik bel uiterst vriendelijk de klantenservice op. Leg uit dat het nieuwe adres welke al 2 keer is doorgegeven en ook het adres waar de reparaties zijn uitgevoerd daar de wasmachine staat en dat dit echt een paar straten verder is maar helaas dan kunnen ze vandaag echt niet komen. Het kost mij een vrije dag, het kost ons heel veel ellende want we kunnen al die tijd ook niet thuis wassen en door hun fout en het antwoord sorry voor de miscommunicatie welke ik al 10000x heb gehoord hebben wij nog niks.

Jullie moeten je echt diep schamen hoe jullie met klanten omgaan.

Korten 1500 euro verder en je hebt nog niks. Nooit nooit nooit meer bestellen wij iets bij jullie

Wendy
27-08-2019

2 x product voor reparatie

Ik heb een Xbox one aangeschaft in maart 2019.

Al snel viel de xbox uit tijdens een willekeurig spel.

Dus xbox aangemeld voor retour.

Deze is zeker 14 dagen weggeweest.

Na dat we de xbox terug is gekomen had de xbox na 2 dagen dezelfde klachten en viel dus weer uit. Daarbij kregen wij de xbox terug in een doos die waarin wij hem niet retour hadden gestuurd. Want op de site staat retouren in originele doos. Contact hierover gehad met coolblue antwoord: heel vervelend mevrouw maar wij kunnen de doos niet terug vinden. Hoezo de doos niet terug vinden?

Wij kunnen u wel een x-bedrag te goed aanbieden,maar de doos zoals ik hem heb verstuurd kan niet?

Vervolgens de xbox opnieuw geretourneerd en na 15 dagen ontvang ik een mail dat de reparatie wat langer duurt.

Ik heb contact opgenomen met coolblue klantenservice en de enige reactie die ik kreeg vervelend mevrouw maar in de mail staat duidelijk beschreven dat als hij binnen 3 weken niet gerepareerd is we een andere oplossing gaan zoeken.

Volgens mij is die de eerste keer helemaal niet gerepareerd en volgens mij doen ze dit gewoon zo om niet gelijk een nieuw product te vergoeden.

25-08-2019

Levering na 1 dag is misleiding

Op donderdagavond een grote bestelling gedaan van een koelvriescombinatie, magnetron, oven, inductie kookplaat en een pannenset. De medewerker meldde dat dit niet op vrijdag geleverd kon worden maar pas maandag. Wij waren best teleurgesteld maar we konden tegen betaling van € 19,00 wel een datum en tijdstip reserveren. Maar omdat de medewerker maandag kon garanderen hebben we niet betaald. Toen wij de factuur van de goederen betaald hadden kregen we een bevestigingsmail dat ze pas dinsdag konden leveren. Bij navraag konden we nu tegen betaling van € 29,00 een tijdstip datum/tijdstip reserveren. Wordt dit bedrag bij de volgende medewerker nu € 39,00?

Het is pure misleiding dat ze de volgende dag kunnen leveren, het is alleen maar een lokkertje. Nu nog maar afwachten óf er geleverd wordt op dinsdag en hoe de levering gaat uitvallen? Ja, alles voor een glimlach om een klant binnen te hengelen maar daarna trekken ze hun eigen plan. Triest.

Rene
22-08-2019

Het gaat steeds slechter

Het gaat steeds slechter

Een aantal jaren met plezier bij Coolblue gekocht. Het gaat echter steeds slechter met het bedrijf. De laatste ervaring is van het niveau prutsers: alles werkt langs elkaar heen en de klant staat in de kou.

Mijn eigen ervaring? Zeer recent (augustus) een aantal huishoudelijke apparaten tegelijkertijd gekocht. Wat duurder (inmiddels) dan bij anderen, maar goed. De levering is werkelijk een grote nachtmerrie: een kapot apparaat, een verkeerd apparaat en vervolgens 70 euro extra armer, zes keer vrij nemen, zes afspraken verder, zes keer meer dan een half uur aan de lijn gehangen (soms een heel uur), heel veel excuses en bijna infantiel vrolijk begrip.

