Coolblue reviews

9.0

30-07-2018

Ongeloofwaardige communicatie, slecht georganiseerd bedrijf

Op maandag telefoon besteld, dinsdag ochtend niets zelfs geen update, konden telefoon niet vinden!?!?!?! Had telefoon spoedig nodig, kreeg toezegging dinsdag avond bezorgen, nee toch niet, ja toch wel, nee toch niet maar bij Dynalogic ( koeriersdienst ) was mijn zending al door hen ontvangen. Tot 2100 dinsdag avond vertelde de "specialist: bij Coolblue dat mijn zending echt niet meer zou komen, wordt woensdag. Haha, 2245 leverde Dynalogic de telefoon af, minder dan 2 uur nadat Coolblue bleef beweren dat mijn telefoon niet meer zou komen. Had een 2e kans telefoon besteld, nou ik hoop dat die telefoon nooit meer een kans krijgt, als je de telefoon uit de hoes wilde halen bleef steevast de achterkant van de telefoon in de hoes. Ook werkte het keyboard zwaar K. Dus terug gestuurd, na een week nog geen update bij PostNl, gebeld en antwoord: Coolblue verkiest ervoor om geen scans/updates meer te doen. Dat begrijp ik want dinsdagavond om 2100 beweerde men bij Coolblue nog steeds dat telefoon in sorteercentrum van PostNL lag maar ik zou binnen 15 uur antwoord krijgen. En wat denk je? Natuurlijk al ontvangen. Naar mijn mening betekent dit duidelijk dat Coolblue geen updates van PostNL wenst om zo tijd te winnen. ik kan fout zitten maar ik heb mijn mening.

30-07-2018

Ik wil hierbij melden dat ik heel tevreden ben over de service

Ik wil hierbij melden dat ik heel tevreden ben over de service van Coolblue. Ik had een TV gekocht maar vond het uiteindelijk te klein na 3 dagen gebruikt te hebben en ik heb volledig mijn aankoopbedrag teruggekregen. De TV is gratis geleverd en opgehaald. De communicatie telefonisch was zeer goed, zij begreep meteen wat mijn probleem was. Ik las slechte ervaringen met Coolblue maar dat kan ik niet beamen.

Art
18-07-2018

Reparatie duurt lang.

Zeggen 2 weken te doen max over een reparatie maar komen dat niet na. Houden je aan het lijntje. Een goed bedrijf kenmerkt zich door afspraken na te komen en een zeer goed reparatie of omruilservice beleid te hebben. Schijnbaar hebben ze bij Coolblue Dat wiel nog niet uitgevonden. Ik bestel er iig niet meer.

18-07-2018

Afspraken onbetrouwbaar

We leveren direct morgen, onze oprechte excuses voor ongemak zegt medewerker 1, .,,, de volgende dag helemaal geen bericht en geen bezorging. Gebeld, en weer excuses maar.we leveren direct morgen, onze oprechte excuses voor ongemak zegt medewerker 2, .,,, de volgende dag helemaal geen bericht en geen bezorging. Gebeld, en weer excuses maar.we leveren direct morgen, onze oprechte excuses voor ongemak zegt medewerker 3, .,,, de volgende dag helemaal geen bericht en geen bezorging. Gebeld, en weer excuses maar.we leveren direct morgen, onze oprechte excuses voor ongemak zegt medewerker 4, .,,, de volgende dag helemaal geen bericht en geen bezorging. Gebeld, en weer excuses maar. Zo gaat het dus.

