Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Horizon TV besteld. In eerste instantie niet kunnen verbinden. Er werd een GRATIS monteur gestuurd en die was er vandaag! Top opgelost. Binnen 30 min werkte alles, moest alleen een stekker aan de muur vervangen worden. TOP!
Wat een ellende, op 16-11 bestaande abonnement laten omzetten naar play start ivm digitale televisie. De toezegging en ook op de site is dat je binnen 3-5 dagen je pakketje met post.nl thuis geleverd krijgt en ook een mail vooraf krijgt met een track&trace code. Gisteren maar eens gebeld omdat ik nog niks heb ontvangen. Had beter eerst de reviews kunnen lezen, kort samengevat twee bedrijven die samen een puinhoop ervan maken.
Feit is dat ik geen duidelijk antwoord krijg wanneer en waar mijn bestelling is. Ziggo geeft de schuld aan post.nl er wordt wel gezegd dat de spullen zijn aangekomen bij de lokale distributeur en is aangemeld bij post.nl
Misschien een kwestie van je rekeningen betalen aan post.nl dan lopen ze ook wat harder voor je.
Net na 20 min. wachten medewerkster gesproken helaas weer geen concreet antwoord, wel toezegging 10,00 correctie op volgende factuur ivm belkosten. Verder krijg ik als het goed is een mail met tijdelijke track&trace code (de bezorgdatum klopt sowieso niet is meegedeeld) je kunt hiermee alleen zien of je bestelling is opgehaald. Het verhaal is dat als deze code niet meer werkt de bestelling uiteindelijke is opgehaald en in behandeling is genomen door post.nl en je een nieuwe mail krijgt met de werkelijke bezorgdatum.
Nauw dus maar weer afwachten en als het straks in huis is maar een klacht indien over hoelang het allemaal heeft geduurd. Het mooie is dat op de site vrolijk verder wordt geadverteerd met binnen 3-5 dagen in huis.
En als je belt hoor je aan het begin de tekst ivm de grote vraag kan het tot 14 dagen duren alvorens u bestelling wordt geleverd.
Kleine moeite om dit aan te passen op je site toch
Ziggo zou eens wat vaker de reviews van consumenten moeten leveren.
Succes bij het beslissen of je ziggo klant wil worden of blijven.
Ziggo is telefonisch heel moeilijk bereikbaar, je hangt vaak 20 minuten of nog langer aan de lijn (0900 nummer) en hangt maar van ellende op. Vervolgens diverse malen via mail geprobeerd maar geen adquate reactie gehad, alleen bevestiging dat zaak in behandeling is genomen maar verder is er niemand die eens contact met je opneemt of de mails goed afhandelt. Zodra ik onder contract uit kan komen ben ik dus weg Ziggo.
Hallo allemaal,
Ik wil even mijn ongenoegen uiten over de slechte communicatie die Ziggo erop na houd met haar vaste/nieuwe klanten.
Heb op 31-10-2015 mijn abonnement, bij Ziggo, omgezet naar Connect & Play Complete. Hierdoor zou ik een nieuwe modem en een Interactieve Horizon Mediabox krijgen. Heb hiervoor per email, op 31-10-2015, de bevestiging gekregen. In deze mail stond de startdatum van mijn nieuwe pakket op 14-11-2015. Want op die datum zou het pakket bij ons arriveren. Helaas was dat dus niet zo en heb ik meteen met Ziggo gebeld. Door vertraging (was dus al bekend bij Ziggo) werd de leverdatum 1 tot 7 werkdagen later, voordat het pakket bezorgd zou worden. Had fijn geweest als Ziggo dit per email aan haar klanten had vermeld, want nu moest ik zelf weer bellen. Heb toen een nieuwe afspraak gemaakt met een Ziggo-medewerker om alvast de monteur op 27-11-2015 te laten komen, want deze medewerker wist absoluut zeker dat mijn pakket er voor 25-11-2015 zou zijn (kreeg deze afspraak via de mail met excuses). Maar helaas weer geen nieuw pakket! Heb toen later, op het eind van de dag 24-11-2015, weer gebeld omdat je 2 dagen van te voren de monteur moet afbellen anders kost het je € 35 (voorrijkosten en arbeidsloon). Was wel fijn geweest als Ziggo dit per email had verteld, want nu moest ik zelf WEER actie ondernemen. Ook kreeg ik van Ziggo op 11-11-2015 een brief en een doos om de oude Modem op te sturen binnen 3 weken? Dit kon ik dus niet doen
aangezien ik het nieuwe pakket nog niet had. Dit kost je dus 60 euro als je dit binnen 3 weken na aanvangsdatum 11-11-2015 niet doe!
