Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Tegenover de oneindige stortvloed aan afkraken en bijbehorende uitgedeelde cijfers (voornamelijk de 1 komt veel voor) zet ik een 9.
Casus: een abo uit 2014/15 met (1) het anno nu niet verkrijgbare 100Mbit/sec, (2) zonder interactieve tv en (3) onbeperkt bellen vanaf vast nummer. Bovendien een kapotte knop op de afstandsbediening waardoor tv en box niet te koppelen zijn. Dan is 67 piek per maand wat te veel, mijns inziens. En de producten passen niet meer.
Chat: 2 mensen in de chat gesproken. Beide vrolijk, beide jolig, beide behulpzaam, beide eerlijk. En met gepaste schaamte de tip: "Als u de afdeling Opzeggingen belt kunt u allicht een betere deal krijgen. Sorry dat dat zo moet." -nou, deze eerlijkheid verdient geen sorry.
Telefoon: Opzeggingen. Prettige (senior) medewerker, toffe dame. Doortastend en behulpzaam. Meedenken, handige vragen stellen, alle producten langslopen en aan het eind alles controlerend herhalen. De €19,95 afsluitkosten uit eigen initiatief verwijderd, mediabox XL geregeld (met toch al andere afstandsbediening), onbeperkte telefonie eraf gehaald, gewaarschuwd voor de halvering van internetsnelheid (ja, 50Mbit/sec is prima).
Twee dagen later alles in huis. Alles prima ingesteld. Duurde alleen lang doordat in de handleiding een fout staat. Tip van mij: bij koppelen afstandsbediening aan tv moet de mediabox UIT staan!
Tot slot een vierde persoon vandaag gesproken. Telefonisch. Want vragen en problemen, stuk of 4 maar liefst Ook deze medewerker dacht mee, luisterde in het begin niet zo heel goed (verwachtte dom gezeik wellicht?), zocht veel op (uit eigen initiatief) en was dus nauwgezet en volledig in de hulp en tips.
Alles is goed. Alles was al jaren goed. Mazzel hier met de verbinding (Max download was 100, wij hadden vaak 101Mbps; is nu 50 en bleek 51Mbps; directe buren gebruiken geen 5Ghz, wij wel). Apparaat is mooi, tv kijken is een plezier, afstandbediening is top, service was fijn, persoonlijk en goed. En. En nu geen 67 meer per maand, maar 61. Zonder onbeperkt bellen (oké, hadden ze ons eerder over mogen hinten, nooit rendabel geweest) maar met heerlijke interactieve tv.
Niets dan lof voor Ziggo. Sorry aan allen die hier gif spuwen. Ik vind het oprecht een 9 waard.
Uit het niets werkt de Connect box niet meer. Maar vanwege een sterfgeval ter plaatse is dringend hulp gevraagd aan ziggo. Ondanks uitleg moeten we toch 2 dagen zonder internet en telefoon.
Onacceptabel voor mijn vader die helaas nog nooit een mobiele telefoon in zijn handen heeft gehad. Treurig bedrijf dat Ziggo.
Abonnement aangevraagd en bij het aansluiten blijkt dat je alleen coax kan aansluiten, terwijl we glasvezel hebben (Werd ook niet naar gevraagd) Nu twee weken geen internet omdat het andere abonnement is afgelopen!
Nieuwe klanten kunnen korting krijgen maar ik als ziggo en Vodafone klant kan niet voor elkaar krijgen. Dan start je een chat waar je deze bevestiging krijgt en als je dit kenbaar maakt krijg je te horen dat ik even moet bellen. Waarom dan een chat! Helaas moet u echt even bellen want het is een andere afdeling krijg ik te horen. Terugbelverzoek ook niet mogelijk. Einde chat net na 20uur dus kan niet meer bellen wat die gaan om 20uur naar huis. Wat een gemiste kansen.
Al sinds een tijd geen verbinding met het draadloze netwerk op mijn Macbook (op ieder ander netwerk verbindt deze wel). Na een x aantal keer te hebben gebeld met de hulplijn boden zij mij een monteur aan. Deze kwam vandaag. Nadat deze een kleine 10 minuten binnen was, ging de monteur een nieuw modem uit zijn bus halen om te kijken of dit het euvel op zou lossen. Helaas maar waar is de beste monteur nooit teruggekomen. Ik heb toen de Ziggo klantenservice gebeld welke dit amper durfde te geloven. Toen ik vroeg of ze hier nu kosten voor in rekening gaan brengen gaven zij aan dat dit niet zo zou zijn. Deze meneer (Wesley) bood mij aan om een harde reset van het modem uit te voeren op afstand. Ik stemde in. Na een minuut of 5 was het modem weer online en je raadt het al. Mijn Macbook maakt weer verbinding!