Luck
11-07-2018

Na 3 herbestellingen nog steeds geen HP laptop

Ik heb bij Coolblue een HP laptop besteld om op te halen in de winkel, omdat ik niet de hele dag thuisben voor de postbode. Helaas moest ik het product terugbrengen, omdat het scherm het niet deed. Er wordt een nieuwe besteld, maar ook die heeft een fabricagefout en moet teruggestuurd worden. Ondertussen is mijn vertrouwen in Coolblue wel enorm gedaald. 3e keer gaat het helaas weer mis en blijkt er iets met de levering in de winkel fout te zijn gegaan. Dus na 3 keer heen en weer te hebben gereden, ruim 4 uur parkeerkosten en ruim 30 km verder heb ik nog steeds geen laptop en ik heb geen enkele garantie dat ik de laptop morgen wel in goede staat ga krijgen. Dit is echt niet normaal meer.

08-07-2018

Koele koelkast

Hele vriendelijke bezorg service. Netjes op tijd volgens afspraak. Koelkast afleveren en aansluiten. Dat laatste hoefde niet, want er moest in het huis nog wat gedaan worden. Op de vraag om de rechtsdraaiende deur om te zetten naar linksdraaiende was het antwoord heel simpel."nee". Wel goed afleveren, maar toch ook weer niet. Heel erg jammer. Volgende keer eerst maar eens verder zoeken.

Olaf
01-07-2018

Aardig door telefoon maar komen geen een afspraak na

Op donderdag een vriezer besteld, speciaal bij coolblue want die levert zo gezegd uit voorraad. Aangegeven dat veel vlees onderweg is en daarvoor de koelkast nodig is.

Zaterdag staat Coolblue met een termometer voor de deur zonder de vriezer. “Oh hebben ze niets doorgegeven vraagt de chauffeur, het stast hier dat het manco is”!

Na veel bellen te horen gekregen dat ze niet weten waar de vriezer is maar met bijbetalen kunnen we een andere leveren die zeker zondag afgeleverd wordt garanderen ze. De opdrachtbevestiging volgt vanavond en de leveringsplannung volg zondag ochtend wordt ons belooft.

Uiteraard weer geen opdrachtbevestiging en ook geen track en tracing.

Zondag gebeld direct op openingstijd, wordt ons verteld dat ze alles kunnen zien en staat voor vandaag wordt ons weer gegarandeerd. Heel belangrijk geef ik aan want het vlees is onderweg zeg ik. Hoe laat denkt u dat de vriezer afgeleverd wordt vraag ik. Oh zegt de verkoper dat zie ik hier niet maar ik bel u wel terug wannneer het geleverd wordt.

Twee uur later bel ik maar zelf om te horen dat de vriezer helemaal niet komt .

Zeer gladde onbetrouwbare organisatie beloven alles maar komen niets na. Ik twijfel of de vriezer überhaupt wel op voorraad was. Dit was de eerste en laatste keer dat ik bij Coolblue wat gekocht heb. En ik zal iedereen in mijn directe omgeving stellig afraden met Coolblue ooit zaken te doen. Wat slecht .

VG
29-06-2018

Zeer slechte service, nooit eerder zulke onprofessionaliteit gezien!

- Bezorg is binnengekomen om een incomplete bestelling op te halen ondanks dat er GEEN volwassenen thuis was en een kind van 11 alleen was. Er was ook geen afspraak om de bestelling op die dag op te halen (die afspraak werd door mij na meerdere keren bellen herhaald omdat er juist geen volwassenen in huis zou zijn). Ondanks belofte toch nog bezorger gekomen om de bestelling op te halen. En heeft ook nog de verkeerde spullen meegenomen! Ondertussen een kind die onzeker is geworden!. Ik ga nooit meer bij coolblue bestellen.

Nee
28-06-2018

Reaparatie

Heel lang verhaal zal het kort houden Heb mijn iphone 7 ter reparatie naar coolblue gebracht max wacht tijd 2 weken na 1 maand nog niks terug Vandaag een mail gestuurt en ze zijden dat het hun heel erg spijt (doen ze al 2 weken) 'ter compensatie' krijg ik een waarde bon van 15 euro die maar 3 maanden geldig is Absuurt, voortaan bij apple zelf afleveren.

