Johnnie Walker
24-11-2015

Al jarenlang zeer tevreden!

Ik zie de meest erbarmelijke reviews voorbij komen, maar heb nog nooit echt slechte ervaringen gehad met Ziggo. Ikzelf heb internet en tv van Ziggo (Connect Complete & Play Start) en ben dik tevreden. Ik hoef geen Horizon mediabox en Ziggo mail gebruik ik niet. Dat heb ik ook nooit gedaan want ik heb al jaren een hotmail account voor mijn e-mails.

Ook lees ik reviews waarin mensen problemen hebben met de Ziggo modems met ingebouwde wifi. Het is algemeen bekend dat modems met ingebouwde Wifi sneller problemen geven dan een gescheiden modem en Wifi router. Dit probleem komt bij elke provider voor en daarin is Ziggo dus niet uniek.

Mijn tip hierin is dus: Schakel de Wifi functie in uw Cisco modem uit. Dat kan vrij eenvoudig door het volgende even door te nemen en stap voor stap uit te voeren.

Log eerst in op de modem door in de adresbalk van je browser in te vullen 192.168.178.1

Druk op enter

Log in met als gebruikersnaam ziggo en wachtwoord draadloos

Druk op geavanceerde instellingen

Druk op wireless en daarna radio settings

Hier zet je wireless interface op twee plaatsen op disable, bevestig dit met save settings en je hebt geen draadloos internet meer.

Plaats vervolgens een aparte Wifi router achter het Cisco modem. Dan zul je al merken dat het signaal en de internetsnelheid aanzienlijk beter is. Ziggo garandeert een bepaalde snelheid tot aan het modem (afhankelijk van uw internet abonnement) en deze snelheid wordt ook geleverd. Dit is simpelweg te meten door een internetkabel rechtstreeks vanaf het modem op uw pc of laptop aan te sluiten en speedtest te gebruiken om de snelheid te meten: http://www.speedtest.net/nl/

M.b.t. mediaboxen en programma's terugkijken? Koop eenmalig een HD recorder met een harde schijf zodat je niets hoeft te missen en programma's op kunt nemen.

23-11-2015

WEER GEEN MAIL

Sinds de fusie van UPC en Ziggo heb ik weer problemen met e-mail, zowel via pop3 als Ziggo web mail,licht er nu al hele weekend uit

vanochtend (maandag) even gewerkt ligt er nu weer uit.

Steeds weer 400 Bad request, of niet reagerende server timeouts.

Ook HORIZON tv op laptop is waardeloos

Al jaren tevreden UPC klant internet/tv/telefoon.

Na samengaan/overname UPC een duidelijke verslechtering van

kwaliteit/stabiliteit internet/tv.

Ga naar een andere provider Kijken!

Gina
22-11-2015

Ziggo horizon? ronduit een ERGERNIS!

Ziggo horizon is verschrikkelijk slecht! Zeer ongebruiksvriendelijk, slecht, valt steeds weg, moeilijk op te starten, geluid loopt heel vaak niet synchroon. Noem maar op! Ze maken reclame met Horizon maar leveren to-taal niet wat ze beloven. Voor ned. 1,2 en 3 is NPO veel beter! Helaas voor de rest, de commerciėle zenders, is het huilen met de pet op! Mensen die nog twijfelen? NEEM GEEN ZIGGO!

Als je klaagt krijg je een 'vrolijke' telefonist' die alles begrijpt(!) en dan zegt...we zijn er mee bezig..jaja..

Echt niet! Beloftes worden niet nagekomen! (Binnen 3 dagen opgelost)

Zeer ontevreden! Nog niet eens 1 ster!

Frederique

Waanzin..

Server ligt er zogenaamd uit of bekabeling is niet goed. Helemaal klaar mee. Overstappen op KPN. Elke maand weer nieuwe fouten. Top Ziggo, doen jullie goed...

Maria
22-11-2015

Beloven van alles maar komen niets na...

Na samengaan met UPC nog steeds problemen met overzetten naar andere zenders (beeld op zwart) en teletekst (tekst blijft hangen en gaat pas na een minuut naar het volgende item/of helemaal niet). Dus tig-keer resetten. Schrijven helpt niet; beloven contact op te nemen maar gebeurt niet. Wat ze wel doodleuk doen is bellen en met aanbiedingen komen .....