Tenslotte de dubbele frustratie van de sigaar uit eigen doos vanwege het aanbod (per mail) om maar liefst (!) 50 euro retour te krijgen van de 70 die je eerder onterecht hebt betaald. Als je dan via de klacht reageert op hun antwoord, hoor je helemaal niets meer (klachten overigens naar (e-mailadres verwijderd) ) . Het aanbod is kennelijk ook nog onderweg want voorlopig nog niets gezien.

Hoezo glimlach Coolblue? Schaam je. Op korte tijd heeft meer dan 10% van je klanten je als slecht of zeer slecht beoordeeld inclusief deze trouwe klant. Het is nog nooit zo slecht geweest. Het wordt tijd dat hier wat aan gedaan wordt.

Marcus
21-08-2019

Retourneren zonder probleem

In tegenstelling to veel andere ervaringen hier ben ik tot nog toe dik tevreden over Coolblue, had een noise canceling koptelefoon gekocht van Sennheiser, maar daar kreegik enorme tinnitus van, dus teruggestuurd, binnen 7 dagen had ik mijn geld terug op mijn rekening, heel netjes allemaal. En het gemak waarmee het ging heb ik nog niet eerder met een ander bedrijf ervaren.

Anneke
18-08-2019

Coolblue gaat hard achteruit

Jarenlang heb ik probleemloos besteld bij hen maar dat is nu afgelopen. Een paar weken geleden wilde ik een vrieskast bij hen bestellen maar kwam er gelukkig in het bestelproces achter dat de levertijd 5 dagen was dus heb ik hem bij een ander besteld. Dit hebben ze als volgt opgelost: Gisteren ging de wasmachine kapot, direct een bij Coolblue besteld en tot mijn verassing zou hij vandaag, zondag, geleverd worden. Vanmorgen om 9 uur kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de wasmachine pas woensdag geleverd kon worden. Hun enige excuus was' er werden ineens veel bestellingen geplaatst'. Coolblue heeft voor mij voorgoed afgedaan .

17-08-2019

Niet op tijd geleverd

Ze beloven de dag erna te leveren, dit gebeurd niet, ze verwittigen niet.

de dag daarna, nog niets, verwittigen niet.

klantenservice verstopt zich achter hun "partners", procedure duurt 72 uur, ze weigeren retour ondanks te adverteren dat je binnen de 30 dagen retour kan sturen.

Barbara
14-08-2019

Niet bezorgd zonder bericht - Geannuleerd - Geld terug duurt lang

Zaterdag bestelden wij een wasmachine bij coolblue. Mooie reclame dat het product de volgende dag geleverd zou worden. Eerstevolgende mogelijkheid: zaterdag een week later. Maar goed, een weekje zonder wasmachine. De nacht van vrijdag op zaterdag kregen wij bericht, de wasmachine zou er tussen half 11 en half 12 zijn. Echter om 13 uur nog niks bezorgd (bezorging in Amsterdam door Dyna Logic). Een telefoontje met de klantenservice leerde ons dat de rit was uitgevallen. Waarom we daar geen bericht over kregen was haar een raadsel. Een nieuw bezorgmoment bleek heel lastig, de eerstvolgende mogelijkheid was pas donderdag, terwijl wij dan niet konden. Op zich goed afgehandeld dachten we, wij hebben de bestelling geannuleerd, een compensatie gekregen (wasmiddelenpakket dat de volgende dag geleverd werd), en zouden binnen 3 werkdagen ons geld terug krijgen.

DIrect na de annulering bij coolblue op dezelfde zaterdag hebben we een wasmachine bij de mediamarkt besteld. Deze werd 2 dagen later zonder problemen geleverd.

