Coolblue reviews

9.0
Positief94%
Neutraal2%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jantien
06-09-2020

Reparatie en klantenservice beneden de maat

Laptop na 1 jaar normaal gebruik vertoonde in de behuizing wat mankementen. In de coolblue winkel werd verteld stuur maar op, dat valt onder de garantie. Na 3 weken wachten kreeg ik een mail dat de mankementen niet onder de garantie vallen. ik kon kiezen om hem alsnog te laten repareren a €780,- of niet repareren. Voor dit laatste moet ik dan wel eerst €40,- onderzoekskosten betalen.

De klantenservice is 2 dagen niet te bereiken. De derde dag na 30 minuten in de wacht staan werd ik verwezen naar de reparatieprocedure op de website.

Kevin
06-09-2020

Gebruikte producten als nieuw verkocht!

Volgens vele reviews een goede webwinkel. Mijn ervaring is slecht met deze winkel!

Augustus 2020 een telefoon van 700+ euro besteld. Bij ontvangst bleek de telefoon al gebruikt te zijn! De doos was wel geseald, maar de telefoon was in gebruikte staat: vingerafdrukken en een klein krasje. Klantenservice beweerde dat dit niet kan kloppen?! Maakte mij voor leugenaar uit! 1 keer en nooit meer coolblue! Heeeel snel retour gedaan.

Dus let op! Coolblue verkoopt gebruikte producten als nieuwe producten!

Karin
05-09-2020

Meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland

Zeer tevreden en dat is onze mening en ervaring, zeker mensen in de winkel van Groningen. Wij zijn keer op keer erg blij met jullie. Dank. TOP

Kees
04-09-2020

Garantie en klachtafhandeling slecht

Laptop bij Coolblue gekocht in maart 2020. Beeldscherm ging kapot paar maanden later. Opgestuurd ter reparatie. Willen of kunnen de laptop niet maken. Geen duidelijk antwoord wat er aan de hand is. 40 euro betalen om de laptop terug te krijgen. Oplader zijn ze kwijt geraakt in het retourproces maar geven ze niet toe. Dit is helaas de zoveelste negatieve ervaring met Coolblue. Ik laat deze webwinkel vanaf heden links liggen.

HLH
04-09-2020

Chaos rondom afhandeling en nog steeds geen geld terug

Beroerde afhandeling wasmachine retour. Fout op fout gemaakt. Mij is de verkeerde vervanging bevestigd, de datum voor omruil stond niet goed; dus de chauffeur voor niets langs gestuurd, geld vragen voor de plaatsing terwijl het een garantie-issue is, de eindelijk retour gehaalde vertraagd in ontvangst nemen, de beloofde terugbetaaltermijn niet waarmaken, onzin-verhaal vertellen wat de reden is, dit nogmaals vertraagd behandelen en als er dan eindelijk terugbetaald zou zijn.niet op mijn bankrekening. Nu wordt er ook niet meer gereageerd op mijn mail. Waar is mijn geld? Niet bij mij, ik heb er recht op: coolblue blijft in gebreke. Verschrikkelijk!

Matthijs
03-09-2020

Zonde dat een bedrijf dat zo goed was in klantenservice, zo slecht is geworden

Voorheen was ik echt enthousiast over CoolBlue, maar nu twee keer achter elkaar een retour gestuurd die volgens PostNL aangekomen is bij Coolblue en volgens Coolblue niet ontvangen is. Na een telefoongesprek van 1,5 uur en een e-mail naar de klantenservice is de reactie dat ik 8 dagen moet wachten eer CoolBlue meer weet. In de tussentijd zit ik in volledige onzekerheid wat er na die 8 dagen gebeurt. Krijg ik mijn geld terug, wordt mijn product gerepareerd, heb ik iets fout gedaan, hoe kan dit voorkomen worden?

Er is geen enkele proactieve communicatie en na zo lang aan de lijn te blijven en in volledige onzekerheid te blijven over de status van de retouren, vind ik niet fraai. Zelf niet van een bedrijf waarbij klantbeleving niet hoog in het vaandel zou staan.

John
02-09-2020

Google nest rookmelder Coolblue let op.