Weer bellen met Ziggo en gelukkig werd mij verteld dat ik me niet aan deze afspraak hoefde te houden, aangezien ik ook nog geen nieuw pakket had. Ze wisten dus dat de leverdatum later zou zijn, maar je krijgt toch dan een brief om de oude modem op te sturen. Deze brief
had Ziggo dus beter niet kunnen versturen want het gaf weer onduidelijkheid bij mij. Er is in ons gesprek ook een nieuwe datum afgesproken voor de monteur nl. op 4-12-2015. Het nieuwe pakket zou er, voor die tijd, dan zeker zijn. (waar heb ik dat eerder gehoord?).
Hiervan zou ik dus een email krijgen, van deze medewerker, waarin dit bevestigd zou worden. Hij zou hem naar mijn eigen mail-adres versturen. (dus niet naar Ziggo email box). Vandaag op 25-11-2015 weer met Ziggo gebeld, want deze mail bleek dus toch in mijn Ziggo
email box te staan, maar ik had gisteren duidelijk aangegeven dat de email naar mijn eigen email-adres gestuurd zou worden. (communicatie?). Dus vandaag weer een derde medewerker van Ziggo gesproken en mijn ongenoegen geuit hoe het tot nu gegaan was!
Hij kon mij trouwens ook niet vertellen wanneer het nieuwe pakket zou arriveren en dat misschien de afspraak met hun monteur ook op
4-12-2015 niet door zou gaan. Dus al met al heb ik dus 2 dagen voor niks thuisgezeten om op het pakket te wachten en vele telefoontjes
moeten plegen, aangezien er vanuit Ziggo een erge slechte communicatie was en is! Dus nu moet ik maar afwachten of ik ruim een maand later van mijn nieuwe pakket kan genieten of dat ik weer aan de bel moet trekken om de afspraak met hun monteur te verzetten
als het nieuwe pakket niet voor 4-12-2015 geleverd is. Misschien moet je eerst Kassa of Radar inschakelen, want dan kan het meestal wel goed geregeld worden, met dan nogmaals hun welgemeende excuses achteraf………….
Even een opsomming van de afgelopen maand.
* Maand geleden zenders weg. Gebeld met Ziggo en samen met medewerker zenders goed gezet.
* Geen hd zenders meer, medewerkster kwam er niet uit.
* Weer gebeld en samen met medewerker HD zenders terug proberen te halen: niet gelukt, einde dienst.
* Weer gebeld en met medewerker en HD zenders terug proberen te halen en deze gaf aan dat ziggo de CI module niet meer ondersteunt en dat we een nieuw abonnement moesten nemen. Dit heb ik geweigerd omdat het altijd goed heeft gewerkt tot Ziggo de boel heeft veranderd.
* Deze man bood ter compensatie een media box aan zonder verdere kosten met het alles in een plus abonnement wat ik had.
* Een paar dagen later een brief waarin ik naar een veel duurder connect complete & play start abonnement was overgezet met een opzegtermijn van weer twee jaar.
* Weer gebeld en de dame zei dat als ik de media box weigerde aan te nemen die zou worden opgestuurd ik bij mijn oude abonnement zou blijven.
* Box geweigerd, maar desondanks toch een nieuw abonnement.
* Mail gestuurd naar Ziggo, maar geen reactie.
