Shd
13-09-2013

Al minimaal twee jaar last van slechte wifi verbinding, vier jaar geleden ongeveer een nieuwe modem gekregen en een router aangeschaft van Ziggo omdat ik dacht dat het allemaal goed aansluit op elkaar. Achteraf bleek dat ook. Twee jaar geleden begon ik me te irriteren aan me internetverbinding via de wifi en heb ik gebeld naar de klantenservice, ik sprak met iemand die me vertelde dit en dat te doen en zei dat er niks met me modem of router aan de hand is omdat ze alles kunnen uitlezen. Ik opgehangen naar een paar maanden nog steeds last ervan en nog maar eens gebeld. Ik kreeg letterlijk precies het zelfde verhaal dat ik paar maanden geleden had gekregen en ik had een gedachte van oke, misschien ligt het wel aan me router ik neem actie en koop een nieuwe router. Bij de paradigit een van de duurste gekozen en aangesloten. Eerlijk gezegd had ik er nog wel een lekker gevoel bij en ik dacht positief, misschien ligt het wel aan mij en ik had niet zomaar de schuld moeten geven aan Ziggo. In de eerste instantie was het probleem eigenlijk nog niet echt verholpen, maar het was iets beter. Naar een paar maanden helaas weer het zelfde verhaal en ik had er niet echt zin in om er achter aan te gaan omdat ik 2 keer het zelfde verhaal naar me toe gesmeten kreeg. Tot nu! 3 dagen geleden was ik het helemaal zat! Ik bel ze op ik spreek met iemand van de klantenservice ik zeg ik word stront ziek van mijn verbinding ik ben van plan om over te stappen omdat jullie geen actie ondernemen en ik wel. Ziggo zei ja ik snap je helemaal, ik zie ook dat je modem kuren heeft maar ik heb daar geen woord over, ik zal je helaas moeten doorverbinden met de ICT van ons 0900 nummer € 0,65 per minuut. En hij zei ik ga namelijk niet over de modems en het vernieuwen omdat de ICT dieper in het verhaal kan gaan en kan kijken of het probleem wel echt zo ernstig is EN mocht het uiteindelijk niet jou schuld zijn dan krijg je het vergoed. Ik dacht oke, waarom niet aardige kerel goed aan het slijmen en wilt zijn klanten natuurlijk niet kwijt. Ik gebeld met ICT hebben ze van alles gedaan in mijn router en gezegd je kan geen nieuwe modem krijgen omdat je geen router van ons aangesloten hebt. Het probleem kan ook van de router komen. Je zou eens naar de winkel kunnen gaan om hem te laten inlezen wij kunnen dat niet voor je doen, terwel het een sitecom router is, het zelfde merk als de router die ik van hun had gekocht. Een gesprek van 12 euro met hun gehad, dat is niet niks. EN NIKS AAN GEHAD! Ik vroeg de ICT nogmaals kunnen jullie mijn modem vervangen en toen vertelde ze me dat zei er niet over gaan, maar de klantenservice wel, terwel ik net het verhaal hoorde dat ik bij de ICT moest gaan vragen. Ik was woest, ik weer bellen met de klantenservice, ik het verhaal weer moeten uitleggen voor de zoveelste keer ik krijg weer te horen dat ze het snappen en dat ze me willen helpen. Hij mijn modem ingelezen verteld hij me jouw modem heeft geen kuren. Waar slaat dit op? De eerste gast zegt van wel de 2e en 3e van niet. Totaal geen verstand van modems etc. Uiteindelijk niks gekomen van dat gesprek, ik na 3 dagen met me router naar Paradigit geweest. Laten inlezen en nee hoor niks aan de hand. En de werknemer van Paradigit zei dat ik wat terug kon eisen van Ziggo omdat ik zolang gebruik maak van een onzin verbinding. Ik me oude router aangesloten die van Ziggo was die had ik nog in de kast liggen en weer gebeld. Jammer genoeg weer het zelfde verhaal wat aanpassingen in me router instellingen. En het niet willen vervangen van mij modem. Jammer, een klant van 8 jaar die dit verhaaltje uit zijn duim zuigt? Jammer, heel triest van Ziggo.