Nu keek ik net in mijn e-mail en zag ik tot mijn schrik dat Ziggo een factuur van €50,00 in rekening heeft gebracht voor het vervangen van kabels en een wandcontactdoos? Meteen weer gebeld met de klantenservice. Deze gaf aan dat de monteur heeft geconstateerd dat het probleem niet in hun modem zat. Dit lijkt mij echter onlogisch aangezien mijn Macbook na de harde reset wel weer verbinding maakt met het modem.
Na een half uur in de wachtrij te hebben staan omdat deze mevrouw ging overleggen met de administratieve supervisors? om te vragen of dit factuur vernietigd kon worden, kreeg ik, waar ik jammer genoeg al bang voor was, het antwoord dat dit niet kon.
Gisteren om 20.05h ging het beeld weer op zwart bij het aanzetten, geluid en menubalk deed het wel. Dit had ik een paar maanden geleden ook al, regelmatig klantenservice gebeld?
Gisteravond gebeld, krijg je te horen dat ze gesloten zijn en alleen maar middels een chat contact kan krijgen?!?
Na 5x de Next, 2x de modem en vervolgens de fabrieksinstellingen gedaan had na een uur gelukkig weer beeld?!?
Handig als je problemen met internet hebt, hoe moet ik dan chatten??
Waardeloze manier om zo met je klanten om te gaan, getuigt niet van klantvriendelijkheid.
Mocht ik weer problemen met het zwarte beeld krijg overweeg ik om over te stappen naar een andere provider!
Gisteren kwam de ziggo monteur erachter
Dat de aanvoerkabel geen signaal geeft.
Nu is dat hier door ziggo aangelegd.
Maar nu komt er pas a.s. Woensdag -
Helaas voor onze rekening- een
Kabelmannetje van ziggo.
Pas daarna kan blijkbaar een
Installatiemonteur besteld kan worden.
Met alle vertraging van dien. Dat duurt al
Gauw weer een paar dagen.
Mijn voorstel aan ziggo was om 2 monteurs te sturen zodat we morgen gewoon internet hebben.
Maar dat kon niet want dan zouden ze op elkaar moeten wachten.
Op mijn vraag of ze vonden dat het beter was dat wij als klant dan beter kunnen wachten dan hun personeel kwam de reactie: inderdaad. Dus: klant moet wachten omdat ziggo niet wil, dat 2 monteurs samen een uurtje op elkaar moeten wachen. So far for samenwerken aan een oplossing.
Monteur langs geweest voor storing internet, toen deze er was werkte alles weer.er moest volgens haar het eerste aansluitpunt vervangen worden omdat dit niet meer zou voldoen voor het giganet wat ziggo aan het uitrollen is.er werd niet gemeld dat er kosten aan verbonden waren. nu krijg ik een factuur voor het vervangen, maar ziggo meldt in hun eigen mail dat kosten aan hun eigen netwerk, aan het eerste aansluitpunt en aan het modem altijd gratis zijn. contact gehad met ziggo maar daar kom je niet verder, ze blijven zeggen dat het betaald moet worden. het moet niet gekker worden.
Ik heb ik weet niet hoe vaak al aangegeven dat de Horizon gewoon niet goed werkt met vanalles. Opnemen, stilstaand beeld, blokjes enz.
We zouden de next krijgen zogauw die beschikbaar was, nog nooit ontvangen. Nu krijg je die alleen bij een duurder abonnement en dan is het nog maar de vraag of het dan goed werkt. We betalen voor een service die gewoon niet geleverd wordt.
Ik zou Ziggo bij niemand aanraden, helaas hebben wij zelf geen andere keus, hier komt verder geen andere provider.
Leuk met zn allen voetbal kijken via dagpas Fox- Ziggo. Niet dus! Site gewoon 1,5 uur niet bereikbaar. Kansloos
Snap niet dat dit bedrijf nog bestaat, ze claimen snel internet maar het is zoooooo traag dat een tv serie regelmatig uitvalt en je opnieuw moet beginnen en zoeken waar je ook weer gebleven was
20 x uitval per uuur is geen uitzondering
Nooit aan beginnen dus!
- Router van Ziggo is van slechte kwaliteit
- Het internet valt constant weg
- Monteur is langsgekomen en vertrokken zonder het probleem te verhelpen
- Het contract is illegaal, er wordt gemeld dat er geen verplichting is om internet te leveren, om zichzelf geheel in te dekken
- TV ondersteuning is slecht
Al jaren klant van ziggo , in regio noord-holland zeer slecht internet door verouderde internet kabels die aanvoer internet regelen en verouderde aanvoerkast waar regelmatig de hoofdzekering uitslaat deze oude aanvoer is destijds overgenomen van upc .Sinds 4 maanden nu ook gebruik tv niet mogelijk doordat de VEROUDERDE Software van tv kastje niet te gebruiken is op de nieuwer software van de tv .
Schandalig!