4 dagen later, op woensdag krijgen we opeens 's ochtends mail, de wasmachine is onderweg en is er bijna. Weer 30 minuten in de wacht bij coolblue, de annulering was blijkbaar niet goed doorgezet naar het depot. Of we de bezorger maar weg wilde sturen. Ook kregen we te horen dat de terugbetaling pas in gang kon worden gezet als de machine retour was. Het feit dat Coolblue zelf de annulering niet goed heeft verwerkt zorgde niet voor extra coulance van hun kant. We wacht nu nog op ons geld van Coolblue, als ik de ervaring lees wordt dat ook nog een heel proces.

Marijn
14-08-2019

Gesjoemel met producten

Na een paar bestellingen bij coolblue begon een volgende bestelling fout te gaan. Ik had een lamp besteld (geen tweedekans) en toen ik de verpakking opende was deze helemaal stuk, gebruikt, en beschadigd. Ik had dus een tweede kans product. Dit heb ik nog 2x gehad en toen was bij mij de maat vol.

Ze doen niet moeilijk over terugname van goederen, maar je mag er dus zeker van zijn, dat je die producten een keer krijgt, ook al kies je voor een nieuw product. Kortom, je betaalt voor een nieuw product, maar je krijgt een tweedekans (terwijl je dit ook kan aanduiden, maar dan is de prijs minder). Zo kan je wel geld verdienen!

Onmiddellijk stoppen met bestellen bij hun, kortom, bij de Mediamarkt is het toch goedkoper.

Mathijn
12-08-2019

Geen coulance.

Coolblue is makkelijk om te bestellen en te leveren. Maar after-sales is waardeloos en men komt niet eens de verplichtingen na die je van een leverancier kan en mag verwachten.

Wij hadden een koelkast gekocht (https://www.coolblue.nl/product/711474). Na twee jaar een een paar weken doet de koelkast helemaal niets meer (precies minden in onze vakantie toen er niemand thuis was). Het antwoord van Coolblue was meerdere malen: Sorry de de garantie is verlopen. Terwijl je een levensduur van een koelkast van minimaal 5 jaar mag verwachten en over dit soort zaken zijn afspraken (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn). Er zijn geen opties geboden voor alternatieven of tegemoetkomingen, helemaal niets.

Grote bedrijven met hun "service-afdelingen" laten de medewerkers een protocollen volgen en helpen hun klanten niet of nauwelijks, maar men wordt om de tuingeleid.

Ronduit onbeschoft.

Edi
10-08-2019

2x afgesproken bezorgdatum niet nagekomen!

Vrij. droger en wasmachine besteld en betaald. Zou wo. bezorgd worden. Ivm een aanvullende verzekering (die niet meer bestond) is de bestelling geannuleerd. Wij hebben hier geen enkele bericht over gekregen. We hebben wo. uren zitten wachten. Klantenservice gebeld. Duizendmaal excuses. Ze zouden de bezorging herinplannen. Aankomende zaterdag zou het met zekerheid bezorgd worden. Wederom e-mail gekregen met bezorgdatum / tijd. Vandaag (zaterdag) weer uren zitten wachten. Klantenservice gebeld. Even nachecken. Bezorging is geannuleerd. Klantenservice dame weet niet waarom. “Zullen we weer een afspraak inplannen?” Nee, dank je wel. Al 2 weken geen werkende wasmachine en droger. En of we nu even doordeweeks vrij willen vragen van werk, zodat het bezorgd kan worden. Al 2 maal toe uitstel door hun eigen fouten en geen initiatief om met een tijdige en passende oplossing te komen. Nooit. Meer. Coolblue.

10-08-2019

Beloftes zijn niets waard

Wij bestellen een gasfornuis dat echt op tijd geleverd moet worden vanwege plaatsing keuken. Telefonisch is nog bevestigd dat hij echt op tijd geleverd wordt. U kunt er op vertrouwen!