Google nest rookmelder besteld netjes op tijd binnen gehad. Was de productie datum uit 2015 is al bijna 6 jaar oud. De melders gaan 10 jaar mee vanaf productie datum. Verhaal gehaald bij klanten service 35 min in de wacht gestaan en konden niks voor me doen. Hoger op gezocht en vertellen ze dood leuk dat het niet waar is de 10 jaar want die gaat pas in als ik hem koop zeggen ze. Hoe apart kan je zijn totaal geen kennis van zaken. Dus let op bij coolblue slechte service en schepen je af.

Vincent
01-09-2020

Bestelling komt niet

Zou 31 augustus in de avond mijn keuze overigens bezorgd worden wat er komt niets. Stond toch echt in de orderbevestiging. Je kan niet achteraf betalen wat bij bol.com wel kan. Vooruit 450 euro vooruit betaald. Er wordt niet opgenomen en via de app geen reactie. Wat blijkt de prijs is ineens met 0,02 eur verhoogd ze hebben dus minder van mijn visa kaart te weinig geïncasseerd geeft de bestelling aan. Absurt waarom krijg ik een bezorg datum als het niet compleet betaald is. Dat de klantenservice dan ook nog eens onbereikbaar is. Ja als iedereen zijn pakket niet krijgt. Wat mij betreft de laatste keer. Bol.com was duurder maar daar komt je bestelling wel volgens afspraak binnen.

Edwin
30-08-2020

Geen ophaalservice als het met post.nl is bezorgd .

Ik heb in april een kleine diepvriezer gekocht . Niet wetend wordt dat gewoon per post.nl bezorgd . Deze bleek toch wat klein maar na overleg met de chat moet ik deze zelf naar de Bruna brengen . Coolblue haalt ze dan ook niet zelf op . Hoe ik dat moet dan doen vanaf de 5 verdieping vertellen ze je niet maar ze blijven dat weigeren om het op te halen ook niet als je een kleine kostprijs betaald . In de chat wilden ze mij daar niet helpen . Het bedrijf is gewoon te groot geworden en je betaald toch veel meer als een ander bedrijf . Wehkamp heeft deze service wel .Je betaald soms een klein bedrag maar vaak ook helemaal niets .

Floris
29-08-2020

Geweldige service

Ik herken mij totaal niet in de negatieve reviews hier. Ik heb al jareblang geweldige ervaringen met coolblue. Altijd vriendelijk behulphulpzaam en zeer ruimhartig met garantieregelingen

Myriam
29-08-2020

Slecht!

Mijn vorige laptop was een fossiel van 11 jaar oud waar ik uiteindelijk echt afscheid van heb moeten nemen. Ik heb erg zitten wikken en wegen wat de nieuwe aanschaf zou worden. Veel zoeken en veel lezen. Uiteindelijk is het de Asus VivoBook 15 K571LH-BQ157T geworden. Met een hoop twijfels. Zo viel op dat deze laptop wereldwijd alleen door Coolblue verkocht werd (inmiddels ook door één ander bedrijf). Ik heb een aantal malen contact gehad om te vragen of dit wel een échte Asus was en om te vragen hoe het kan dat niemand anders dit model verkocht. Het staat niet eens op de Asus website. Zelfs de medewerkers die ik sprak waren met stomheid geslagen toen ze ernaar zochten en het met me eens waren, en wisten geen reden. Uiteindelijk heb ik toch de medewerkers van Coolblue geloofd, dat dit een goede aanschaf zou zijn. Bijna 1200 euro, een rib uit m’n lijf, maar hij wordt heel intensief gebruikt en moet voorlopig mee.