Na uren aan de telefoon te hebben doorgebracht met een tiental verschillende medewerkers van Ziggo, kan ik concluderen dat Ziggo alleen maar zeer onkundige en hondsbrutale (lees: zwaar onbeschofte) medewerkers in dienst heeft, die door het bedrijf getraind en aangemoedigd worden hun klanten zo te behandelen. Naar mijn mening worden deze medewerkers betaald om hun persoonlijke frustraties af te reageren op hun klanten en ze bij voorkeur ook nog op te luchten en met leugens en valse beloftes te bestoken . Bravo Ziggo! Ik ben ook klant met mijn hele gezin en bedrijf bij Vodafone en ga daar nu ook opzeggen door jullie!
Constant storing met mediabox next
De overstap zou gladjes verlopen en ik zou een sms krijgen van een monteur die op de betreffende datum zou komen installeren. Er gebeurde niets. Aan de telefoon zei ene Koen dat ik het zelf nog moest regelen maar dat kon niet op voorhand en dat het zou kunnen zijn dat ik een aantal dagen zonder internet kwam te zitten. Als ik het op voorhand zou regelen zou het kunnen dat ik 45 voorrijkosten zou moeten betalen. iemand anders gesproken en die zij dat ik niet zonder internet kon komen te zitten. koen kende ze niet en ik kon geen klacht indienen.
Mijn huidige abonnement van andere provider niet hebben opgezegd, terwijl tijden de bestelling heb ik duidelijk aangegeven en ze hebben het ook ontvangen en bevestigen dat het gaat gebeuren. Door hun fouten, heb ik meer dan 100 euro moeten betalen aan vorige provider + ziggo kosten.
Overgestapt van XS4all naar Ziggo ivm Vodafone maar wat een verkeerde keuze. Wifi gaat nog, niet optimaal en vaak even geen ontvangst maar ff geduld en het gaat weer prima. TV is een drama, als je glasvezel gewend bent dan is heb bij Ziggo maar behelpen, het beeld kwaliteit is echt een stuk minder. Daarnaast op veel zenders haperend beeld, alsof je aan het downloaden bent en je snelheid niet genoeg is.
Pffff wanneer kan ik weer terug naar XS4all, dan maar geen dubbele data!
Inmidddels al maanden geleden maar toch. Ik wilde overstappen naar een andere provider,. Dus zat lekker op mijn vrije dag te vergelijken en aangezien ik Vodafone heb, was mijn gedachten op Ziggo. Ineens belde iemand aan, toevallig was een meneer van Ziggo aan de deur en vroeg of ik intresse had in Ziggo. :) wel toevallig en ging akoord. Samen hebben we formulier ingevuld en heb digitale tv met internet besteld. Na enkele dagen later kreeg ik pakketen binnen en zag een hd recorder. dus ik belde netjes klantenservice dat er een fout was, en mocht gratis terug sturen. Dit heb ik gedaan. Na week later kreeg ik een factuur van 199,- euro van hd recorder. Terwijl ik als bewijs bestelling NIET heb besteld moest ik alnog betalen omdat ze de pakket niet terug hebben kregen. (Volgens de wet mag je verkeerd gestuurde pakket houden maar heb toch verzonden) na veel bellen en bewijzen mailen wilden ze alnog 199 euro van mij hebben. Ik was er klaar mee, en heb rechtsbijstand ingeschakeld. Alle bewijzen heb ik nar hun opgestuurd en ja hoor. Na een dag later kreeg ik netjes een belletje van rechtsbijstand dat ik niks meer hoef te betalen omdat hun eige fout was. Excus van ZIGGO heb ik niet ontvangen maar heb wel netjes een mail gestuurd dat ik pe einde contract datum ga overstappen ivm slechte klantvriendelijkheid. En ja hoor. weer geen reactie gehad. In mij ogen is Ziggo klantenservice geen 5 cent waard.
Hier onder het verhaal wat ik naar de klchten diens van ziggo heb gestuurd
Vandaag 28-01-2020
Er word eerst over januari 2020 een maand termijn afgeschreven.
Terwijl ik toen geen klant meer bij jullie was.
Er is mijn toen aan de telefoon verteld dat wat ik te veel betaald heb.
Ik in de aankomende periode zou betaald krijgen
Wat scherts mijn verbazing op 28-01-2020 krijg ik een mail.
Eerst moet er gekeken worden of alles wel klopt.
En dan de mededeling dat het geld binnen 4 weken betaald zou worden.
Waarom word mijn dan eerst verteld de volgende periode zou alles terug betaald worden.
Wie moet ik nog bij jullie geloven
De een zegt dit de ander weer dat.
Het is mijn geld en ik heb hier geen boom in de tuin staan waar het aan groeit.
Dus bij deze zo spoedig mogelijk mijn geld teru anders ga ik stappen ondernemen
Een ontevreden ex klant