09-09-2013

sinds mei dit jaar overgestapt naar ziggo alles in een basis pakket

vanaf dat ik ben aangesloten heb ik al problemen met het internet kan er niet opkomen en kon ik er eindelijk op valt hij om de haverklap uit

hier al meerdere keren ziggo voor gebeld en al twee keer een monteur geweest en laatste keer hebben ze een nieuwe modem gehangen in de hoop dat het probleem dan opgelost was

maar niets was waar en ondervond ik alleen maar meer uitval van internet

ik weer gebeld en krijg vervolgens te horen mevrouw uw modem lezen we uit en hij geeft geen fouten dus het ligt aan uw pc pffff ja dat is ook zo

een kennis van me heeft een splinternieuwe pc die hi hier bij mijn heeft aangesloten en nee hoor geen internet dus het zelfde probleem als ik

ik hun vandaag gebeld en dat ik mijn buik vol had van hun en dat ik mijn abonnement op ging zeggen want ik heb hier geen zin meer in

staat er op mijn ziggo dat ik per maand kan opzeggen en voor het eerst 9 oktober ik invullen maar ging niet ik weer gebeld krijg ik te horen nee mevrouw u kunt niet opzeggen want u heeft een tablet gekregen bij het aan gaan van het abbonement voor een jaar ik weer mijn probleem uitgelegd zegt ze dan kan ik een monteur sturen maar gaat me 60 euro per 45 min kosten nou ik puis woest en zei tegen haar dit pik ik echt niet meer en fga echt stappen tegen jullie ondernemen

en toen ging ze over leggen en toen zei ze als ik nu op zou zeggen zou ik een boete krijgen van 379 euro maar ze zouden morgen kosteloos een monteur sturen en dan belt ze me woensdag terug

nou ik heb gezegr doe maar maar ik heb geen vertrouwen meer in jullie en stap toch over maar voor de klandisie was het wel zo dat er eerst die monteur kwam pffff was ik maar niet overgestapt naar ziggo wat een flutbedrijf en monteurs

R. Tunteler
05-09-2013

Overgestapt van KPN naar Ziggo (telefonie) en meteen doet mijn telefoon het niet meer. De klantenservice is onbereikbaar en zoals al velen voor mij zeiden: PROBEER HET OP EEN ANDER MOMENT! Dag in dag uit hetzelfde verhaal. Begint vervelend te worden.

Ik geloof dat ik spijt ga krijgen dat ik ben overgestapt.

G.schraa
28-08-2013

Er zijn een aantal zender uit mijn sportpakket verdwenen en het lukt mij niet om de storingsdienst van Ziggo te bereiken. steeds het antwoord dat de wachttijd zo lang is dat ik op een ander moment terug moet bellen.

Dus, of Ziggo heeft veel te weinig technici in dienst, of ze hebben heel erg veel storingen.

ik ben erg kwaad op ziggo

POH, tevreden
22-08-2013

Half juli zijn we overgestapt op alles in één van Ziggo. Alles deed het uitstekend, behalve het telefoneren. Soms viel een gesprek weg, en een aantal mensen (niet wij) hoorde irritante piepgeluidjes tijdens telefoongesprekken. Helpdesk gebeld, vriendelijk geholpen, tip gekregen om modem van de stroom te halen en opnieuw aan te sluiten, geen verbetering. Opnieuw gebeld, vriendelijk geholpen, hulptelefoontje opgestuurd gekregen om uit te sluiten dat het aan onze telefoon lag. Geen verbetering. Helpdesk weer gebeld, dit keer moeilijk verbinding te krijgen omdat Ziggo een verandering heeft aangebracht waardoor mensen hulp nodig hadden. Toch, als je maar aan de lijn blijft (ondanks: "Op dit moment is het zo druk, dat we u adviseren later terug te bellen") krijg je uiteindelijk een echt mens aan de telefoon. Weer vriendelijk geholpen. De dag erop was er meteen een storingsmonteur hier, die moest constateren dat zijn collega een missertje had begaan door iets níet te vervangen bij installatie. Hij heeft dat wel gedaan, we hebben een nieuw modem gekregen en alle problemen zijn opgelost.