Na zeven weken kreeg ik al problemen met het scherm. En de oplossing is reparatie. Die reparatie kan 2-3 weken duren, maar ook langer. Ik heb voorgesteld om dit model, dat net 3 weken uit de bedenktijd van 4 weken is, in te ruilen voor een duurder model, waarbij ik bereid was tot 300 euro bij te betalen, omdat ik voor mijn werk mijn laptop echt heel hard nodig heb en deze niet zomaar een paar weken kan missen. Contact met de (online) klantenservice adviseerde mij naar de winkel te gaan om, ik citeer, ‘mee te denken in de perfecte oplossing’ en beloofde mij te proberen de reparatie sneller uit te laten voeren. Ik heb 30 km naar de dichtstbijzijnde winkel gereden, waar de ‘perfecte oplossing’ het volgende bleek te zijn: opsturen voor reparatie, geen vervangend model en het kan nog langer gaan duren dan 2-3 weken. Hier heb ik de online klantenservice weer op aangesproken, waarop ik bericht kreeg dat het doorgezet was naar de backoffice. Weer een aantal dagen later kreeg ik bericht van de Backoffice: ‘niets aan te doen, opsturen voor reparatie’.

Coolblue doet helemaal niets om het leed te verzachten of om mij als klant tegemoet te komen. Voor sommige mensen is dit misschien normaal, maar voor mij is het echt enorm veel geld wat ik heb neergelegd voor een laptop. En nu wordt hij gerepareerd, waardoor ik na een paar weken eigenlijk gewoon een tweedehandsje terugkrijg.

Dit was mijn eerste ervaring met Coolblue en het is me duidelijk dat er geen enkele interesse is voor klanttevredenheid of klantenbinding.

Aileen
26-08-2020

GEEN SERVICE

Coolblue heeft mij meerdere malen verkeerde informatie gegeven over producten, waar ik voor aanschaf van het product via de klantenservice naar heb geïnformeerd. Als je coolblue hier achteraf mee confronteerd is er geen mogelijkheid tot tegemoetkoming, je hebt het product aangeschaft dus is het verder niet meer hun probleem. Maar nu ik een product ter reparatie aangeboden heb gehad is de maat vol. Een A product van philips hue is na 1 jaar helaas defect gegaan, en is na onderzoek niet meer te repareren. Maar omdat dit product het afgelopen jaar een upgrade heeft gehad en nu €35 duurder is geworden geeft coolblue aan geen vervangend product te leveren. Nee ze proberen je shoptegoed aan te smeren zodat je met bijbetaling hetzelfde product bij hun kan aanschaffen. Natuurlijk is dit GEEN service met de nodige moeite en het nodige geduld, 30 min wachten bij de klantenservice, hebben ze me toegezegd het geld terug te betalen. Wachten hoelang dat gaat duren. Ik vind het bijzonder slecht! GEEN service.

Fred
26-08-2020

Verlengde garantie is geen verlengde garantie

Ik heb een MacBook aangeschaft met daarbij een Zekerheidspakket 3 jaar. Een verlengde garantie van één jaar. In het verzekeringscertificaat staat letterlijk 'Dekking: Verlengde garantie, externe onheilen, inclusief secundaire diefstaldekking' maar als je vervolgens garantie claimt (technisch mankement) is er ineens geen sprake meer van een verlengde garantie en wordt er bij de verzekeraar (ACTUA) een schade geclaimd. Ik moet dus een eigen risico van 65,- betalen. Coolblue verwijst mij naar de verzekeringspolis van ACTUA maar daarin wordt alleen gesproken over schade. Ik koop al twee jaar niets meer bij Coolblue omdat ze eerder hun afspraken niet nakwamen. Deze keer ga ik een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Ruud
26-08-2020

Dyson V11 wordt niet gemaakt

Ik heb bij coolblue mijn stofzuiger aangemeld voor reparatie.

Krijg vervolgens een mailtje. Dyson neemt binnen binnen 48 uur contact op en repareert de sofzuiger bij u thuis dat gaat wel zo snel.

Maar Dyson neemt geen contact op dus ik bel met Coolblue. Die maken een nieuwe aanmelding en weer 48 uur wachten. Dyson belt niet dus weer een nieuwe melding en Dyson neemt weer geen contact op. Dus weer coolblue gebelt en weer een nieuwe melding. etc etc etc dit duurt nu al 10 dagen.

Vandaag bel ik met coolblue en die zeggen doodleuk dat na 10 dagen de 48 uur nog niet voorbij zijn. Helaas ik kan niets voor u doen. Coolblue laat je als klant gewoon doodvallen. Ze hebben blijkbaar geen enkele interesse in de klant nadat het geld binnen is.

