Lex
28-06-2019

‘Hulp bij overstap’ blijkt salespitch

Ik ga weg bij Ziggo. Met de laatste prijsverhoging zou ik 900 Euro per jaar gaan betalen. Nét de druppel.

Twee dagen na opzegging belt er een juffrouw van Ziggo. Ze draait in kringetjes met een fantáástisch aanbod als ik blijf. Helaas, ze kan dat niet schriftelijk geven, ik moet gewoon zeggen dat ik blijf, en dán. ik dacht van niet.

Week later komt er een brief. ‘Zullen we alles nog even doornemen? Om kosten te voorkomen?’

Ik moet hen bellen, 0800-nummer erbij. Ok: ik bel. Alles doornemen mijn zolen: een even hulpeloos wicht als de eerste doet een aandoenlijke poging, het is gewoon een harde salespitch. Ik moet haar drie keer terugfluiten naar het onderwerp van dit gesprek: mijn vertrek.

Dan komt de ‘hulp’: ik moet de souche van PostNl bewaren voor als die het pakket kwijtmaken waarmee ik mijn horizonbox retour stuur! -Dankjewel, genie!

Wat een aanfluiting. Dit kijkt allemaal heel snel en vreselijk amateuristisch in elkaar gespijkerd te zijn. Ziggo is niet alleen dom, maar nu dus ook zielig. Mijn beste gok: ze hebben zich afschuwelijk vergist met die prijsstijging en waar je hier naar kijkt is gewoon. paniek.

Raymond

Verschrikkelijk bedrijf met leveren

2 maanden geleden nieuwe sleutel van een nieuw huis leuk alleen nog effe internet aanvragen is gewoon toch nou wat een gezeik een monopolie positie want je kan alleen bij ziggo volgens de bouwer volgens mij mag dat niet eens meer maar oke.

Mijn eigen provider kon hier niet leveren omdat dit upc gebied is geweest is het nu van ziggo oftewel monopolie positie lijkt mij maar oke terug naar wat er is 2 maanden dus geleden aangevraagd bij ziggo internet komt er aan meneer alleen het moet nog aangemeld worden door onze monteurs die bij connect-z werken.

Oké hoe lang duurt het nou het is in een paar dagen geregeld mooi 2 weken later nog niets nog maar een keer bellen nou meneer u staat niet in ons systeem nee dat klopt omdat ik geen abonnement kan afsluiten door connect-z die het nog moet doorgeven van jullie.

Nou meneer neem met hun contact op hier heeft u het nummer en succes oke nou moet ik hun werk doen maar oke ik hun bellen nou meneer als u morgen belt denk ik dat het klaar is de monteur is er vandaag geweest alleen nog opleveren mooi.

Volgende dag weer bellen nee meneer sorry wordt morgen bel dan maar weer nou je raadt het al dat gaat nu ook al een paar weken zo.

Bel elke dag en elke dag hoor je belt u morgen maar en nu de klap op de vuurpijl vandaag weer bellen maar ik denk dat ze nummer herkenning hebben heb 50min in de wacht gestaan en toen was het de verbinding wordt verbroken het is sluitingstijd wel godverdomme.

Weer ziggo bellen heeft u een aansluitnummer meneer nee natuurlijk niet want ik kan geen abonnement afsluiten doordat die klote connect-z geen klaar melding heeft doorgegeven.

Nou sorry meneer maar dan kan ik u niet helpen moet u volgende week maar weer proberen te bellen met ze.

Wat een klote bedrijf echt probeer weg te blijven bij die klootzakken want je wordt nog als stront vuil behandeld ook want hun zijn beledigd als je wat geïrriteerd raakt na 2 maanden raar hé 2 maanden geen tv radio internet echt top geregeld hoe lang nu nog is de vraag maar ga maar eens kijken of ik op de glasvezel kan maar dan bij een andere provider.

Wat een gezeik met ziggo weg blijven als je het kan.

28-06-2019

Wat een administratieve bende is het bij Ziggo.

