Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
We wachten nu al 2 weken voor een monteur en een router voor internet/tv.
Eindelijk is ons belooft dat we vandaag de router zouden krijgen, maar dat is nog niet gebeurd. Ben vandaag de hele dag thuis gebleven in omdat er gezegd was dat het vandaag zou gebeuren.
Nu hoor ik niks van hun.
Zeer ontevreden, als ik dit wist was ik bij KPN gebleven...
In september - als jarenlang zeer tevreden UPC-klant- gekozen voor een totaalpakket van Ziggo, nu we toch Ziggo klant waren. Telefonie, Connect&Play en Horizon tv. Dit voor een actieprijs van Euro 34,95 voor de eerste 6 maanden en daarna 73,- per maand (plus uiteraard de belkosten/eventueel bestelde films.) Afijn.
Internet werkte al vanaf dag 1 niet vlekkeloos, continu uitval van wifi en minstens 30 keer met Ziggo gebeld. Kreeg telkens te horen dat het aan de kabels lag (nee) of dat alles te dicht op de leidingen stond (of ik mijn tv meubel misschien in het midden van de kamer kon zetten... euh...nee), dat het kwam door regen/door storm/de babyfoon van de buren, dat onze laptops te oud waren (euh... 1 jaar oud, kom op zeg)
Heel bijzonder aangezien we in al die jaren UPC altijd perfecte wifi verbinding hebben gehad. Van alles geprobeerd, van wifi kanalen verwisseld tot aan nieuwe kabels. Geen verbetering. Maar goed, dat was al ergenis nummer 1.
Ergenis werd echter steeds groter toen bleek dat ook de facturen totaal niet klopten. Al sinds oktober werd niet de afgesproken actieprijs van Euro 34,95 gefactureerd en geincasseerd maar rustig bedragen van tegen de 200,-: De abonnementsprijs van Euro 73,- (die na 6 maanden in zou gaan) plus al deze abonnementen er nog eens los bovenop. Vanaf begin november inmiddels dus al minstens 30 keer hierover gebeld, telkens het riedeltje opnieuw uitgelegd en het zou écht écht écht op de factuur van de daaropvolgende maand rechtgetrokken zijn en de teveel betaalde bedragen gecrediteerd en teruggestort worden. Welnee.
Gisteren brak dus mijn klomp volledig, toen ALSNOG ook op de factuur voor de maand december weer bijna 200,- in rekening werd gebracht, weer alle losse abonnementen i.p.v. de actieprijs van Euro 34,95 en weer geen creditering of terugstorten van inmiddels bijna 400,- aan teveel geincasseerd bedragen.
Hierop heb ik uiteraard weer actie ondernomen en Ziggo gebeld, dit keer nog iets bozer (doch netjes en vriendelijk uiteraard) en de eis dat het vandaag nog gecorrigeerd zou worden en terugstorting plaats zou vinden. De meneer die ik sprak heeft het (weeeeeeer) eens uitgezocht en kon me vertellen dat hij maar tot een bepaald bedrag crediteringen uit mocht voeren maar dat hij het verzoek neer zal leggen bij 'de afdeling die hier over gaat'...(!) maar dat het verzoek 'ook afgewezen kon worden' (!) en dat - indien het verzoek wordt ingewilligd (!? Wordt ingewilligd? Dat ik mijn honderden teveel betaalde euro's terug mag krijgen?) dit wel minimaal nog 14 dagen kon duren. PARDON? Schandalig!
Ik zoek het nu dus maar eens hogerop binnen Ziggo. Alle kosten die ik ook nog maak aan al deze telefoongesprekken dien ik ook in.
Wat een puinhoop. Moet je als klant eens proberen: 'Ja, sorry Ziggo, ik heb inderdaad de facturen niet betaald maar wacht even met me afsluiten van internet/telefoon/tv hoor, want ik ga zelf niet over de betaling van mijn rekeningen, daar gaat mijn opoe van 90 over en die moet even kijken of ze het er wel mee eens is om dit te betalen, dus het kán zijn dat het alsnog niet betaald wordt maar als het wel betaald wordt dan kan het ook nog wel 14 dagen duren, hoor Ziggo!'
Dikke doei.
Internet en TV zijn prima, alleen Horizon.tv is WAARDELOOS, heb 100Mb per seconde en horizon.tv is maar aan het bufferen. Regel eens een server die de vraag aankan!
Beloofde internet snelheid wordt niet gehaald, ronduit duur m.b.t. tv aanbod, beschamend weinig vernieuwing filmaanbod in Film1 en HBO.
Helaas monopolist, hopelijk komt er snel wat concurrentie.
