Ziggo reviews

1.4
Positief1%
Neutraal0%
Negatief99%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Frits
15-11-2016

Altijd wat

Anderhalve week geleden na een lange dag werk, eindelijk thuis om wat dingen te mailen die er die dag uit moesten. Ziggo storing. Kon uren lang niks waardoor ik te laat was met een mail. Vandaag. weer een storing. Een maand geleden ook al een storing. Hoeveel storingen kun je hebben in een maand? Hoeveel puberale telefonisten kun je in dienst hebben, die je na een half uur in de wacht te hebben gestaan alleen maar kunnen vertellen dat er een storing is. Alsof ik dat zelf niet kan bedenken en als ik dan vraag wanneer het opgelost wordt, krijg ik het antwoord 'weet ik niet' terwijl ik haar 16 jarige collega's op de achtergrond hoor kwebbelen met elkaar. Helemaal kut dus! Iedereen die naar Ziggo wilt, doe het niet! Het is nog erger dan UPC!

Daniel
14-11-2016

Zeker niet probleemloos

Sinds 3 maanden overgestapt op Ziggo na jarenlang KPN klant te zijn geweest. Over de support en stabiliteit van het KPN netwerk was ik uitermate tevreden, maar een 8 Mbit lijntje zonder zicht op een spoedige upgrade is niet meer van deze tijd. Ik maak gebruik van het Connect Max en Play Max pakket van ziggo.

Het Internet van Ziggo:

De snelheid die ik haal is zoals beloofd 300 down / 30 up. Alhoewel de upload van mij wel wat hoger zou mogen zijn is het over het algemeen meer dan voldoende. Binnen 3 maanden moest ik helaas mijn eerste storing melden waarbij internet en telefonie niet meer werkte.

Televisie & Horizon Box

De beeldkwaliteit is stukken beter als dat ik via KPN kreeg, daarover zeker niets te klagen. De Horizon Box daarentegen vind ik persoonlijk een groot drama. Opstarten duurt lang, zappen gaat zeer traag, stroomverbruik is hoog in stand-by en behalve de mogelijkheid tot opnemen voegt de Horizon Box weinig toe. De extra Horizon box voor de slaapkamer heb ik binnen een aantal weken weer retour gestuurd. De extra Horizon Box werkt niet autonoom en is volledig afhankelijk van de hoofd Horizon Box. Dus als hier wat mee is heb je nergens in huis nog TV. Daarnaast geeft het pairen van de extra horizon box heel veel problemen. Verbindingen gingen om onverklaarbare redenen constant verloren via MOCA, Wi-FI en LAN. Hierna een Humax besteld en wat een verademing is dat. Opstarten en zappen gaat lekker snel en ook de favorieten zenderlijst werkt een stuk prettiger als bij de Horizon.

Telefonie:

Voldoet aan de verwachtingen.

Horizon Go app (Tegenwoordig Ziggo app):

Heerlijke app welke bij mij probleemloos binnen en buitenshuis werkt

Support:

De ondersteuning bij de servicedesk is beneden maats. Ik ben KPN gewend waarbij ik altijd iemand aan de lijn kreeg die verstand van zaken had. De medewerker begreep wat ik vertelde en alleen pasten ze zich aan aan mijn ICT niveau. Dus geen domme standaard nutteloze troubleshoot die ik zelf al lang had uitgevoerd. Bij Ziggo is dat helaas anders. De medewerkers zijn vriendelijk, maar daar bel ik niet voor. Ik wil dat mijn probleem wordt begrepen en er geen nutteloze troubleshoot wordt uitgevoerd op zaken die totaal niet van belang zijn. Als ik de medewerker van Ziggo verteld dat ik geen IP van hun krijg en het internet down is, maar ik wel kan inloggen op het modem via een bekabelde computer, dan ligt het probleem niet aan diezelfde kabel. Laat me dan ook niet alle LAN poorten en Wi-Fi testen, er is namelijk geen LAN probleem, maar een WAN probleem. Helaas merk je dus al snel welke kant het gesprek uit gaat en dat je dus een half uur lang nutteloos een standaard uitvraagscript aan het afwerken bent om dan tot de conclusie te komen dat het niet aan het LAN ligt. Er wordt vervolgens een afspraak ingepland omdat het modem stuk zou zijn. Een modem van 3 maanden oud welke ik gewoon kan benaderen en configureren en verder de juiste netwerkwaardes doorgeeft lijkt mij niet defect. geïrriteerd accepteer ik dan maar de monteurs afspraak die 2 dagen later zou langskomen.