Alles voor een glimlach. NIET DIUS

Jaco
24-08-2020

Niks geen glimlach

Cool Blue. Alles voor een chagrijnig hoofd.

Als eerste kwam het pakketje al binnen in een opengemaakte verpakking. Geen probleem, want ik vertrouw CoolBlue daarin wel. Mooie E-reader, prettig in gebruik. Ik heb tevens een ultra stevige hoes besteld voor mijn E-Reader. Zoiets moois wil ik beschermen.

Ik lees lekker uit mijn E-reader. Mijn vrouw vraagt me iets, dus leg ik het even opzij. Na een paar minuten pak ik mijn E-reader. Doet mijn scherm het niet meer. Balen! Ook harde reset baat niet. Letters blijven staan en veranderen alleen bij een reset, om dan weer vast te lopen. Gelukkig, CoolBlue heeft een uitstekende service. Dacht ik. Alles voor een glimlach toch?

Echter reageren ze geen enkele keren inhoudelijk op mijn vragen. Krijg ik telkens een ander aan de telefoon (na opgeteld 1 uur in de wacht) en reageert er ook elke keer een ander op de mail. Bijvoorbeeld:

Guillaume van Coolblue:

Op 4 augustus hebben we jouw PocketBook Touch HD 3 retour ontvangen. De e-reader ss in ons reparatiecentrum gecontroleerd en mijn collega's hebben helaas geconstateerd dat het beeldscherm van de e-reader inwendig (dus de laag achter de kunststof bovenlaag) is gescheurd/gebarsten. Dergelijke schade valt niet binnen de dekking van de fabrieksgarantie, omdat deze schade enkel kan ontstaan door onoordeelkundig gebruik. De fabrieksgarantie is derhalve vervallen, hetgeen betekent dat het toestel niet hersteld kan worden.

WAT? Ik heb er niks mee gedaan! Dat heb ik zo vaak uitgelegd! Hoezo onoordeelkundig gebruik? Ik ben heel goed op de hoogte van de zwakke punten van een E-Reader! Zien jullie dan ook maar één gebruiksspoor? Nee! Onmogelijk!

Dag Cool Blue! Daar gaat je vaste klant! Maakten jullie die mooie beloftes maar eens waar.

Ik kreeg nog wel een laatste foto over de mail van mijn PocketBook: zo zag mijn PocketBook er niet uit toen ik het opstuurde. Het beeld was vast gelopen, niet zo in twee delen.

Koen
24-08-2020

Zeer slechte service

Je besteld bewust een wasdroger alvorens je oude kapot is en betaald voor aansuitkosten zodat je zeker weet dat zdeze het bij levering doet. Je laat deze in het weekend leveren zodat je er niet voor thuis hoeft te blijven

Als je dan daarna zelf je droger checkt blijkt deze niet te werken. na een vriendelijk persoon bij de klantenservice te hebben gesproken zullen ze direct de dag erna de droger komen vervangen, want ze begrijpen je probleem. het lijkt dan goed opgelost, echter 10 minuten later krijg je een mail dat het toch morgen niet gaat lukken en dat het 3 dagen later wordt. ter compensatie krijg je dan 10 euro korting op je volgende bestelling

Direct reageer ik hier op dat ik die dag er niet ben en zsm een droger nodig hebt, aangezien ze mijn oude droger die het nog deed hebben meegenomen. Hier krijg je geen reactie meer op en 2 dagen later krijg je een mailtje dat ze morgen je droger komen leveren. Hierop direct aangegeven dat dit alleen in de avonduren kan, waarop een reactie dat het niet gaat lukken. Overigens hadden ze ook nog eens een verkeert adres ingevuld bij het plannen van de datum.

al met al zeer slechte ervaring met coolblue.

Kim
23-08-2020

Onbetrouwbaar slecht kwalitatief, leugens belangrijke info bewust achterlaten

Zeer slechte garantie service,dus ik koop er niet meer. Laptop binnen 2.5 jaar kapot terwijl hij amper gebruikt werd.