Nooit en ook nooit zal ik meer klant worden van ziggo, wat een smerig toe-eigenend bedrijf is dit zeg! tijdens nieuw abonnement het oude apparatuur teruggestuurd! Nu ineens extra kosten in rekening gebracht zonder hier wat van af te weten! Zelfs een ingevorderde automatische incasso brief binnen met 35,- kosten 25,- kosten als ik niet binnen 10 dagen betaal en 40,- incasso kosten als ik na 10 dagen niet betaald!
Dit alles omdat wij ons strikt jaren lang netjes aan de betalingstermijn verplichting hebben voldaan! WEGENS DE NIEUWE ACTIE VAN ZIGGO BIJ EEN NIEUW ABONNEMENT MOET JE OUDE RETOUR GESTUURD WORDEN! DIT IS GEBEURT EN KRIJG JE DIT!
Mensen ik adviseer geen ziggo, service is echt op en top slecht geworden, wees verstandig en ga naar een Telekom provider op het telefoonnetwerk, 'nu kpn zijn verbetering hebben gedaan om meer mbits te verkrijgen zijn de snelheidsverschillen met ziggo nihil geworden..
Sinds ik overgestapt ben gestapt op nieuwe horizonbox een en al ellende. Moet constant gereboot worden. Film 1 en HBO on demand niet meer te doen, zonde van geld. En bel je erover is het weet ik ook niet meneer hij moet het doen. Maar ja hij doet het niet.
En dat is als je ze na 30 minuten eindelijk aan de lijn hebt.
Jammer dat de ziggo kwaliteit van vroeger verstiert wordt door de upc troep en mentaliteit. De consument is sinds de overname niet meer belangrijk.
Horizonbox, is traag, onoverzichtelijk en slaat helaas constant minuten na te denken. En geduldig wordt je er niet van.
Mijn ervaringen met ziggo’s nieuwste HORIZON
L Hoogglans horizon box trekt enorm veel stof aan, na nog geen dag al vuil
L Het zender overzichtsmenu laat geen groter tv venster meer zien van wat je aan het kijken bent
L Het zender overzichtsmenu is niet zo overzichtelijk, vooral de scroll functie is irritant. Normaliter beweegt met klikken naar links of rechts de cursor, maar bij de horizon beweegt de achtergrond. Net zoals je bij de excel de scroll functie aanzet, zodat je niet van cel naar cel springt, maar je scherm op de achtergrond beweegt. Je kunt ook niet meer even links of rechts pijl gebruiken om naar de zenders in de buurt te kijken bv van rtl 4 naar 5, 6 etc. Ook werkt de page down functie niet meer, zodat je snel van eerste pagina naar de volgende pagina’s kunt scrollen in grote stappen zeg maar.
L Als je eens wilt gebruik maken van kijken vanaf het begin, voor als je 15 min of zo later inschakelt, klinkt dat leuk. Maar als je vooruit wilt spoelen gaat dat niet! Je gaat toch niet die reclameshit bekijken. Dus daar heb je ook niet veel aan. Dan maar gewoon ouderwets opnemen en doorspoelen tijdens die reclameshit.
L Als je naar HBO wilt kijken, druk je toch gewoon even op “on demand” rood knopje…..toch? Echt niet. Je moet eerst ziggo bellen waar HBO is gebleven. De medewerker weet het zelf niet en belt na ½ uur terug. Ben ik de eerste in Nederland die een HBO filmpje wilt kijken via de horizon? Klik op “on demand”, dan “tv gemist”, dan “films & series”, dan “hbo”, dan “films” .. en dan begint de ellende pas echt. Dus na 6 keer klikken ben je bij HBO en wil je een goede laatste film bekijken. Maar ja, waar staat de beoordeling v/d film en van welk jaartal…? Weer gebeld met ziggo, sorry meneer…u moet iedere film afzonderlijk aanklikken en dan kunt u bouwjaar zien en IMDB rating. Nou daar is geen beginnen aan. Je gaat toch niet een uur zoeken, scrollen, info openen om een filmpje te kijken. Waar is sterren rating gebleven waarmee je op zijn minst alleen films kon selecteren van 4 sterren of meer? Als je de film even hebt gestopt en weer teruggaat waar je gebleven was, geeft HBO niet aan onlangs bekeken. Shit hoe heet die film ook alweer. Mbt internet HBO GO, dan maar geselecteerd op IMDB rating en titel. Wat een gedoe zeg. Waarom maken ze HBO op de horizon niet net zo gemakkelijk te selecteren zoals op HBO GO op je pc?
L Dan Myprime, zelfde euvel als HBO. Geen rating zichtbaar tijdens filmpje zoeken. En zelfs op horizon internetlink kun je niet selecteren op IMDB en op bouwjaar werkt ook niet.