Janna
28-06-2018

De glimlach blijft, hoe zwaar het apparaat ook is!

Het is een warme zomerdag. Er komen twee apparaten met de blauwe auto en er moeten er dus ook twee worden afgevoerd (vanaf de 2e verdieping!), w.o. een zware bovenlader wasmachine. De allerleukste Cool-Blue-boys Steijn en Leon hebben er zelfs nog nooit zo-een gezien. Het wordt een enorme klus, die ze vol humor klaren. Doorweekt nemen ze alleen een glas water aan, want: zelfs in het (letterlijk) heetst van de strijd: Cool Blue werkt op tijd! Hulde!

23-06-2018

Komen afspraak niet na

Beloven iedere dag te leveren maar komen deze afspraak niet na

19-06-2018

Waardeloze service (fout op fout)

Zeer slechte ervaring met Coolblue gehad. Afgelopen donderdag een koelkast besteld voor een iemand die vrijdag jarig was. Immers voor 23.59 uur besteld is morgen bezorgd (beweren ze). Vrijdag kwamen ze ook netjes. Helaas hadden ze geen koelkast maar een wasmachine mij zich. Chauffeur verifieerde met het hoofdkantoor dat er een fout was gemaakt en beloofde dat het product de volgende ochtend zou worden gebracht. Geen probleem voor mij (een foutje is menselijk). S' avonds heb ik nog eens met Coolblue gebeld om e checken of ze echt morgenochtend opnieuw de koelkast zouden aanbieden. Medewerker gaf aan dat ze nog een extra notitie aan de backoffice zou doorgeven en dat de koelkast morgen zou komen. Zaterdagochtend wachten, en wachten en nog eens wachten. Toch maar weer eens gebeld. Medewerkers geeft aan : Meneer, De koelkast komt tussen 9.30 - 10.30 uur. Ik weer wachten wachten. Inmiddels 11.00 uur geworden. Ik maar weer eens bellen. Andere medewerker geeft aan. Sorry meneer, maar uw koelkast staat niet voor de planning van vandaag, maar voor morgen (zondag). Dus binnen een uur krijg ik van hetzelfde bedrijf een ander verhaal. OK weer even op adem gekomen na 10 keer tellen. Ik krijg zaterdag netjes weer een verzendbevestiging dat ze zondag de koelkast zouden komen bezorgen. Inmiddels zondag; ik weer wachten, en weer wachten en weer wachten. Afijn, ik maar weer eens gebeld voor de verandering (hoelang ik wel niet in de wacht heb gestaan bij elkaar wil je niet weten). Oh meneer, we zien dat hij vandaag niet in de planning staat, maar voor morgen. Ik weer heel het verhaal aan deze medewerker uitgelegd; Ja sorry meneer, vervelend, maar als u geen tijdsvak hebt doorgekregen dan staat hij niet in de planning en door drukte van vaderdag is het ook niet gelukt om hem opnieuw in te plannen. Dus ik krijg wel een verzendbevestiging dat jullie tussen 9.00 - 18.00 uur zouden komen, maar deze verzendbevestiging heeft dus helemaal geen waarde?. Dus klanten waarbij de bezorging niet goed is gegaan, komen weer achter in de planning terecht. Medewerker gaf aan dat als de koelkast was bezorgd ze dan voor een passende tegemoetkoming zouden zorgen. Inmiddels maandag. En ja daar is de koelkast eindelijk. Ik dinsdag met ze gebeld om te vragen wat ze dan voor een tegemoetkoming zouden regelen. Krijg ik te horen dat ik een tegoedbon van EUR 25,- krijg. Vol verbazing gaf ik aan dat dit toch echt niet mijn ontevreden gevoel weg gaat nemen en ze met wel wat beters moeten komen. Alleen mijn telefoonrekening van de afgelopen dagen is meer dan EUR 25,-. De medewerker gaf aan dat ze verder niets kon doen en dat dit het was. Dus met andere woorden : een klant die niet tevreden is en wegloopt is niet zo belangrijk voor jullie. Wel heel erg arrogant om zo erin te staan. Ik hoop dat Dhr. Pieter de Zwart (directeur van Coolblue) er niet zo in staat en wat meer gaat doen aan tevredenheid van de klant. Anders zullen er een hoop klanten weglopen.