Gelukkig heb ik telefonie en internet bij KPN, stap binnenkort ook voor tv naar het over.

Handtekekningactie

ze willen mij niet helpen ik moet nog met mijn advocaat bellen maar vele die ik heb gesproken geven mij gelijk , als we een handtekening actie aan gaan en dan een soort schade vergoeding aan vragen om zo ziggo op de knieen te krijgen , want ik ben het spug zat er word geluisterd denk ik maar doen ho maar , ik wacht op reactie en dan mochten jullie eraan mee willen doen geef ik mijn telefoonnr . mvg roald

Sushu

Heel erg slecht!

Ik ben heel erg blij dat ik volgende week overstap naar kpn. Wat een ramp ziggo voorheen Upc. Ik had eigenlijk byna nooit problemen met Upc in al die jaren dat ik klant was by Upc maar sinds zin Ziggo zyn heel erg slecht geen enkele dienst werkt optimaal telefonie, internet wifi, digitale tv en Mobiel wat een ramp. Hele middag zit je zonder Internet wifi en als je belt zegge ze ja ze kunne er niks aan doen aan het slechte wifi. Heb het wel gehad met ze. Toen Ziggo te horen kreeg dat ik mijn abonnement opgezegd hebt en overstap ben werd ik gek gebeld om te vragen of ze nog wat voor mij konden doen kabeltjes verwisselen etc. Ik zei nou nee hoor vanaf mei t/m augustus zyn elke x monteurs lngs geweest en heb alles al gehad en nieuwe box dus nee je kunne kunnen niks meer voor my betekenen en ben hwt vertrouwen in jullie kwijt. Dus nee gaat niet meer terug by jullie. Dus mensen A.u.b lees eerst de revieuws van ziggo voordat jullie een abonnement by ze afsluiten en de je hele contract door met storingen zit. Voor dus geen Ziggo!

Slechte zaak

Was afgelopen zomer in winkel van toe nog upc vroeg toen om een aan bieding om dat ze inmiddels ziggo waren kon ik het upc contract laten vervallen. Ze hadden toen geen passende aanbieding i.v.m. ombouw naar ziggo. Kom in najaar maar terug voor aanbieding. Gisteren geweest wat een afgang ze mogen in de winkel geen aanbiedingen meer doen. Kreeg een telefoon nummer om voor aanbieding te bellen.

Als je belt krijg je een broekie aan de lijn die vervolgens de horzion en een nieuw pakket (duurder) de hemel in prijst.Die ik niet wil gezien de reacties op internet. En als klap op de vuurpijl vroeg ik de aanbieding op mail te zetten maar dit deden ze niet. Of ik pen en papier bij de hand had kon ik het opschrijven. Ik hoop dat de oude UPC spullen het nog even uithouden zodat ik op mijn gemak ergen anders kan gaan kijken. Als de service vooraf al zo is hoe is die dan bij technische problemen?

Alissa
21-11-2015

Geen service en onterechte kosten

Sinds ik thuis werk gaan mijn mobiele internet kosten bij Ziggo omhoog. Waar ik eerst 4 werkdagen per week zonder WiFi prima binnen de bundel bleef, val ik er nu zogenaamd al maanden buiten. Dat, terwijl ik thuis werk en me verbind met de WiFi. Kosten lopen op tot over de €80,- per maand. Na klachten bij Ziggo weg te leggen, lossen ze niks op en moet ik het zelf maar uit zoeken. Een maand geleden werkte ook nog spontaan mijn mobiele internet niet meer. Na gebeld te hebben bleek dit een bekend probleem en ik zou die week nog gebeld worden door een techneut om het op te lossen en zou ik geen kosten hoeven te betalen voor niet geleverde service. Na een maand nog niet gebeld, al een maand geen mobiel internet, maar krijg ik wel bericht weer buiten mijn bundel te zijn voor internet (dat internet wat al een maand niet werkt). Ook krijg ik er weer een dikke rekening voor. Van Ziggo komt nul oplossing. Nooit naar Ziggo gaan, tenzij je opgelicht wil worden!