Tot mijn grote verbazing word ik later op de avond gebeld door volgens mij een monteur van Ziggo dat mijn storing verholpen is. Er bleek een probleem in de wijkkast te zijn. En dat vind ik dan wel zeer positief.

Conclusie: + Snel internet + Beeldkwaliteit TV + Storing snel verholpen - Deskundigheid helpdesk - Wachttijd helpdesk - Horizon Box

Holger
14-11-2016

Heb nu Ziggo, werkt allemaal perfect

Had jaren tele2 50Mb internet. Kwam niet verder dan 7 download en 2 upload. Ze zeiden er niets aan te kunnen doen dus kon beter overstappen. Heb nu Ziggo, werkt allemaal perfect. Internet 150 Mb bekabeld evenals wifi 5G draadloos. 1 probleem, Bij opnames wil de Horizon box wel eens halverwege stoppen met opnemen. Vwb contact, binnen een minuut iemand aan de lijn. Wat mij betreft prima maar dat wil niet zeggen dat andere geen problemen kunnen hebben maar dat komt bij elke provider voor.

Yanieck
14-11-2016

Zeer tevreden

Erg tevreden met Ziggo. Nauwelijks storingen, goede wifi, Cisco kastje doet het prima en als er wat is, chat ik met de klantenservice. Altijd goed geholpen en aardig en snel te woord gestaan. Geen andere provider voor mij! Mijn vriend heeft XS4ALL van KPN netwerk. Nou, ik kan je 1 ding zeggen, ontzettend slechte provider. Internet is traag (terwijl het glasvezel is), tv kastje doet het heel traag en heeft problemen met opnames, klantenservice reageert helemaal niet op mijn berichten mbt dat tv kastje (met die onhandige witte afstandsbediening erbij). En hij betaalt ruim in de 60 euro voor alleen maar glasvezel internet en TV, echt belachelijk veel geld en je krijgt er slechte dingen voor terug. Dus daarom blijf ik mooi bij Ziggo, nauwelijks problemen en goede service voor een relatief redelijke prijs, al gaat ie wel steeds meer omhoog. Maar nog steeds wel 1 van de goedkoopste volgens mij van de andere grote providers.

Mar
14-11-2016

Internet tv valt steeds uit

Speciaal ziggo gekozen voor f1. Maar heb er weinig plezier van. Slechte ontvangst of geen ontvangst. Als je klanten lokt met zoiets zorg dan dat je genoeg ruimt ehebt voor iedereen.

Desiree
14-11-2016

Slechte service!

Kom terug van een maand vakantie en er is iets misgegaan met mijn betaling. Ik betaal altijd mijn rekeningen op tijd en door de vakantie is dit langs mij heen gegaan. Kom ik afgelopen vrijdag terug is alles afgesloten. Bel ik op dan sta ik gigantisch lang in de wacht en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb direct betaald en toen deed alles het even en daarna niet meer. Vervolgens het hele weekend zonder tv en internet en als ik belde gigantisch lang in de wacht. Vervolgens moet ik gigantisch lang in de wacht en je wordt gewoon niet geholpen. Handelen volgens de procedure en alles wordt pas over 4 dagen in orde gemaakt. Op het moment dat ik boos word omdat ik internet nodig heb voor mijn werk hangen ze gewoon op en regelen helemaal niks! Belachelijk hoe ze met klanten omgaan die al jaren klant zijn en als er even wat mis gaat met betalen doen ze zo!

Marc
13-11-2016

Ziggo belooft veel maar levert niets

Wij hadden een modem van motorola. Deze ging twee weken geleden stuk. Ziggo opgebeld en een week later een monteur aan huis voor een nieuwe modem. Monteur merkte meteen dat modem niet werkte. Zou hooguit drie dagen duren. Nu een week later en nog steeds hebben we geen internet. Dus al twee weken bezig en 3 telefoontjes verder. Klantenservice zeer slecht bereikbaar. Volgens mij werken er studenten voor ziggo op een callcenter. Beloven van alles maar kunnen niks. Hoe nu verder. Misschien na 14 jaar overstappen naar kpn. Ziggo wil snel groeien maar snappen niks van kwaliteit en service. Zeer slecht.