Arthur
15-06-2018

Veel beloven,niets werkelijk nakomen

Vorige week online een Philips 43PUS7202 bij Coolblue besteld. Bezorging buiten kantoortijden is op werkdagen niet mogelijk, dus met de klantenservice afgesproken om mijn aankoop zaterdag zelf op te halen in de winkel.Op vrijdag word ik gebeld door een bezorger van Coolblue. Mijn bestelling heeft twee stickers met een afleveradres.(mijn adres en adres vd winkel). Hebben mijn bestelling dus maar weer meegenomen.Zaterdag gebeld met de klantenservice, duizend maal excuses en de toezegging dat mijn tv de volgende dag (zondag) bezorgd zal gaan worden.Zondag tot 13:00 zitten wachten op mijn bestelling.toch maar even bellen met de klantenservice. Vriendelijke medewerker verteld mij dat mijn adres niet voorkomt in de aflever route van de bezorgers.Nogmaals excuses en de toezegging dat ( na langdurig overleg met leidinggevende) bij hoge uitzondering mijn bestelling op maandagavond bezorgd zal gaan worden.Ook deze afspraak wordt niet nagekomen. Heb dinsdag mijn bestelling, ondanks nieuwe toezeggingen, geannuleerd. Dame van klantenservice,beloofde mij, dat ik binnen 3 werkdagen mijn geld weer terug zou krijgen. Moment van annuleren ligt nu ruim 4 volle dagen achter mij.geheel volgens de Coolblue traditie wordt ook deze afspraak niet nagekomen. teleurstellend, dat niemand van het management ingrijpt en het belang van de klant voorop stelt.

15-06-2018

Goede dozenschuiver, slechte service

Door de jaren heen heb ik al heel wat bestellingen bij Coolblue geplaatst. Website is overzichtelijk, prijzen zijn redelijk (niet heel scherp maar ook niet overdreven hoog) en de logistiek hebben ze goed onder controle. Meestal gaat het dus prima.

maar. gaat het niet goed dan is het meteen ook een drama. Het is echt een lagekosten bedrijf met enkel onervaren goedkoop personeel. Productvragen kunnen nooit goed beantwoord worden en problemen enkel via de standaard retour zendingen worden opgelost. Een gebruikt, incompleet product met geopende doos als nieuw leveren? Probleem voor de klant. Die mag dan moeite doen het terug te sturen en dagen langer op de bestelling wachten. Iets anders is niet mogelijk. Koelkast gekocht? Leuk, bezorger dumpt hem voor de deur en wordt pissig als hij hem naar binnen moet tillen en ook de oude mee terug moet nemen. Uitpakken en verpakkingsmateriaal meenemen is echt teveel gevraagd. Defecte monitor geleverd? Eerst terugsturen, een week later heb je pas een nieuwe.

Bij andere webshops gaat het allemaal zoveel soepeler en klantvriendelijker.