Verhuist: Al 3 weken bezig om een vaste telefoon aangesloten te krijgen op het nieuwe adres en dat is toch moeilijk voor Ziggo.we wachten en wachten. en maar bellen en nog een keer. en telkens hetzelfde verhaal uitleggen. uren en uren aan de lijn gehangen. "Ze zoeken het uit",. "we gaan u echt helpen mevrouw",. Alweer in de wacht gezet. we wachten en wachten. Fout in de administratie!."We sturen u de modem op",. Helaas. we wachten, bellen, geen modem."we zoeken het uit',. "ik zet U even in de wacht",. Klachten/contactformulier ingevuld. 'We nemen telefonisch of via de mail contact met U op'.ha, ha, wanneer zouden ze dat gaan doen? Niets over terug gehoord. We bellen weer, wachten weer, worden weer in de wacht gezet want ze moeten het even uit gaan zoeken, ik leg het nog een keer allemaal haarfijn uit, hopen. zou het dan toch goed komen?

Enfin. nog steeds geen telefoon. Dan toch maar een andere provider! Ziggo nog héél veel succes gewenst.

Jordy
28-06-2019

Slechte service en onterechte extra kosten

2x gebeld ivm het opstarten van de horizon tv box. Het duurt soms een half uur voordat de text een ogenblik geduld aub. De eerste keer werdt gelijk toegegeven dat het probleem in de box zit en dat een nieuwe type box wordt uitgegeven. Deze zou ik kosteloos krijgen. Na een paar weken (we kijken meer Netflix dan gewoon tv) nog niets ontvangen. Weer gebeld en weer het zit in de verouderde box. Toen er gelijk achteraan : we zullen een nieuwe box opsturen en u moet dan weer 20 euro aansluitkosten betalen. Ik gaf nog aan dat ik een paar weken geleden had gebeld en ze me kosteloos een nieuwe box zouden toe sturen en deze niet had gekregen. De reactie hierop verbaasde me extreem : ik heb dit kunnen lezen maar dat doen we niet meer. Ik aangegeven dat ik een manager wilde spreken maar die wilde ze niet geven. Toen nog een keer aangegeven en ze zei dat ze ging kijken of ze hem kon geven. Nog geen 5 seconde later had ik haar weer aan de lijn en ze zei dat ze het met haar manager besproken had en ik de kosten toch moest betalen. Gezien de duur dat ik in de wacht stond is het onmogelijk dat ze de manager gesproken had. Ik gaf toen uit principe aan dat ik dan na 8 jaar wilde stoppen met hun diensten en de reactie toen was : dan doe JE dat toch gewoon.

Kortom geen respect voor de klanten en collega’s. Ik heb het nu opgezegd en ga het voor veel minder geld bij KPN proberen.

Paco

Ziggo

Ziggo daar zal ik voor gaan ze hebben super snel internet alleen de mensen zeiken omdat ze er zelf geen verstand van hebben

Kapot moden DRAADJE STEKKER IS KAPOT

Duurt 4 dagen voor dat er een monteur kom

Probleem :was stekker stroom toevoer

Op de vraag stuur het maar op .

Antwoord: wij krijgen zoveel meldingen dat we het niet meer opsturen ,kortom wij vertrouwen de klanten niet .

Conclusie : een stel onbenullen aan de telefoon die een monteur kosten bedrijf 100 euro tussen 17.00/22.00 kom hij langs om de unid te vervangen oplossing : opsturen probleem opgelost kosten met nieuwe stekker 10 euro .

Goed gedaan ziggo volgend jaar weer 5 % erbij want het kost toch zo veel .

Nooit geen problemen

Ik heb over internet geen problemen ook tv is erg goed op zich heb ik als ik problemen had dit altijd goed is opgelost en altijd vriendelijk te woord gestaan.

Het enige minpunt is net een ander ab genomen bij hun dan moeit je opnieuw kosten betalen ene kant kan ik het wel begrijpen zij maken toch kosten om het op te sturen en retour te krijgen wat ze altijd heel keurig doen.