Florian
13-11-2016

De ziggo box is een waardeloos blok

Een paar maanden geleden hadden we nog een mooie 4k smart-tv maar toen kregen we een zakelijk abonnement met ziggo box, het leuke van een smart-tv is dat deze superveel kan zoals netflix kijken, internetten, via je smartphone of tablet of pc een vet nummer opzetten en op de tv afspelen etcetera, en dat vind ik superleuk. dit kan de ziggo box niet. de ziggo box kan niets, behalve tv kijken met slechte kwaliteit, terugspoelen en opnemen. veel minder dan de smart-tv (die ook kan opnemen en zo), en de ziggo box is traag ik moet twee seconden wachten voordat dat ding reageert op waar ik op klik, twee seconden langer dan de smart-tv. als je een 4k smart-tv hebt NEEM DEZE BOX NIET! deze box is alleen geschikt voor mensen met een goedkope televisie uit 2003 dus als je een goedkope jaren tachtig tv hebt, veel plezier! maar anders zou ik hier ver vandaan blijven.

Egbert
11-11-2016

Horizon box is stap terug

Jarenlang tevreden over Ziggo. Beetje duur, maar dan heb je ook wat. Ziggo bood aan om mijn abonnement om te zetten. Want wat zou je toch veel moeten kunnen met de Horizon Mediabox. Dat had ik dus nooit moeten doen. 1 grote doffe ellende. Tijdens kijken stokt het beeld regelmatig en gaat na een paar seconden weer verder. Opgenomen programma's verdwijnen opeens (worden maar een paar minuten i.p.v. de repeterend ingestelde tijd). En je zou een gemist programma alsnog moeten kunnen kijken. Meestal werkt dat niet. Alleen veel hangers in beeld met uiteindelijk de melding dat het niet lukt. Tenslotte hangt het beest zich regelmatig op en helpt alleen de schakelaar aan de achterkant (gevolgd door lang wachten).

Call Center (sorry, het zijn echt geen Ziggo mensen) geeft de ene keer aan dat ik op 4 v/d 6 decoders een te zwak signaal had. Zou aan mijn huisinstallatie liggen. Week later krijg ik te horen dat op 5 v/d 6 decoders een te sterk signaal te zien was. Ik heb intussen niets aangepast.

Ik kijk op 4 TV's digitaal. De andere 3 gaan uitstekend (2 x Humax decoder en 1 x CI). Ligt dus echt aan de Horizon box.

Ze willen alleen maar een monteur langs laten komen. Dat wil ik niet. Zijn ooit 2 geweest en dat waren echt eersteklas prutsers. Simpele vraag: stuur een nieuwe of andere Horizon Box? Dat kan men niet doen (?).

Men wil het abonnement wel veranderen. Krijg ik een basisabonnement (enige zonder Horizon Box) aangevuld met alle extra's die ik nu ook heb. Ben ik in de maand meer kwijt dan nu.

Internet en bellen gaan goed, anders had ik een 1 moeten geven.

Binnenkort komt hier glasvezel in de straat. Ik zeg Ziggo dan vaarwel en zal de Horizon Box ritueel inpakken.

Carola
11-11-2016

Slechte telefonische bereikbaarheid

Ik probeer nu al de hele dag ziggo klantenservice te bereiken. Dit lukt niet, je moet minimaal 15 minuten wachten. Zowel via gratis nummer als betaald nummer. Dit ben ik niet gewend van Ziggo, hun service was altijd goed. Als dit zo blijft ga ik weer overstappen op KPN

Sander
11-11-2016

Prutsers 1e klas

Met lood in mijn schoenen noodgedwongen naar Ziggo gemoeten. KPN kon mij geen 100% dekking garanderen in mijn nieuwbouw huis en verwezen met, incl excuses, door naar Ziggo.

Alles geregeld, dacht ik, na 40 min aan de telefoon. Abbonement van 109,00 euro. Niet erg, want ik wil alle zender en voetbal. Bij KPN was ik 95 kwijt en had ik sneller Inet 100Mbit tegenover 60 bij Ziggo.

Na 2 weken, nog niks gehoord. Weer bellen, bezet. wachtrijen van 20 minuten en langer. Eindelijk te pakken gekregen, bestelling spoorloos. Ze zouden wel even een nieuwe bestelling plaatsen. Heb ze de vinken****** gewenst en heb weer KPN gebeld. De dekking was inmiddels top. Ik werd opnieuw verwelkomd als klant met de excuses voor het ongemak dat ik naar Ziggo moest bellen.