Jolanda
13-06-2018

WAARDELOZE SERVICE

Airconditioning besteld bij Coolblue, zou 's avonds geleverd worden. Via track en trace kun je de bezorger precies volgen. Hadden al gezien, dat het een grote bezorgronde was. Op een gegeven moment zien wij dat de bezorger toch niet zou komen ivm het late tijdstip. Toen ik hierover naar Coolblue had gebeld, wisten zij dit al en wij zouden een mail moeten hebben gehad. Helaas was dit niet het geval. Wij moesten een nieuwe bezorgafspraak maken. Dit was al een flinke tegenvaller, omdat het erg warm was. Maar goed een nieuwe afspraak gemaakt om de airconditioning te laten bezorgen. Deze keer werd de airconditioning niet geleverd, omdat er transportschade geconstateerd was door de bezorger. Weer een telefoontje naar Coolblue, met de vraag, hoe dit kan. Bij de klantenservice word je erg lang in de wacht gezet, omdat ze een aantal zaken moeten uitzoeken. De klantenservice bood nu de mogelijkheid om de bestelling te annuleren, dit hebben wij gedaan. Nu is het alleen nog wachten op de teruggave van ons geld. Dit duurt ook erg lang. Alweer 2 keer gebeld met de SLECHTE klantenservice. Vorige week werd beloofd, dat ik het geld dinsdag terug zou hebben, het is nu woensdag nog geen geld terug. Coolblue moet eerst het artikel terug hebben, voordat ze gaan terug gaan betalen. Het is toch te belachelijk voor woorden, dat er helemaal niets bij ons is afgeleverd en wij ons geld nog niet terug hebben. Ik zal zeker nooit weer iets bij Coolblue bestellen.

Ralph
11-06-2018

Handige webshop, kansloze service

Gemakkelijke webshop, slechtste service ooit, slechte communicatie. Klantenservice loopt overal voor weg. Geeft elke partner de schuld, maar kijken niet naar zichzelf. Afspraken worden niet nagekomen. Had voor mijn ouders een tv gekocht, tv bleek niet goed. Reparatie was niet op gang te krijgen. Zelf CE repair Drachten benaderd, net zo’n drama. Uiteindelijk van coolblue een omruilvoorstel gekregen, ander toestel uitgezocht. Waren we erg blij mee, helaas ook dat verliep weer niet goed. 14 telefoongesprekken en 4,5 uur aan de telefoon en nog is het niet opgelost. Nu morgen zelf het heft maar in handen genomen om een fysieke omruil te doen in de winkel met een wel te leveren model. Resultaat 2 defecte tv’s voor mijn ouders van eind 70 en geen passende oplossing. Zelf maar de oplossing aangedragen. Zowel coolblue als Dynalogic zijn organisatie die zo flexibel zijn als een loden deur. Kortom, niet mee in zee gaan. Dit was voor ons niet de eerste ervaring. Zelfde ervaring gehad met een wasmachine.

MB
01-06-2018

Niet nakomen van afspraken, reactie is COOL: interesseert ze niet

Niets kopen bij Coolbleu, zij komen afspraken qua levering niet na. Ruim van te voren heb ik een bestelling gedaan die vrijdagavond bezorgd zou worden. Na 45 min na het laatste bezorg moment, heb ik gebeld naar de klantenservice van Coolbleu. Ik moest er maar niet meer op rekenen dat mijn bestelling zou komen. Want de bezorgd dienst werkt tot 22:00 uur. Wanneer het wel kwam konden ze niet aangeven. Dat moest de volgende dag eerst uitgezocht worden. Maar het was niet zeker of ze het dan wisten. En ze hebben onbepaalde tijd om dat uit te zoeken. In die tussentijd moet jij maar afwachten. Je geld terug om de volgende dag, maar een vervangend exemplaar te kopen kan niet. Op vrijdag avond duurt dat minimaal 5 dagen! Reactie van Coolbleu is inderdaad COOL, zij maken zich totaal niet druk. Is het probleem van de "klant". Wanneer je hen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid proberen zij die af te schuiven naar een andere partij. Dus zeker niks aanschaffen via hen. Het interesseert ze niks dat ze hun afspraken niet nakomen.