Update van 27/06/2019:
Mensen klagen vaak alleen als het een slechte ervaring heeft maar een goede ervaring vaak niet

Jacqueline

Kapot modem snel vervangen

Na een blikseminslag vlakbij ons huis, bleek het modem kapot te zijn. Geen radio TV, internet en telefoon meer. Na telefonisch contact met Kim van Rhenen van Ziggo kon ik een nieuw modem ophalen bij de Ziggo shop in A’dam. Dat was althans de snelste oplossing, beter dan via de post. Toen ik net de deur uit wilde gaan, reed er een Ziggo service auto door mijn straat. Toen ik de chauffeur aanhield verleende hij zijn medewerking om mijn kapotte modem om te ruilen, na wederom contact met de klantenservice van Ziggo. Veel gesputter uiteraard want eigenlijk moet er een afspraak gemaakt, een bonnummer bekend zijn etc. Je kunt niet zomaar op straat je Ziggo modem omruilen. , nee dat snap ik. Bij de klantenservice trof ik opnieuw Kim van Rhenen (!) en zij heeft toen alle moeite gedaan via de monteurs servicelijn en wat al niet meer, om mijn modem ter plekke te kunnen omruilen. Bedankt Kim en bedankt monteur Michel de Haan!

Jacqueline

René
27-06-2019

4 dagen nauwelijks tv ontvangst.

Nu al 4 dagen nauwelijks tv ontvangst. Gezien ale klachten over de service van Ziggo doe ik geen moeite om te bellen. Als dit zo blijft ben ik gedwongen om over te stappen naar een andere provider.

26-06-2019

4 maanden nauwelijks internet

Service is belabberd. Elk kwartier klapt de verbinding eruit. De klantenservice kan niks doen en ziet de helft van de tijd het modem niet. Monteur kost geld en kan het niet oplossen want alles is aan deze kant goed. Echt ongekend.

Anouk
26-06-2019

Ziggo negeert afgesproken einddatum contract

Na 10 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo moest ik m'n contract opzeggen omdat ik ga samenwonen. Hoera! Een standaard situatie, lijkt me. Opzeggen zal wel niet zo moeilijk zijn. Dacht ik.

In 1,5e maand tijd heb ik tientallen medewerkers per mail en telefoon gesproken, en ik ben telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Iedereen zei wat anders.

Mijn verhuisdatum was 13 juni. Mijn nieuwe gemeente bevestigde mijn inwoning op 19 juni. Een zogenaamde intergemeentelijke verhuizing neemt 3 tot 5 werkdagen verwerkingstijd in beslag.

Dit had Ziggo nodig als bewijs. Direct heb ik dat doorgegeven aan Ziggo.

Een medewerker van Ziggo heeft op 6 mei (!) bevestigd dat zij de daadwerkelijke einddatum van het contract zullen negeren en de verhuisdatum zullen hanteren. Een andere medewerker heeft dit telefonisch op 4 juni bevestigd en netjes gelogd.

Nu komen ze dat, ondanks verschillende mailtjes, niet na. Ook al stuur ik ze de bevestiging in de mail van 8 mei. Ik ben boos. Wat een intens teleurstellend bedrijf.

Ook het indienen van een klacht bij hen helpt niet. Ik krijg reacties die nog teleurstellender zijn dan alle voorgaande contactmomenten. Echt, wat een treurnis.

Waardeloze service & kennis

Overmatig commerciële onderneming die over op geld zit, personeel duidelijk niet deugdelijk opleid, achterlijk beleid hanteert en schijnbaar van mening is dat ik als klant minder kennis in huis heb dan de gemiddelde klanten-non-service mdw.

Flinke afrader. Goed internet, toch beter een ander zoeken.

Rick
25-06-2019

Te duur, te slecht, te onbetrouwbaar

Prutsers eersteklas. Elk jaar weer meer dan de hoofdprijs betalen en nog steeds kunnen ze geen gewoon internet en tv bieden. En ondertussen alles ontkennen. Kan amper genieten van mijn Netflix-abonnement. Hoe eerder ik weg kan, hoe beter. En nooit meer terug.

Voor nieuwe abonnees: denk goed na voor je je begeeft in deze bodemloze put van ellende die veel geld kost

Emma

Slechtste provider.

Ik heb nog nooit zo vaak internetstoringen gehad als bij Ziggo, terwijl ik er heel veel voor betaal. Helaas is er in dit gebouw alleen Ziggo aansluiting, anders was ik allang overgestapt naar een andere provider. Mijn ouders hebben thuis KPN en dat werkt altijd perfect.