L Youtube is wel aardig, maar niet alle youtube video’s starten, krijg je foutmelding
L Afstandsbediening is best okay (is namelijk een RF), maar de onderste knopjes voor bv teletekst, tv gids, on demand etc zijn zeer klein. Was handig geweest als de knopjes zouden oplichten in het donker. De help knop werkt niet. Als je daar op drukt dan kom je bij assistant en vervolgens “storing veelgestelde vragen”. Hier staat dus helemaal niets?
L De TV gids kun je helaas niet anders instellen. De opties om geavanceerd zaken te wijzigen zijn beperkt. Voorheen kon je de tijd korter instellen hoelang infoscherm bv in beeld mocht blijven (nu min 5 sec). Ook kun je maar maximal 2 uur vooruit kijken. Bij de Cisco en Samsung was dit veel duidelijker.
L Een v/d vervelendste zaken blijft dat het scherm beweegt en niet de cursor…erg irritant. Zeker dat je niet snel ziet waar je bent en wat je hebt geselecteerd.
Kortom: de Horizon valt erg tegen in het gebruiksgemak. Het is een onoverzichtelijke wirwar van klikfuncties en het is erg gebruikersonvriendelijk om snel naar je meest gebruikte zaken te springen, zoals fims, youtube etc.
Als op de oude Cisco een grotere HDD schijf zou zitten en youtube, dan zou ik deze meteen willen hebben. Wat heb ik me geergerd aan ziggo klantenservice en de nieuwe horizon. Voor mij een grote flop en ik verwacht dat ziggo heel veel klachten zal krijgen of reeds heeft. De wachtrij tijdens ziggo 1200 spreekt boekdelen, min 13 min.
Zitten al twee dagen zonder internet, wist me geen raad . ben een echte dummy. Na lang wachten bij de klanten service kreeg ik een heel geduldige Meneer aan de telefoon . Met allerlei instructies loosde hij mij naar het eind doel om verbinding te krijgen met het internet. Nou de Computer zij nee.
Na lang heen en weer gepraat. Werd de modem v/a daar op nieuw gestart .
En ja hoor na 10 minuten hadden we weer internet. Bedankt voor je geduld
en dat mag toch ook wel eens gezegd worden. In een tijd dat niemand meer tijd heeft.
Ruim 5 jaar geleden een abonnement afgesloten bij Upc. Snelle levering, prima service, nooit problemen. Na 5 jaar wordt internet steeds langzamer dus heb ik contact opgenomen met klantenservice of ik een nieuw modem oid kon krijgen omdat de huidige al 5 jaar meegaat. Dit kon, maar dan moest ik wel mijn huidige abonnement vernieuwen, ik zou hierover worden teruggebeld - wat nooit gebeurd is.
Deze week is ineens alles van ziggo gesneuveld, van het ene op het andere moment. Geen internet, geen tv, geen radio, geen telefoon. Mobiel gebeld naar de klantenservice en met verschillende medewerkers alle opties doorlopen. Geen mogelijkheden meer om het probleem te verhelpen, dus een monteur moest worden gestuurd. Er is pas volgende week ruimte.
Weet je wat, dan zeg ik alles wel op en stap ik direct over naar bijvoorbeeld xs4all. Nee dat kan niet, u heeft een opzegtermijn van een maand. Dus ik moet een maand doorbetalen voor een dienst die niet geleverd wordt? De klantenservicemedewerker reageerde begripvol en regelde een monteur om het probleem te verhelpen en zei dat ik de volgende dag de bevestiging van een de opzegging in mijn mailbox zou krijgen.
De bevestigingsmail bleef uit dus belde ik vanavond opnieuw naar ziggo. Wat bleek: de bevestiging was niet doorgevoerd en ik moest kiezen, of de monteur of opzeggen. Met andere woorden of ik nog even 55 euro wil betalen voor een niet geleverde dienst. Klopt echt van geen kant. Ik zeg sowieso op en ga een officiële klacht indienen. Ik heb diepe medelijden met medewerkers van ziggo, er gaat hier ongelooflijk veel mis.
Mij zien ze nooit meer terug als klant in ieder geval en ik raad iedereen af ooit diensten af te nemen van ziggo.
GEEN ZIGGO NEMEN;
Zij zorgen ervoor dat een huidige Tele2 klant de dupe is door de huidige aansluiting af te sluiten en zeggen dat het inderdaad hun fout is en willen dit ook niet recht trekken ondanks in een ontvangen email van ziggo waarin zij hun fout toegeven. Hebben 2 uur uur aan de telefoon gezeten.