* Weer telefonisch contact gehad met Ziggo om mijn abonnement op te zeggen, maar de heer Waling die ik aan de lijn had heeft beloofd het op te lossen en dit even te laten weten via de telefoon of mail.
* Geen reactie gehad tot zover. Ik ben er nu al weken bezig zonder resultaat.
Ik word er moedeloos van....Het lijkt of ze de regie totaal kwijt zijn daar en alleen maar gefocust zijn op zoveel mogelijk omzet.
Na graafwerkzaamheden aan de straat is een kabel geraakt van Ziggo, Dit kan gebeuren. Gemeente heeft ziggo gebeld, En monteur was geweest. Heeft helaas de kabel niet goed gerepareerd. Diezelfde dag heeft de gemeente en ik nogmaals gebeld met ziggo. Er zou een monteur in gepland worden ( 5 dagen later). Ik heb aangegeven dat het een kabelbreuk betrof buiten de woning. De gemeente heeft dit ook doorgegeven aan ziggo. Toch stuurt Ziggo een monteur voor binnenshuis, Deze geeft ook aan dat de breuk buiten zit en kan niets voor mij betekenen, omdat hier een andere monteur voor moet komen.
Vrijdag was deze monteur ingepland, geen monteur geweest. Zondag avond krijg ik een mailtje dat deze monteur de maandag ochtend voor de deur staat ( regel dat maar eens met je werk).
Deze monteur kon niets doen ( zoals ik hierboven beschreven heb).
Dinsdag middag is er een monteur geweest, moest binnen alles doormeten om te zien waar de storing zit. ( buiten dus).
Na een paar uur werken is de breuk verholpen. Het heeft mij wel echter 7 dagen geduurd. Zonder telefoon, internet en tv.
Ik vind dit erg lang, ook omdat zowel ik als de gemeente hebben aangegeven waar de breuk zat, en ik de dag dat de straat open lag al gebeld had i.v.m. de kabelbreuk, de gemeente had ook gebeld. Maar daar wilde Ziggo niets van weten. Luisteren naar klanten is waarschijnlijk erg moeilijk.
Ik zie de meest erbarmelijke reviews voorbij komen, maar heb nog nooit echt slechte ervaringen gehad met Ziggo. Ikzelf heb internet en tv van Ziggo (Connect Complete & Play Start) en ben dik tevreden. Ik hoef geen Horizon mediabox en Ziggo mail gebruik ik niet. Dat heb ik ook nooit gedaan want ik heb al jaren een hotmail account voor mijn e-mails.
Ook lees ik reviews waarin mensen problemen hebben met de Ziggo modems met ingebouwde wifi. Het is algemeen bekend dat modems met ingebouwde Wifi sneller problemen geven dan een gescheiden modem en Wifi router. Dit probleem komt bij elke provider voor en daarin is Ziggo dus niet uniek.
Mijn tip hierin is dus: Schakel de Wifi functie in uw Cisco modem uit. Dat kan vrij eenvoudig door het volgende even door te nemen en stap voor stap uit te voeren.
Log eerst in op de modem door in de adresbalk van je browser in te vullen 192.168.178.1
Druk op enter
Log in met als gebruikersnaam ziggo en wachtwoord draadloos
Druk op geavanceerde instellingen
Druk op wireless en daarna radio settings
Hier zet je wireless interface op twee plaatsen op disable, bevestig dit met save settings en je hebt geen draadloos internet meer.
Plaats vervolgens een aparte Wifi router achter het Cisco modem. Dan zul je al merken dat het signaal en de internetsnelheid aanzienlijk beter is. Ziggo garandeert een bepaalde snelheid tot aan het modem (afhankelijk van uw internet abonnement) en deze snelheid wordt ook geleverd. Dit is simpelweg te meten door een internetkabel rechtstreeks vanaf het modem op uw pc of laptop aan te sluiten en speedtest te gebruiken om de snelheid te meten: http://www.speedtest.net/nl/
M.b.t. mediaboxen en programma's terugkijken? Koop eenmalig een HD recorder met een harde schijf zodat je niets hoeft te missen en programma's op kunt nemen.