25-06-2019

De nieuwste mediabox problemen.

Ik dacht na het terugsturen van de horizon van alle problemen af te zijn.ondertussen abb. 107 euro p/m geen radio ontvangst meer in huis en nu al de nieuwste next (mediabox) kapot . oh oh oh ziggo.dit gaat je klanten kosten.

Walter
24-06-2019

5 weken geen e mail

Al 5 weken werkt de email niet. ken je het gezegde "van het kastje naar de muur"? Je kunt niks opschalen want je komt niet verder dan de klanten service. Je wordt elk gesprek weer aan het lijntje gehouden. Ronduit een schande.

Bigburb
23-06-2019

Ziggo media box next

Als jeeen TV only abonnement hebt en een Next box wilt moet je ook internet van Ziggo pakken. Ik ga het internet niet gebruiken maar goed ik wil perse een next box hebben dus maar besloten om een duur complete pakket af te sluiten, maar omdat je al een Ziggo TV abonnement hebt kom je niet in aanmerking voor de 6 maanden kortings actie. Typisch voorbeeld van een monopolist die het onderste uit de kan wil. Echter pik ik dit niet meer, dus geen Ziggo meer, ik hoop dat er nog velen zullen volgen.

Michiel
22-06-2019

De Overstap

Overstappen

Na opnieuw een verhoging van het ziggomaandtarief van 2,50 vanaf volgende maand toch maar gekozen eens over te stappen. Ik heb het nog eens nagekeken. Nu is de basis 84,50. Dat wordt dus 87,00. Vorig jaar januari was het basistarief 80,50. Het tarief daarvoor kan ik niet meer zien. Dit is voor het Ziggo max pakket. Ik ben er tevreden mee maar kan de steeds hogere kosten toch niet meer zo goed verantwoorden in het gezinsbudget.

Maar ik heb in de meterkast twee opties Coax en Glasvezel. In het verlden was glasvezel duurder maar nu heeft ziggo de glasvezel jongens ingehaald en kies ik dus voor glasvezel. T-Mobile is het geworden.

En, T-Mobile heeft een overstapservice, zij regelen de overstap "U komt niet zonder tv of internet te zitten".

20 juni zou de overstap worden. Bevestiging van T-Mobile gehad voor de startdatum en een bevestiging van Ziggo voor de einddatum. Allemaal op 20 juni dus dat zit goed, dacht ik.

Blijkt T-Mobile wel te willen aansluiten maar heeft helaas geen aansluitmensen genoeg. Er moet een monteur langs komen en de eerste mogelijkheid is 12 juli, dus ik direct in de telefoon en T-Mobile bellen "Dit lijkt mis te gaan". Call center T-Mobile zoekt het uit en ziet dat ik op 5 juli aangesloten kan worden. Nog steeds te laat maar geen paniek T-Mobile meld mij "het is hun verantwoordelijkheid dat ik zonder onderbreking overgezet wordt". Ik krijg hier ook netjes een bevestiging van per mail. Ik gerustgesteld.

Donderdag 20 juni. Eind van de middag geen internet meer. Dus toch misgegaan. Ik bel Ziggo. De zeer vriendelijke medewerkster kijkt mijn gegevens na en ziet geen aanpassing van afsluiten naar 5 juli, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer T-Mobile bellen. T-Mobile zoekt het uit en meld mij dat zij een bevestiging van Ziggo hebben dat de overstapdatum 5 juli wordt, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer ziggo bellen. Na lang praten en uitleggen ziet ziggo dat ik inderdaad pas 5 juli moet worden afgesloten en start een spoedactie om mij weer aan te sluiten. Dat kan 4 uur duren en die avond gebeurt er nog niets.