Het is lastig, maar ik vind ook: waar mensen werken vallen spaanders. Ziggo heeft het in ons geval steeds geprobeerd op te lossen en uiteindelijk is het lek boven gekomen, want, zeiden ze, we gaan net zolang door tot we het gevonden hebben.

Alle lof, toch, voor hoe e.e.a. is gegaan.

JA Sheotahul
20-08-2013

Ondanks het feit jarenlang een trouwe klant te zijn van Ziggo ben ik er onlangs achtergekomen wat een klant onvriendelijk bedrijf dit is. Keurig mijn verhuizing op tij doorgegeven . wil ik op mijn nieuwe adres een monteur vanwege het installeren en doortrekken van een kabel. Word ik al ruim een week van het kastje naar de muur gestuurd door medewerkers zonder enige kennis van zaken.!! Gisteren een sms gehad van Ziggo dat monteur vandaag zou langskomen. Vandaag sms van Ziggo dat monteur onderweg is. NOOOOIt verschenen en tevens niet afgemeld!!! Moest zelf ,tegen duur tarief, contact leggen. Zegt eem medew doodleuk dat ik een andere afspraak moet maken!!!

ZIGGO......dit gaat je klanten kosten en een zeer slechte naam een zeer ontstemde klant

E. Mulder
17-08-2013

Ik heb vandaag de gehele dag geprobeerd om in contact te komen met een medewerker van ziggo klantenservice

Via het gratis nummer 1200 en ook het betaalde nummer. Op elk tijdstip van deze dag dezelfde melding, al onze medewerkers zijn in gesprek.....belt u op een ander tijdstip terug.

Het is mij 2 x gelukt maar de hele zaterdag naar de knoppen om te proberen de helpdesk te bereiken.

Kortom Ziggo kijk wat er bij u aan de hand is want na meer dan 100 pogingen om contact te krijgen is er iets niet in orde bij jullie (te weinig mensen op de helpdesk?)

Houwie
15-08-2013

Onvoorstelbaar slecht! We zijn al 2 weken bezig om contact te krijgen met Ziggo. We komen niet meer in "mijn Ziggo" en de tablet laat heel erg lang op zich wachten. Vandaag dan toch iemand aan de lijn na 20 minuten wachten. Wederom van het kastje naar de muur gestuurd. Nog nooit zo'n incompetente medewerkster aan de lijn gehad! Niet gehinderd door enige vorm van kennis bleef ze maar herhalen en herhalen van allerlei flut oplossingen.

Onvoorstelbaar. Na een half uur nog geen steek verder. Was ik maar bij Tele2 gebleven!!!!!!

George
09-08-2013

Ik ben nu al dagen aan het proberen om in contact te komen met een medewerker van ziggo klanten"service"

via het gratis nummer 1200 en ook het betaalde nummer. Op elk tijdstip van de dag dezelfde melding, al onze medewerkers zijn in gesprek.....belt u op een ander tijdstip terug.

04-08-2013

geen wifi modem van ziggo, daarom stap ik over naar een abdere provider

Ramses
30-07-2013

Office basis internet van Ziggo werkt slecht. Draadloos internet kan niet gegarandeerd worden, wordt steeds door Ziggo gezegd als je belt. Intussen betaal je wel het volle bedrag voor internet dat niet werkt. Als je een klacht indient hierover, word je niet teruggebeld.

Ellen
29-07-2013

Mijn zoon wacht al 2 1/2 maand op een tablet die hij zou krijgen bij een nieuw abonnement.

Na heel veel telefoontjes gepleegd te hebben wordt iedere keer verteld: "Ja, hoor, nu komt het echt goed", "Ja je hebt er recht op". en nog veel meer van die k.. smoezen.

Al met al, nog steeds geen tablet voor hem. Dit gaat al 2 1/2 maand zo.