Sinds de fusie van UPC en Ziggo heb ik weer problemen met e-mail, zowel via pop3 als Ziggo web mail,licht er nu al hele weekend uit
vanochtend (maandag) even gewerkt ligt er nu weer uit.
Steeds weer 400 Bad request, of niet reagerende server timeouts.
Ook HORIZON tv op laptop is waardeloos
Al jaren tevreden UPC klant internet/tv/telefoon.
Na samengaan/overname UPC een duidelijke verslechtering van
kwaliteit/stabiliteit internet/tv.
Ga naar een andere provider Kijken!
Ziggo horizon is verschrikkelijk slecht! Zeer ongebruiksvriendelijk, slecht, valt steeds weg, moeilijk op te starten, geluid loopt heel vaak niet synchroon. Noem maar op! Ze maken reclame met Horizon maar leveren to-taal niet wat ze beloven. Voor ned. 1,2 en 3 is NPO veel beter! Helaas voor de rest, de commerciėle zenders, is het huilen met de pet op! Mensen die nog twijfelen? NEEM GEEN ZIGGO!
Als je klaagt krijg je een 'vrolijke' telefonist' die alles begrijpt(!) en dan zegt...we zijn er mee bezig..jaja..
Echt niet! Beloftes worden niet nagekomen! (Binnen 3 dagen opgelost)
Zeer ontevreden! Nog niet eens 1 ster!
Server ligt er zogenaamd uit of bekabeling is niet goed. Helemaal klaar mee. Overstappen op KPN. Elke maand weer nieuwe fouten. Top Ziggo, doen jullie goed...
Na samengaan met UPC nog steeds problemen met overzetten naar andere zenders (beeld op zwart) en teletekst (tekst blijft hangen en gaat pas na een minuut naar het volgende item/of helemaal niet). Dus tig-keer resetten. Schrijven helpt niet; beloven contact op te nemen maar gebeurt niet. Wat ze wel doodleuk doen is bellen en met aanbiedingen komen .....
Gelukkig heb ik telefonie en internet bij KPN, stap binnenkort ook voor tv naar het over.
ze willen mij niet helpen ik moet nog met mijn advocaat bellen maar vele die ik heb gesproken geven mij gelijk , als we een handtekening actie aan gaan en dan een soort schade vergoeding aan vragen om zo ziggo op de knieen te krijgen , want ik ben het spug zat er word geluisterd denk ik maar doen ho maar , ik wacht op reactie en dan mochten jullie eraan mee willen doen geef ik mijn telefoonnr . mvg roald
Ik ben heel erg blij dat ik volgende week overstap naar kpn. Wat een ramp ziggo voorheen Upc. Ik had eigenlijk byna nooit problemen met Upc in al die jaren dat ik klant was by Upc maar sinds zin Ziggo zyn heel erg slecht geen enkele dienst werkt optimaal telefonie, internet wifi, digitale tv en Mobiel wat een ramp. Hele middag zit je zonder Internet wifi en als je belt zegge ze ja ze kunne er niks aan doen aan het slechte wifi. Heb het wel gehad met ze. Toen Ziggo te horen kreeg dat ik mijn abonnement opgezegd hebt en overstap ben werd ik gek gebeld om te vragen of ze nog wat voor mij konden doen kabeltjes verwisselen etc. Ik zei nou nee hoor vanaf mei t/m augustus zyn elke x monteurs lngs geweest en heb alles al gehad en nieuwe box dus nee je kunne kunnen niks meer voor my betekenen en ben hwt vertrouwen in jullie kwijt. Dus nee gaat niet meer terug by jullie. Dus mensen A.u.b lees eerst de revieuws van ziggo voordat jullie een abonnement by ze afsluiten en de je hele contract door met storingen zit. Voor dus geen Ziggo!