19-11-2015

Gratis installatie horizon box

vandaag kwam een monteur van ziggo de horizon en extra horizon box monteren (ik had 2 ci modules) de goede man 4 uur druk aardige kerel deed goed zijn best alleen een doorgeknipte kabel chaos in het huis van onder tot boven toen hij wegging werkte het maar de tv uit en aan en helaas beneden niets meer en boven als je hem aan zet dan krijg je een 30 minuten een tekst "ogenblik geduld aub" daarna beeld ik alles nagekeken alles zat goed dus maar weer bellen naar ziggo we kunnen morgen komen ik zeg das makkelijk allen helaas niemand thuis ik moet werken nu komen ze volgende week donderdag maar ondertussen geen tv dus , ik de hele rotzooi gedemonteerd en weggegooit en mijn oude ci modules er weer 1 een werkt gelukkig de andere over 48 uur na het plegen van een telefoontje maar ondertussen kras op mijn tv laminaat beschadigd en 40 euro kwijt om nieuwe kabels te kopen, wat een ellende is dat ziggo ik maak mijn abonnement periode af en ik ben weg daar, alles vernielt vrije dag weg, hoop geld armer en maar op 1 tv beeld.............

Tim
18-11-2015

Zeer wisselende kwaliteit

Als het werkt, werkt het super! Maar zeer afwisselend ligt het modem er is uit en moet alles een paar keer gereset worden, wat zeer vervelend is...

Hennie
17-11-2015

Zwaar klote

geen stabiel internet steeds weer resetten.

ook mail werkt niet wacht even de monteur af als het niet helpt dan is een overstap noodzakelijk..

16-11-2015

Regelrechte ramp.

Laten we het maar niet hebben over het TV signaal. Daar ben ik al sinds het beruchte "Samengaan" mee aan het worstelen. Inmiddels heb ik alle kabels, splitters connectoren en de signaalversterker vervangen hetgeen een mooie hap uit mijn begroting was. Met als resultaat dat ik nu niet elke avond meer slecht beeld maar nog slechts op die momenten dat iedereen tegelijk in deze wijk de buis aanzet.

Nee, nog erger was het met de 10 euro actie voor Internet en Vast Bellen. Gezien de bovengenoemde negatieve ervaringen heb ik toch, na zeer lang wikken en wegen, besloten hier op in te gaan. Nou, dat heb ik geweten! Het pakket arriveerde vlotjes, dat wel. Maar in de begeleidende brief stond dat ik ervoor had gekozen de installatie zelf uit te voeren. De aanvraag was echter "met gratis monteur".

Wel moeten bellen hierover en daar begon de teller al weer te lopen want dit bellen is niet gratis. Maar de monteur werd alsnog langs gestuurd. Die belde aan en ik zette de radio uit en liet de man binnen. De boekenkast had ik daags ervoor al ontruimd en terzijde geschoven zodat hij makkelijk de wandcontactdoos kon bereiken. Wat er allemaal in dat gereedschapskoffertje zat weet ik niet maar een gewenste en noodzakelijke punttang zat er niet in. Die heb ik duur maar uit de schuur opgeduikeld en daarmee leek er iets te lukken. Twee [!] uur verder was het tijd om de aansluitingen te testen. Eerst de radio: geruis. Gepruts aan de contactdoos, weer geruis. "Dat ligt aan de radio" sprak de man monter. Na uitleg mijnerzijds [zie boven}, wederom wat geprutst. Geruis alom. "Dat ligt aan de kabel" was nu het oordeel. Uiteindelijk is er een verbindingslus gemaakt naar de TV; toen had ik weer normaal radio. De uitgang op de wandcontactdoos deed en doet het echter nog steeds niet! Trouwens, die wandcontactdoos lag nog diezelfde avond los op de grond. Zomaar uit de muur gevallen. Toen maar eens de downloadsnelheid van de Internetverbinding bekeken. Die bleek dramatisch laag. Een film die normaal binnen een uurtje binnen is duurde nu ca 8 dagen. De dame aan de telefoon was bereid om nogmaals een monteur langs te sturen. Ik besloot echter alles af te koppelen en te retourneren naar Ziggo. Retourstickers ontvangen en de boel teruggestuurd. Inmiddels voor de 3de keer een klacht gedeponeerd bij Ziggo maar daar wordt in het geheel niet op gereageerd. Ik ga nu maar eens wat betalingen aan Ziggo door de bank terug laten boeken; heb ik al aangekondigd in mijn derde klacht, maar ook daar ligt men kennelijk niet wakker van. Nou, ik ook niet. Maar raadt een ieder aan, indien mogelijk, met een zeer grote boog om dit bedrijf heen te lopen. Of, om met een medewerker van mijn huidige provider te spreken: "Mijnheer, ik begrijp heel goed dat klanten eens switchen in gevakl van bijvoorbeeld een actie. Prima, ga dan naar ..... of ..... maakt niet uit, maar ga nooit naar Ziggo; dat is vragen om moeilijkheden!"