Keri
30-05-2018

Telefoon bestellen

Maandag om 21.15 een telefoon besteld. Bij Coolblue staat voor 23.59 besteld is de volgende dag in huis. Ik kreeg netjes een e-mail dat de bestelling in goede orde is ontvangen. ( ik heb de telefoon nodig, omdat mijn andere kapot is gegaan) Dinsdag ben ik de hele dag thuis gebleven. Na 20.00 uur nog steeds geen Coolblue gezien. Nu heb ik zelf maar even met de klantenservice gebeld. Het probleem was dat twee anderen mensen de telefoon net wat eerder hebben betaald, dus toen ze mijn betaling binnen kregen de telefoon uitverkocht was. ( dit was niet bij de telefoon vermeld) Wat ik dan op zijn minst verwacht is een e-mail, maar helemaal niks. Wat ze konden zien is dat de telefoon opnieuw is besteld. Hopelijk zou de telefoon woensdag/ donderdag binnen komen. Op woensdag weer gebeld, weer het hele verhaal moeten uitleggen. Ze kunnen mij niks garanderen. Ik moet donderdag zelf even voor 12.00 uur bellen of de telefoon is binnen gekomen. Ook gevraagd of ze de telefoon dezelfde dag kunnen bezorgen wisten ze niet. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt

E.
19-05-2018

Leveringstermijn niet nakomen, ongeïnteresseerd.

Laptop besteld. Vanwege mijn werk vrijdag besteld en levering binnen 24 uur, dus zaterdag. Dat werd tenminste beloofd in de bestelbevestiging en de track&trace, tot en met zaterdagochtend. Echter bij aankomst van de bezorger van PostNL, bleek er geen laptop geleverd te worden. Op de site van PostNL bleek er vertraging opgetreden te zijn. Vertraging tot de dinsdag erop. Navraag bij Coolblue leverde de reactie op, dat het heel vervelend was en hopelijk een volgende keer beter zou gaan. Welnu Coolblue, die volgende keer komt er niet. Niet in staat om beloftes na te komen is in mijn ogen onbetrouwbaar.

Carlo
19-05-2018

Slecht bedrijf en zeer slechte service

Heb bij Coolblue,een wasmachine en fornuis gekocht.Beide zijn niet volgens afspraak geleverd.Dus dat ze de volgende leveren is een regelrechte leugen.Je wordt niet daarover geinformeerd.Je moet zelf bellen.Bel je met Coolbue zijn er medewerkers die het niet zo nauw nemen met klantvriendelijkheid en empatisch vermogen.Nee ze vinden de procedures van het bedrijf belangrijker.Totaal geen marketing geleerd op school denk ik dan.Maar goed.2 keer is het product niet op afspraak geleverd.Je moet tig keer bellen om de zaken alsnog goed te regelen,.Mijn fornuis,is ook nog eens beschadigd geleverd.Dit bedrijf spant de kroon als het gaat om een goede levering en after sales.Alles gaat goed,totdat je met ideal betaald hebt.Dan begint de ellende.Je moet echt uitkijken met dit bedrijf.Coolblue is heel vriendelijk en meelevend.Maar dat is schijn.De werkelijke reden dat ze zo zijn,komt omdat hun bezorg en transport diensten niet deugen.Daarnaast is de communicatie via mail te summier.Je moet overal achteraan bellen om iets geregeld te krijgen.Ik heb ruim 1000 euro uitgegeven aan dit bedrijf,maar ik zal hier nooit meer iets kopen. Als je een leidinggevende wilt spreken,dan geven ze niet thuis.Want dat valt niet binnen hun procudures.Nou schijt aan die procedures.Je moet juist je klant altijd tevreden stellen en ervoor zorgen dat het product alsnog geleverd wordt.Nee zij werken niet zo.Zij vinden procedures belangrijker.Ik raad mensen aan hier niet te kopen.Het is hoofdpijn.Ze stoppen je in een door hun gecreeerd verhaal waar je vervolgens moeilijk weer uitkomt.Want als je betaald hebt,dan is het geld bij Coolbue.Het zou hun sieren mensen de mogelijkheid te geven achteraf te betalen.Nee dat doen ze niet omdat het niet in hun belang is.De waarheid is echter.Ik zal geen herhalingsaankopen meer doen.Klantenbinding voor de lange termijn is ver te zoeken bij Coolblue.