Was afgelopen zomer in winkel van toe nog upc vroeg toen om een aan bieding om dat ze inmiddels ziggo waren kon ik het upc contract laten vervallen. Ze hadden toen geen passende aanbieding i.v.m. ombouw naar ziggo. Kom in najaar maar terug voor aanbieding. Gisteren geweest wat een afgang ze mogen in de winkel geen aanbiedingen meer doen. Kreeg een telefoon nummer om voor aanbieding te bellen.
Als je belt krijg je een broekie aan de lijn die vervolgens de horzion en een nieuw pakket (duurder) de hemel in prijst.Die ik niet wil gezien de reacties op internet. En als klap op de vuurpijl vroeg ik de aanbieding op mail te zetten maar dit deden ze niet. Of ik pen en papier bij de hand had kon ik het opschrijven. Ik hoop dat de oude UPC spullen het nog even uithouden zodat ik op mijn gemak ergen anders kan gaan kijken. Als de service vooraf al zo is hoe is die dan bij technische problemen?
Sinds ik thuis werk gaan mijn mobiele internet kosten bij Ziggo omhoog. Waar ik eerst 4 werkdagen per week zonder WiFi prima binnen de bundel bleef, val ik er nu zogenaamd al maanden buiten. Dat, terwijl ik thuis werk en me verbind met de WiFi. Kosten lopen op tot over de €80,- per maand. Na klachten bij Ziggo weg te leggen, lossen ze niks op en moet ik het zelf maar uit zoeken. Een maand geleden werkte ook nog spontaan mijn mobiele internet niet meer. Na gebeld te hebben bleek dit een bekend probleem en ik zou die week nog gebeld worden door een techneut om het op te lossen en zou ik geen kosten hoeven te betalen voor niet geleverde service. Na een maand nog niet gebeld, al een maand geen mobiel internet, maar krijg ik wel bericht weer buiten mijn bundel te zijn voor internet (dat internet wat al een maand niet werkt). Ook krijg ik er weer een dikke rekening voor. Van Ziggo komt nul oplossing. Nooit naar Ziggo gaan, tenzij je opgelicht wil worden!
vandaag kwam een monteur van ziggo de horizon en extra horizon box monteren (ik had 2 ci modules) de goede man 4 uur druk aardige kerel deed goed zijn best alleen een doorgeknipte kabel chaos in het huis van onder tot boven toen hij wegging werkte het maar de tv uit en aan en helaas beneden niets meer en boven als je hem aan zet dan krijg je een 30 minuten een tekst "ogenblik geduld aub" daarna beeld ik alles nagekeken alles zat goed dus maar weer bellen naar ziggo we kunnen morgen komen ik zeg das makkelijk allen helaas niemand thuis ik moet werken nu komen ze volgende week donderdag maar ondertussen geen tv dus , ik de hele rotzooi gedemonteerd en weggegooit en mijn oude ci modules er weer 1 een werkt gelukkig de andere over 48 uur na het plegen van een telefoontje maar ondertussen kras op mijn tv laminaat beschadigd en 40 euro kwijt om nieuwe kabels te kopen, wat een ellende is dat ziggo ik maak mijn abonnement periode af en ik ben weg daar, alles vernielt vrije dag weg, hoop geld armer en maar op 1 tv beeld.............
Als het werkt, werkt het super! Maar zeer afwisselend ligt het modem er is uit en moet alles een paar keer gereset worden, wat zeer vervelend is...
geen stabiel internet steeds weer resetten.
ook mail werkt niet wacht even de monteur af als het niet helpt dan is een overstap noodzakelijk..
Laten we het maar niet hebben over het TV signaal. Daar ben ik al sinds het beruchte "Samengaan" mee aan het worstelen. Inmiddels heb ik alle kabels, splitters connectoren en de signaalversterker vervangen hetgeen een mooie hap uit mijn begroting was. Met als resultaat dat ik nu niet elke avond meer slecht beeld maar nog slechts op die momenten dat iedereen tegelijk in deze wijk de buis aanzet.