Wat gebeurt er. Cool Blue vergeet het fornuis in te laden. Kan gebeuren. Wij bellen. Het enige wat we te horen krijgen is procedure, procedure, procedure. Niet gevoelig voor feit dat wij installatie keuken moeten afbellen, geen escalatie niveau. Heel jammer voor u maar ik hem alleen weer opnieuw inplannen volgens de procedure en u moet helaas de plaatsing van de keuken naar een andere datum verzetten.

Echt heel slecht gelet op uitingen. Het gaat hier notabene om een fout van Cool Blue zelf!

DAD
07-08-2019

Coolblue maakt beloftes die zij totaal niet waar kunnen maken

Ik kan de vele negatieve reviews over Coolblue hier op ervaringen.nl helaas alleen maar beamen. Coolblue maakt gewoon beloftes die zij helemaal niet waar kunnen maken. Mijn bestelling zou geleverd worden tussen 8.30 en 9.30. Ik heb hier om 8.15 een sms over gehad en de tijd was zichtbaar in de track en trace. Echter verschoof de tijd steeds. Ik heb tot 22.00 voor niets zitten wachten. Noppes, nada niemand gezien. Na contact met de klantenservice heb ik een standaard bericht terug gekregen. Het tijdsvak van levering is geen belofte maar een verwachting volgens hun. Echter in dit geval is het helemaal niet geleverd. Men zei: 'het kan zijn dat er wat overmacht plaatsvindt'. Helaas wordt hier niet over gecommuniceerd. Daarbij bleek dat ik vervolgens een week moet wachten op mijn bestelling! Waardeloze service, communicatie en onbetrouwbaar bedrijf.

Rooster
06-08-2019

Handig dezelfde Dag bezorgen >> NIET DUS !

Zelfde Dag bezorgen

Alles voor een LEUGEN

Waardeloze afspraken over een bezorging v/d zelfde dag

Koerier was er om 22:00 uur niet en kwam ook niet meer!

vlg de track en trace had de koerier om 23:15 uitgescand als zijnde te laat

HE hoe kan dat nu? het was pas 22:15 uur op onze KLOK!

Een grote fake dus, maar goed klanten service gebeld (die kan ook de track en trace zien) ik citeer:

"Misschien is uw betaling te laat verwerkt"

Tuurlijk mevrouw, u kunt toch ook de track en trace zien?

euh ja dat klopt.tja Coolbleu heeft niet zulke goede ervaringen met DYNALOGIC.

Mevrouw laat u maar zitten.u bent goed geïnstrueerd om bij deze gevallen antwoordt te geven, u zit er niet voor niks tot 23:45 uur om NIET bezorgde bestellingen op te vangen

Wij sturen de hele order weer retour laat dat duidelijk zijn, we zijn morgen namelijk op VAKANTIE vandaar de optie dezelfde dag bezorgen!

Coolbleu alles voor een scenario drama

Charles
03-08-2019

Welke glimlach en welke service?

Voor de zoveelste keer op rij wordt de afspraak door Dynalogic niet nagekomen. Ons adres ligt blijkbaar lastig op de route, dus je ziet op de kaart de bezorger voorbij rijden en een paar uur later de bezorging op mislukt zetten omdat je niet thuis zou zijn.

Dat Dynalogic dus een waardeloze club is is duidelijk, maar erger is de reactie van CoolBlue!

Als je er niet zelf achteraan belt krijg je de 5 euro extra bezorgkosten niet terug. Maar daarvoor sta je wel minimaal 10 minuten in de acht tegen reguliere telefoonkosten, dus van die 5 euro is dan al een flink deel verdampt.

Maar dan vind men het vervolgens heel normaal dat je 's avonds voor niet hebt gewacht, en het is nog normaler dat de de volgende dag dan ook niets krijgt.

Die snelle bezorging op vrijdag avond wordt nu dus op zijn vroegst maandag(!).

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310