Wat een SLECHTE SERVICE van Ziggo of liever gezegd: HELEMAAL GEEN SERVICE. De tijd is rijp om de media op te zoeken.

Voor mij geen Ziggo.

Zelfs een 1 is nog teveel voor Ziggo

26-07-2013

Net gebeld als loyale klant naar Ziggo, deze week 2 klanten voor hun geworven. Dus nu dacht ik wellicht is er ook eens een geschenk voor mij als trouwe klant. Maar nee, de "klanten" service vond een opzegging ook prima.

Dan bel je nog terug naar de bestellijn maar ook zij kunnen niets betekenen. Liever dus een klant kwijt dan rijk. Ongelofelijk in "deze tijd. Ziggo heeft er blijkbaar plenty

Singh
24-07-2013

Heb echt vreselijke ervaringen met Ziggo en ik ben nieuwe klant. Ik heb netjes het all in one pakket aangevraagd en heb hier een bevestiging gehad. Tijdens mijn aanvraag heb ik aangegeven dat ik pas 6-7-2013 gebruik wil maken omdat ik dan terug ben van vakantie. Ziggo sluiten 18-6-2013 de boel aan en begint met factureren, na meerdere gebeld te hebben en een aantal onbeschofte personen gesproken te hebben heb ik nogmaals alle bevestigings brieven opgestuurd en hebben ze dit uiteindelijk toch aangepast naar 28-6-2013! Klaar zou je zeggen, toch? Nee ik heb vorige week mijn 1ste factuur ontvangen en nu blijkt dat ze het alsnog niet hebben doorgevoerd en ze verwachten ook nog dat ik deze foute factuur ga betalen! Want dit zegt een medewerker via hun twitter account, de facturen worden eerder gemaakt en kunnen hierom niet aangepast worden.

22-07-2013

geen storingen, stabiel internet, hele goede hd tv kwaliteit... alleen de prijs zit ik soms mee, 50 euro per maand tsja, ik zou ook wel abbo voor 30 euri per maand willen. ben het aan het overwegen, maar omdat ik weinig last heb van storingen etc ben ik goed aan het uitzoeken of en welke ik aan zou willen.. als je problemen met bedrijven krijgt ben je als consument vaak de sjaak.

Thomas
18-07-2013

Wij hadden al langere tijd last van dat de vaste telefoon en het internet af en toe wegvielen. Dit kwam steeds vaker voor. Vooral mijn moeder had hier enorm veel last van. De modem uit en aan zetten, inclusief stroom eraf, hielp gewoon niet meer. De maat was uiteindelijk vol en afgelopen dinsdag Ziggo gebeld. Net op het moment van bellen deed alles het ineens weer. Dus moesten we maar weer terugbellen als het niet meer werkte. Vandaag is de monteur geweest (gisteren was niemand thuis) en die heeft gelijk kosteloos een andere, veel beter uitziende modem er neer gezet en nu doet alles het gewoon weer perfect! En allemaal zonder enige kosten. Dus misschien dat het niet voor iedereen goed is, maar ik vind het toppie! Als er nog problemen zijn zal ik een nieuwe review maken maar nu is het 5/5!

28-06-2013

Vandaag geprobeerd als abonnee in contact te komen met Ziggo, ruim 16 minuten in de wachtstand gestaan(waarschijnlijk omdat het een gratis nummer is). Nadat de telefoon wordt opgenomen krijg je een dame aan de lijn die net uit bed is gestapt met een slecht humeur en nergens iets aan kan doen, Niet aan beginnen met Ziggo

25-06-2013

Ziggo beloont loyaliteit niet, trouwe klanten kunnen geen gebruik maken van aanbieding, nieuwe klanten wel.

Blijkbaar wordt mijnheer de bestuurder Bernard met een jaarloontje van 15,7 miljoen euro uitbetaald naar gelang het aantal nieuwe klanten.

23-06-2013

Sinds september 2012 hebben we ziggo 3-in-1.

De eerste paar maanden werkte dit probleemloos.