4 Weken geleden opgestuurd voor reparatie.

na een aantal mailtjes van Coolblue dat het nog "even wat langer gaat duren" krijg ik een mail dat 19 augustus ze al een mail met opgave kosten zouden hebben gestuurd. Total bullshit, alles afgespit, coolblue liegt hierover evenals kosten van versturen voor reparatie gemakshalve wordt noch digitaal noch tijdens mijn 2 uur durende bezoek niet geïnformeerd dat we 40 euro kosten verbonden is aan opsturen aan leverancier en analyse probleem alleen al. Ik wilde een contactpersoon en gebeld worden over mijn ingediende klacht. Dit verzoek wordt genegeerd en ik krijg standaard opgezette onpersoonlijke mails over mijn ingediende klacht.

Toppunt is dat de kosten reparatie niet stroken met de werkelijk kosten die nodig zijn voor repareren van het probleem.

Wederom dus een zeer vervelende onbetrouwbare leugen van coolblue als bedrijf.

Kortom service van coolblue is waardeloos.En dan dat irritante in die mailtjes "alles voor een glimlach".

Wat een afzetterij en voorliegen van klanten

Luuk
21-08-2020

Kapotte tv en zeer slechte klantenservice

9 maanden geleden een dure tv gekocht die gister vervolgens spontaan ermee ophield. Contact met Coolblue gehad (na een halfuur in de wacht te hebben gestaan) en deze gaven aan dat er een reparateur van Samsung langs zou komen om hem te repareren. Deze zou binnen 48 uur langskomen, dat had Coolblue immers geregeld. Volgende dag worden we gebeld door een medewerker van de reparatiedienst van Samsung om vervolgens door te geven dat er helemaal geen afspraak ingepland was en de eerstvolgende afspraak pas over 1.5 week gemaakt kon worden. Al deze tijd zitten we gewoon zonder tv. Vervolgens meerdere malen proberen contact op te nemen met de klantenservice van Coolblue (telefonisch) maar we worden na meer dan 30 min aan de lijn te hebben gehangen, gewoon weggeduwd. Deze zijn kortom dus helemaal niet bereikbaar. Super klantenservice van Coolblue! Meteen de allerlaatste keer dat we hier iets besteld hebben.

Jan
20-08-2020

Slechte garantie service,dus ik koop er niet meer

Blueray speler LG BP350 binnen 2 jaar kapot terwijl hij amper gebruikt werd.

3 Weken geleden opgestuurd voor reparatie.

Nu,na een aantal mailtjes van Coolblue dat het nog "even wat langer gaat duren" heb ik er geen vertrouwen meer in.

De idioten die daar bij de zogenaamde klantenservice zitten sturen slaan werkelijk nergens op.

Komt telkens op hetzelfde neer,nog even geduld hebben.Niet dus,mijn geduld is op.

Dus mailtje gestuurd dat ik of een nieuwe wil,of mijn geld terug,of een tegoedbon.

Stuurt tot 2x toe zo'n eikel daar dat dat niet kan en ik nog even geduld moet hebben.

Voorheen was de service goed maar dit jaar is het waardeloos.En dan dat irritante in die mailtjes: "alles voor een glimlach".

Stelletje idioten.Mijn geld terug en snel graag!

Kimberly
19-08-2020

Koop bij de mediamarkt dezelfde service.

Inbouw Bosch vaatwasser gekocht in maart. Begin van de corona periode. Ik begreep met alle regels en alles wat we nog niet wisten dat hij OVER de drempel geleverd zou worden. Nou puntje bij paaltje 1,5 meter van de deur af. Alle beschermmaterialen van de vaatwasser afgehaald en ik kon met 30 week zwanger lijf dat ding naar binnen zien te krijgen.

Nu 5 maand later is de vaatwasser al stuk. Ruim een week later kan er ergens tussen 8 en 5 een monteur langs komen. Coolblue gebeld en naar 3 keer 30 minuten in de wacht gestaan te hebben eindelijk een medewerker. Gevraagd of het ook een optie was om het apparaat om te wisselen voor een nieuwe. Aangezien het vertrouwen in de toch vrij prijzige vaatwasser weg is. Totaal geen begrip of tegemoetkoming voor iets wat nu al stuk is. Al met al de kwaliteit en behandeling van de mediamarkt gehad maar wel betaald voor de zogenaamde 'coolblue' service.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310