Ziggo, als het niet moet, begin er NIET AAN. Betaal liever een paar euro extra en ga naar KPN. Geloof me. Het is het niet waard. Ziggo is een waardeloos prutsbedrijf,

Annette
11-11-2016

Spijt. een jaar ziggo is lang als het niet goed werkt

Telefonisch onbereikbaar, maakt niet uit welk tijdstip of dag je belt. Contacformulier met 3 vragen/opmerkingen ingevuld. 1 opmerking wordt behandeld, met als antwoord: laat uw computer nakijken' dit had ik gedaan en aangegeven. Werken met dongel of andere wifiplekken buitenshuis levert geen problemen. Ziggo doet niet eens de moeite mij als klant te helpen. Opnieuw contactformulier ingevuld, krijg geen antwoord.

In hoeverre is het contractbreuk als bijv internet niet naar behoren werkt? Ik krijg niet de indruk dat Ziggo het erg vind als ik wegga (na een jaar) Misschien omdat zij dit weten geen moeite meer doen? Maar ja. contract loopt nog tot 1/2 mei 2017.

Ari
10-11-2016

Wat een slechte service

Ben overgestapt van kpn naar ziggo, veel problemen met tv ontvangst , slechte internet . Nu sinds 1 dag helemaal geen internet, over 5 dagen komt er een monteur langs , vind dit heel slechte service

Gerard Freriks
10-11-2016

Klachtenservice niet of slecht bereikbaar

Elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en ook in het weekeinde zijn er wachttijden van 15-30 minuten.

Drie weken en Twee Routers (ConnectBoxen) verder en twee maal een monteur hebben mijn klachten: Geen internet en haperende telefoon verbinding bij bellen en niet gebeld kunnen worden.

Rob
09-11-2016

Activeren van kaart voor internetkastje

Heb gisteren gebeld voor activering van de digitale box voor de tweede aansluiting, kreeg een vriendelijk dame aan de lijn, probleem voorgelegd, goed meneer binnen 4 uur is uw kaart geactiveerd. Niet gebeurt, volgende belpoging, vriendelijke meneer, probleem weer verteld, kaart moet op uw naam, vraag hoelang duurt dat, 72 uur, maar u kunt toch wel nederland 1,2, 3 en andere ontvangen, maar niet de digitale. Nu maar wachten wanneer het gebeurd.

Bert
08-11-2016

Redelijk positief, er is overal wel eens een storing

Ik ben al jaren een redelijk tevreden gebruiker. Eerst UPC, later dus Ziggo. Tuurlijk, er gaat wel eens wat mis, en er zijn zaken die ronduit irritant zijn. Zo heb ik op de slaapkamer een tv met een CI+ module. Alleen heb ik al twee keer gehad dat deze het ineens niet meer deed. Na contact met Ziggo was dan het probleem binnen 3 minuten opgelost doordat men een puls ? stuurde waardoor de module weer werd geactiveerd. Volgens mij deactiveren ze de module als hij een xx tijd niet wordt gebruikt. En dat vindt ik dus onzin want ik betaal ervoor. Mijn vrouw ergert zich aan het haperende geluid via de horizonbox maar dat schijnt een bekend fenomeen te zijn als dit via hdmi loopt. En natuurlijk komt het uit en aanzetten van de box gemiddeld 1 keer in de maand voor. Ach je went eraan. Overigens prima en snel internet en prima wifi op de 2.4 en 5 GHz band. De enigste reden om over te stappen naar galsvezel is een vast ip-adres aangezien Ziggo in de afgelopen maand al 2 keer een ander WAN-ip heeft gegeven waardoor ik niet meer met vpn bij mijn spullen op mijn werk kan. Da's uitermate vervelend.

Yuzel
08-11-2016

Heel slecht

Al 3 dagen geen TV, klantenservice telefonisch niet bereikbaar - ben helemaal teleurgesteld.

Jan
08-11-2016

Service niet bekend bij bedrijf?

Telefonisch niet bereikbaar. Online niks aan te passen, enkel errors. Dus weer "gedwongen" te bellen.

Ed
07-11-2016

Internet en tv zeer slecht seeeds blokken en traag internet

Trieste zaak , tv stoort als een tierlier , en internet heel triesi

Ali
06-11-2016

Nooit doen.

Slechte bereik. Slechte router. 30 keer gebeld alsnog geen oplossing!