Mail van ziggo volgt nog zodat dit zichtbaar is voor toekomstige ziggo klanten neem aub geen ziggo.
Daniëlle Valkestijn
Ik ben één van de geluksvogels die geen problemen heeft sinds overstap UPC naar ZIGGO. Al jaren tevreden met UPC geweest. Horizon media box is voldoende, maar had hardware technisch veel beter kunnen zijn. Qua internet nooit problemen. Wel heb ik eveneens de WIFI van de mediabox uit staan en gebruik ik een aparte modem met daarachter een eigen WIFI router. Als ik het netwerk buiten spitsuren gebruik dan haal ik met gemak mijn 120 Mbit/s via mijn WIFI-router.
Inderdaad is geen enkele provider storingsvrij en ik had gehoopt dat volgend jaar de nieuwe standaard zou worden geactiveerd bij ZIGGO voor nog sneller internet aangezien steeds meer apparaten online zijn. Helaas lijkt het erop dat dat niet gebeurd. Dit is één van de redenen om eventueel over te stappen op glasvezel.
al meer dan een maand werkt de mail niet of niet goed betaal een hoop geld voor mijn totaal pakket.
Al een paar maand maken we gebruik van Ziggo. Nooit wifi verbinding. Hij zegt dat er verbinding is, maar om de 5 minuten moet je je internet weer aan en uit doen. Het ligt niet aan mijn mobiel of laptop, iedereen die bij ons op bezoek komt heeft er last van.
Ik raad mensen aan geen Ziggo te nemen, er is nooit ontvangst!
Ik heb al jaren ziggo,nooit problemen.Gisteren een horizonbox ontvangen, en gaf telkens een foutmelding 1060,ziggo gebeld, bleek dat het kastje nog niet aangemeld was, de telefonist aan de telefoon zou dit in orde maken,binnen 24 uur zou ik er gebruik van kunnen maken.Dit duurde uiteindelijk 10 minuten kon ik de horizon box gebruiken en tv kijken.
Prima geholpen.
Heb sinds 6 maanden een contrakt voor een jaar. Tot op heden heb ik nog geen een factuur ontvangen die klopt. Meerdere keren gebeld, gemailt en brieven gestuurd maar niemand kan of wil mijn probleem oplossen .
Ik zal blij zijn als het jaar om is zodat ik een leverancier kan zoeken die zich wel aan afspraken houd. Hopeloos ik kom er niet doorheen
Je moet elke x minstens een half uur wachten tot je geholpen wordt als je de klantenservice belt. Vind ik een heel slechte zaak! Als ik geen ster kon geven, hadden ze geen ster gehad
Vanwege het gebruik van de vele wifi punten binnen de randstad dacht ik er handig aan te doen om ook ziggo mobiel te nemen. Wat betreft die wifi zit het wel redelijk goed, maar 3/4G bereik is bar-slecht.
Heel vaak geen of zeer slecht signaal. Hier in huis al helemaal niet!
In de tuin staan is een optie....maar dan nog zeer slecht signaal.
Voor mij geen optie.
Diverse telefoontjes met de helpdesk gehad, maar mocht niet baten.
Als test een simkaart van een andere provider in de telefoon gestopt en dit werkt zeer goed.
Helaas, voor mij (en de rest van de familieleden) geen ziggo mobiel meer.
Ik betaal al sinds juni en niks werkt, tv, internet, het werkt allemaal niet. Meerdere malen contact gehad, de hele bekabeling is vervangen en toch blijven ze volhouden dat het aan de kabels ligt, alsof draadloos internet ook via de kabel werkt?
Echt schandalig dat je telkens contact opneemt en er geen gehoor aan de klachten wordt gegeven. Uitermate teleurstellend.
Heb je eindelijk een keus gemaakt om alles in 1 te pakken bij een andere provider.
En zeg je dus kpn op, wat normaal 30 dagen duurt, word je per direct afgesloten van internet en bellen.
KPN weet niet wat er aan de hand is en kunnen het ook niet direct weer aansluiten, duurt 1 a 2 weken.
Vragen ze of ik contact kan opnemen met ZIGGO waar ik nu t nieuwe abonnement krijg of die sneller kunnen aansluiten.
Nou dus met ZIGGO gebeld een daar krijg ik de apparatuur van geleverd en binnen een week word ik aangesloten.
Bedankt KPN dat ik jullie probleem moet oplossen.
Horizon TV besteld. In eerste instantie niet kunnen verbinden. Er werd een GRATIS monteur gestuurd en die was er vandaag! Top opgelost. Binnen 30 min werkte alles, moest alleen een stekker aan de muur vervangen worden. TOP!