Daarna moest eerst af en toe (ongeveer maandelijks), daarna steeds vaker (soms wekelijks) het systeem gereset worden omdat de verbinding uitviel.

Woensdag 23 april ’s avonds storing internet+telefoon (al sinds vroeg in de middag), via familie ongeveer een ½ uur gebeld voor monteur, voor donderdagmiddag 13:00-17:00.

Donderdag middag alles vervangen, modem, telefoonaansluiting + bekabeling naar buiten.

Zaterdag 8 juni, 15:10 (8 ½ min) – internet + telefoon uitgevallen. Monteur voor maandagmiddag, 13:00-17:00.

Zaterdagavond werkt het weer.

Maandag 10 juni, ochtend, monteur afgebeld.

Vrijdag 14 juni, 18:59 (24 min) – internet + telefoon uitgevallen sinds 1 uur ’s middags. Monteur voor maandagochtend 8:00-12:00.

Zaterdag werk het weer.

Zondag 16 juni, monteur afgebeld.

Maandag 17 juni – monteur staat om 10 uur toch aan de deur. Bij hem was niet bekend dat het afgebeld was.

Maandag 17 juni, ’s avonds, internet valt weer uit. Zelf weer op kunnen starten.

Dinsdag 18 juni, ’s middags – internet + telefoon valt weg. Na alles los, uitlaten + herstarten is het meerdere keren weer aan de praat gekregen. ’s Avonds gebeld (via de zelf herstelde verbinding).

Service constateert dat de up/downstream dB / mV waardes niet goed zijn wat duid op een slechte bekabeling van de modem naar de wijkkast.

Ik heb voor de zekerheid een screenshot gemaakt.

De downstream -10/-11 dBmV zou niet goed zijn en ook de upstream 50 dBmV zou niet goed zijn.

Monteur wordt ingepland voor donderdagochtend tussen 8:00 en 12:00 waarbij deze naar verwachting er rond 10 uur zou zijn.

Monteur arriveert ruim na 12 uur, hierdoor hebben we zelfs een hele dag ipv ½ dag vrij moeten plannen.

Monteur is overigens niet bekend met bovenstaande info en gaat zelf meten. Monteur constateert dat er ongeveer op 10 mtr naar buiten toe waarschijnlijk een slechte koppeling in de grond zit. Na wat wijzigingen in zowel de wijkkast als bij ons in de meterkast werkt er daarna helemaal niets meer: ook geen TV, geen internet en geen telefoon.

Monteur maakt melding aan dat het binnen 24 uur opgelost wordt. Hiervoor zal er gegraven moeten worden. Monteur zegt dat we daarover nog gebeld zullen worden.

Donderdag 20 juni, 17:20 (21 min)

Nog geen telefoon gehad, vandaar het zoeken van contact met service.

Krijg de mededeling dat er op gemeentegrond gegraven moet worden en dat de gemeente hiervoor een aannemer zal inschakelen waarna een monteur het probleem kan oplossen.

Vrijdag 21 juni, 8:33 (16 min)

Nog geen telefoon gehad, vandaar het zoeken van contact met service.

Er wordt verzekerd dat het probleem voor 13:00 vandaag opgelost zal worden.

Vraag gesteld om alle informatie rondom de storingen betreffende log-info en monteur-rapporten te ontvangen. Dit is bevestigd. Na oplossing storing kan ik via ditzelfde kanaal deze info opvragen waarbij wordt bevestigd dat er vergoeding voor geleden schade verstrekt kant worden.

Ik heb verteld dat ik vanaf 9 uur niet meer bereikbaar ben voor telefoon ivm vergaderingen.

Vrijdag 21 juni, 9:40.

Monteur belt maar laat geen voicemail achter.

Vrijdag 21 juni, 10:29 (2 min)

Monteur teruggebeld. Hij zegt dat er aangebeld is en dat er niemand thuis is.

Monteur verbreekt boos de verbinding.

Vrijdag 21 juni, 10:33 (7 min)

Doorgegeven dat monteur vertrokken is zonder te wachten tot er iemand aan deur is.