Nee, nog erger was het met de 10 euro actie voor Internet en Vast Bellen. Gezien de bovengenoemde negatieve ervaringen heb ik toch, na zeer lang wikken en wegen, besloten hier op in te gaan. Nou, dat heb ik geweten! Het pakket arriveerde vlotjes, dat wel. Maar in de begeleidende brief stond dat ik ervoor had gekozen de installatie zelf uit te voeren. De aanvraag was echter "met gratis monteur".
Wel moeten bellen hierover en daar begon de teller al weer te lopen want dit bellen is niet gratis. Maar de monteur werd alsnog langs gestuurd. Die belde aan en ik zette de radio uit en liet de man binnen. De boekenkast had ik daags ervoor al ontruimd en terzijde geschoven zodat hij makkelijk de wandcontactdoos kon bereiken. Wat er allemaal in dat gereedschapskoffertje zat weet ik niet maar een gewenste en noodzakelijke punttang zat er niet in. Die heb ik duur maar uit de schuur opgeduikeld en daarmee leek er iets te lukken. Twee [!] uur verder was het tijd om de aansluitingen te testen. Eerst de radio: geruis. Gepruts aan de contactdoos, weer geruis. "Dat ligt aan de radio" sprak de man monter. Na uitleg mijnerzijds [zie boven}, wederom wat geprutst. Geruis alom. "Dat ligt aan de kabel" was nu het oordeel. Uiteindelijk is er een verbindingslus gemaakt naar de TV; toen had ik weer normaal radio. De uitgang op de wandcontactdoos deed en doet het echter nog steeds niet! Trouwens, die wandcontactdoos lag nog diezelfde avond los op de grond. Zomaar uit de muur gevallen. Toen maar eens de downloadsnelheid van de Internetverbinding bekeken. Die bleek dramatisch laag. Een film die normaal binnen een uurtje binnen is duurde nu ca 8 dagen. De dame aan de telefoon was bereid om nogmaals een monteur langs te sturen. Ik besloot echter alles af te koppelen en te retourneren naar Ziggo. Retourstickers ontvangen en de boel teruggestuurd. Inmiddels voor de 3de keer een klacht gedeponeerd bij Ziggo maar daar wordt in het geheel niet op gereageerd. Ik ga nu maar eens wat betalingen aan Ziggo door de bank terug laten boeken; heb ik al aangekondigd in mijn derde klacht, maar ook daar ligt men kennelijk niet wakker van. Nou, ik ook niet. Maar raadt een ieder aan, indien mogelijk, met een zeer grote boog om dit bedrijf heen te lopen. Of, om met een medewerker van mijn huidige provider te spreken: "Mijnheer, ik begrijp heel goed dat klanten eens switchen in gevakl van bijvoorbeeld een actie. Prima, ga dan naar ..... of ..... maakt niet uit, maar ga nooit naar Ziggo; dat is vragen om moeilijkheden!"
Beste mensen,
Dit moet me even van het hart.
Ik ben een nieuwe klant van Ziggo.
Ik heb een abbonnement afgesloten met overstapservice en nummer behoud.
Nou ik kan u vertellen het is 1 grote aanfluiting het lijkt Ziggo niks te interesseren.
I.p.v. me nummer vloeiend over te nemen is het nummer minimaal een week uit de lucht.
Je kan ze er mee confronteren maar ja dat boeit ze dus niks.
Dat er 3 man personeel en een bedrijf stil liggen en niks kunnen tja het is niet anders.
Ik moet me welkom voelen bij Ziggo nou lik me ...
Dan hebben we ook nog het volgende.
De extra horizon Fantastisch werkt super! Hmmmmm niet dus.
Ik ben ongewild proefkonijn geworden en heb een box met een beta versie gekregen.
Alleen ja het werkt dus niet wat overegens heel vreemd is maar wel betalen daar voor.
Dan krijg je een mail dat het probleem opgelost is 2X zelfs maar tot op heden werkt het nog niet.
Klanten service stuurt mij ook telkens van het kastje naar de muur en weer terug.
Kortom ik ben een nieuwe klant bij Ziggo maar eigenlijk ben ik helemaal niet welkom tenminste zo voelt het want de service en het gene wat ze zeggen te bieden schort aan alle kanten