Slecht bedrijf,slechte service,en ook de schade aan producten is slecht te noemen.Geven ze je 50 euro korting.nou nou wat een oplossing zeg.

Nee nooit meer Coolbue voor mij.En ik hoop als andere mensen dit gelezen hebben dat ze een ander bedrijf kiezen.Dan leren ze het af,en zullen ze wellicht weer de klant centraal stellen!

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091929394959697989910010110210310410510610710810911011111211311411511611711811912012112212312412512612712812913013113213313413513613713813914014114214314414514614714814915015115215315415515615715815916016116216316416516616716816917017117217317417517617717817918018118218318418518618718818919019119219319419519619719819920020120220320420520620720820921021121221321421521621721821922022122222322422522622722822923023123223323423523623723823924024124224324424524624724824925025125225325425525625725825926026126226326426526626726826927027127227327427527627727827928028128228328428528628728828929029129229329429529629729829930030130230330430530630730830931031131231331431531631731831932032132232332432532632732832933033133233333433533633733833934034134234334434534634734834935035135235335435535635735835936036136236336436536636736836937037137237337437537637737837938038138238338438538638738838939039139239339439539639739839940040140240340440540640740840941041141241341441541641741841942042142242342442542642742842943043143243343443543643743843944044144244344444544644744844945045145245345445545645745845946046146246346446546646746846947047147247347447547647747847948048148248348448548648748848949049149249349449549649749849950050150250350450550650750850951051151251351451551651751851952052152252352452552652752852953053153253353453553653753853954054154254354454554654754854955055155255355455555655755855956056156256356456556656756856957057157257357457557657757857958058158258358458558658758858959059159259359459559659759859960060160260360460560660760860961061161261361461561661761861962062162262362462562662762862963063163263363463563663763863964064164264364464564664764864965065165265365465565665765865966066166266366466566666766866967067167267367467567667767867968068168268368468568668768868969069169269369469569669769869970070170270370470570670770870971071171271371471571671771871972072172272372472572672772872973073173273373473573673773873974074174274374474574674774874975075175275375475575675775875976076176276376476576676776876977077177277377477577677777877978078178278378478578678778878979079179279379479579679779879980080180280380480580680780880981081181281381481581681781881982082182282382482582682782882983083183283383483583683783883984084184284384484584684784884985085185285385485585685785885986086186286386486586686786886987087187287387487587687787887988088188288388488588688788888989089189289389489589689789889990090190290390490590690790890991091191291391491591691791891992092192292392492592692792892993093193293393493593693793893994094194294394494594694794894995095195295395495595695795895996096196296396496596696796896997097197297397497597697797897998098198298398498598698798898999099199299399499599699799899910001001100210031004100510061007100810091010101110121013101410151016101710181019102010211022102310241025102610271028102910301031103210331034103510361037103810391040104110421043104410451046104710481049105010511052105310541055105610571058105910601061106210631064106510661067106810691070107110721073107410751076107710781079108010811082108310841085108610871088108910901091109210931094109510961097109810991100110111021103110411051106110711081109111011111112111311141115111611171118111911201121112211231124112511261127112811291130113111321133113411351136113711381139114011411142114311441145114611471148114911501151115211531154115511561157115811591160116111621163116411651166116711681169117011711172117311741175117611771178117911801181118211831184118511861187118811891190119111921193119411951196119711981199120012011202120312041205120612071208120912101211121212131214121512161217121812191220122112221223122412251226122712281229123012311232123312341235123612371238123912401241124212431244124512461247124812491250125112521253125412551256125712581259126012611262126312641265126612671268126912701271127212731274127512761277127812791280128112821283128412851286128712881289129012911292129312941295129612971298129913001301130213031304130513061307130813091310