Dit zou nagevraagd worden en ik ben in de wacht gezet. Na 6 min de verbinding verbroken omdat ik naar een meeting moest.

Het leek me beter rechtstreeks de monteur weer proberen te bellen.

Vrijdag 21 juni, 10:40 (2 min)

Monteur maar weer gebeld. Hij gaat terug om het op te lossen.

Monteur constateert dat de andere monteur er de dag er voor zaken verkeerd heeft aangesloten.

Nu is er in de wijk kast en bij ons in de meterkast het nodige vervangen en alles weer werkend gemaakt (TV, internet, telefoon).

Zondag 23 juni, 11:00 (35 min)

Gebeld om de upstream/downstream waardes te controleren en de service/monteurs logs op te vragen.

Ziggo zegt dat de waardes nu ‘goed’ zijn. Ziggo stuurt mail met daarin de waardes (deze waardes kan ik zelf ook inde modem zien).

Volgens Ziggo zouden de waardes moeten liggen tussen:

32-38 dBmV voor downstream en 45-52 dBmV upstream. Hiermee zijn de huidige waardes volgens ziggo goed.

Mijn vraag is: waarom kreeg ik dinsdag het antwoord dat de waardes toen niet goed zouden zijn? Ook toen lagen de waardes binnen dit bereik (zie screen dump van 18 juni).

Tevens gevraagd om de logging te sturen.

De hele logging voor de gesprekken van de storingen van dit jaar (vanaf april), zou 3 uur werk kosten. Dat zou te veel werk zijn.

Wel zou de logging van deze week gestuurd kunnen worden, dit kost een uur.

Ziggo service vertelde dat als ik meer info wilde hebben dit kon aanvragen via ‘keuze 3’ van het telefoonmenu maar alleen tijdens kantooruren.

Binnen 10 minuten kreeg ik alsnog een deel van de logging.

Zondag 23 juni, 12:00 (25 min)

Gebeld om aanvullende info op te vragen. Aangezien het eerste niet meer dan 10 minuten heeft gekost leek me het vrij simpel om het resterende ook sturen.

Er werd verteld dat dit volgens de procedure niet mocht en dat de andere medewerker het bovenstaand ook niet had mogen sturen.

Men wilde absoluut niet meewerken omdat men dan voor de baan zou vrezen. Het enige wat ik heb gekregen is een postbus nummer adres waar ik dit kon opvragen.

Om dit te ontvangen heb ik 10 minuten in de wacht gestaan tijdens deze call.

Ik heb nogmaals verzocht de logging toch te sturen. Aan dit verzoek werd niet voldaan en daarna is de verbinding vanuit ziggo verbroken.

VRAGEN

Ziggo adverteert volop met: overstappen 3-in-1 en men krijgt een tablet.

Waarom krijgen nieuwe klanten een cadeautje?

Waarom krijgen bestaande, betalende klanten voor hun ‘trouw’ zijn geen waardering?

Waarom moeten wij een hele dag vrij nemen om een storingsmonteur nog geen uur zijn werk te laten doen waarna het systeem zelfs helemaal niet meer werkt?

Waarom moeten wij veel mobiele telefoonkosten maken om een storing te melden en verholpen te krijgen?

Waarom is er inconsistentie in de verhalen (rondom de modem waardes) vanuit ziggo?

Waarom kan 1 persoon wel en de ander niet iets sturen?

Waarom zijn er processen en procedures die het werken aan klantgerichtheid in de weg zitten?

We kennen allemaal de ‘paarse krokodil’ waarom doen we er niet iets aan?

Totaal is er 3 ½ uur aan telefoongesprekken gepleegd.

Totaal zijn er 2 vrije dagen voor service monteur bezoek gepland.

Totaal hebben meerdere tientallen uren geen TV, internet en telefoon gehad.

20-06-2013

wat een belachelijke manier hoe je met mensen omgaat

wij zijn er ingeluisd jij krijgt een tablet cadeau

nu zijn wij inmiddels al twee wekenverder maar zonder resultaat alleen automatische emails van ziggo

u wordt teruggebeld of het probleem is ogellost niet dus