16-11-2015

Niet welkom

Beste mensen,

Dit moet me even van het hart.

Ik ben een nieuwe klant van Ziggo.

Ik heb een abbonnement afgesloten met overstapservice en nummer behoud.

Nou ik kan u vertellen het is 1 grote aanfluiting het lijkt Ziggo niks te interesseren.

I.p.v. me nummer vloeiend over te nemen is het nummer minimaal een week uit de lucht.

Je kan ze er mee confronteren maar ja dat boeit ze dus niks.

Dat er 3 man personeel en een bedrijf stil liggen en niks kunnen tja het is niet anders.

Ik moet me welkom voelen bij Ziggo nou lik me ...

Dan hebben we ook nog het volgende.

De extra horizon Fantastisch werkt super! Hmmmmm niet dus.

Ik ben ongewild proefkonijn geworden en heb een box met een beta versie gekregen.

Alleen ja het werkt dus niet wat overegens heel vreemd is maar wel betalen daar voor.

Dan krijg je een mail dat het probleem opgelost is 2X zelfs maar tot op heden werkt het nog niet.

Klanten service stuurt mij ook telkens van het kastje naar de muur en weer terug.

Kortom ik ben een nieuwe klant bij Ziggo maar eigenlijk ben ik helemaal niet welkom tenminste zo voelt het want de service en het gene wat ze zeggen te bieden schort aan alle kanten

Waardeloze app

Loopt vast, hapert wil overstappen naar andere provider maar heb smart tv met module dit gaat helaas niet met glasvezel

Dus ben helaas met waardeloze ziggo gebonden

Et

Wéér geen email

Sinds de fusie van UPC en Ziggo heb ik bijna iedere zondag avond problemen met e-mail, zowel via pop3 als Ziggo web mail.

Het lijkt wel alsof ze om zes of zeven uur de email server platgooien en pas om 11 uur of zo weer aan te zetten. Steeds weer 400 Bad request, of niet reagerende server timeouts.

Zwaar k-t.

Taco
15-11-2015

Ik kijk graag nfl (american football) daar betaal ik 160 euro per seixoen voor en ik ik kan het niet kijken zonder haperen of helemaal geen beeld. Ik betaal voor 100 mb en vaak en vooral in de avond zit ik op 17 mb en als het goed gaat 30 mb. Ja via de wifi heb je aktijd verlies maar dit..... Ik heb het opgezegd en ga naar vodafone glasvezel. Ze zeggen bij ziggo dat het daar ook niet goed gaat. Maar slechter als dit kan niet. Pffft helemaal klaar mee

Contact

Heb net 2 weken Ziggo, heb nu mijn eerste storing met Ziggo on demand en moet lang wachten voordat ik de klantenservice te pakken krijg. Mijn eerste indruk is niet best en als ik dan internet raadpleeg dan schrik ik me echt rot.

J.Jansen

Jammer......

Al jaren tevreden Ziggo klant internet/tv/telefoon.

Na samengaan/overname UPC een duidelijke verslechtering van

kwaliteit/stabiliteit internet/tv.

Glasvezel begint nu echt een optie te worden.......

Menno
15-11-2015

In een woord, '' een stelletje oplichters

Dat je als nieuwe klant op de 1 factuur 197,85 moet betalen, genoeg voor zowat 5 maanden alles in een.