Vrijdag 21 juni. Mijn thuiswerkdag maar helaas nog steeds geen internet dus helaas geen thuiswerken maar mij naar kantoor haasten om mijn werkt te kunnen doen. Mijn tienerkinderen vreten inmiddels de databundel van hun telefoon op. Op kantoor via de chat van de ziggo klantenservice contact met een ziggo medewerker. Deze constateerd dat de handelingen van het callcenter op donderdagavond niet correct zijn geweest en maakt een nieuwe spoedopdracht aan om mij weer aan te sluiten. Als ik in de avond thuis kom blijkt de tv inmiddels weer te werken maar nog steeds geen internet. Dus, Ziggo weer ziggo bellen. De medewerkster van Ziggo ziet dat de aansluiting gedeeltelijk is uitgevoerd maar het stuk internet nog niet is afgerond. Zij kan niet zien waarom en, omdat zij geen direct contact mag leggen met andere afdelingen en niet een nieuwe call aan mag maken moet ik wachten 24 uur na de laatste call. Dus ik kan pas op zaterdag om 14:00 uur weer bellen al gaat de vriendelijke medewerkster er van uit dat het dan al lang weer werkt. Bovendien krijg ik een vergoeding voor gemiste dagen.

Zaterdag 22 juni. Nog steeds geen internet en om 14:00 uur reboot ik alles nog een keer en bel weer naar Ziggo. De medewerkster herstart mijn horizon box en constateerd dat eigenlijk alles goed staat echter dat het internet inderdaad niet opstart. Dus moet er een andere afdeling naar kijken. En die werken niet in het weekend. Dus deze melding zal dan vanaf maandag opgepakt worden en ze mogen er dan drie dagen over doen. Zo langzamerhand begin ik toch te koken. Uiteindelijk zet de medewerkster het weer om in een spoedactie, dan wordt ik maandag met voorrang geholpen.

Ik moet dus weer wachten. En helaas ik moet zondag wat acties doen voor mijn werk, die ik natuurlijk vanuit huis zou doen, wat nu niet gaat, dus mag zondagochtend weer naar kantoor. Ik baal er gigantisch van.

Moraal van dit verhaal: Stap niet over als je bij Ziggo zit. Misschien ben ik de enige die dit overkomt dus 1 op 1.000.000. Misschien overkomt dit 1 op 100 overstappers.

Geleerde les: Zit je niet bij Ziggo. Ge er dan niet naar toe.

Opgedane kennis. Ziggo heeft een goed georganiseerde klantenservice die helaas geen direct contact mag maken met andere afdelingen.

Ik zet dit bericht op verschillende sites. Misschien maakt dat iemand bij Ziggo wakker.

Pim
22-06-2019

Een klacht

Ik zou niet weten waar ik moet beginen het internet werkt voor geen meter ze beloven goed internet door het helen huis maar als ik boven zit heb ik 0.04mbps en als ik in internet kabel op mijn pc gebruik heb ik 800 ping gemeld en ze zegging dat het aan ons licht terwijl een week van te voren nog iemand van hun geweest was en die zij dat alles goed was en het is zo duur

Koop dit niet

Truus
21-06-2019

Al jaren klant bij Ziggo omdat we geen andere mogelijkheid hebben :(

Ben al jaren klant bij Ziggo. Kan inmiddels een boek schrijven. Helaas kan ik niet overstappen omdat het bereik ergens anders niet goed is en de telefoonlijnen het niet doen. Klacht? Ik weet niet waar ik moet beginnen. Afgelopen week een nieuwe nextbox besteld als opvolger van de Horizon box. Ook gevraagd wat het kost en gevraagd voor retourbox. De activatie kosten zouden 19,90 zijn! De dag erna de box en deze doet het pffffffff. Maar geen retourbox. Ook geen apart ontvangen, dus weer bellen. En bellen waarom de rekening niet klopte. De rekening wordt volgende maand bijgesteld. Er wordt opnieuw een retourbox toegezonden. Twee dagen verder nog geen retourdoos. Wat blijkt de activiatiekosten krijg ik ook terug, hopelijk. en nog geen retourbox. Krijg ik een mail voor mijn ervaring, ziggo zou me bellen. Krijg bericht druk op de 1 lukt niet, dit herhaal ik tig maal nog niet. Weer Ziggo bellen want wil toch mijn retourbox, wachttijd aan de tel. 8 tot 10 minuten. Anders krijg ik misschien later een rekening voor iets wat ik niet wil en wens me aan de procedure te houden. Nu ben ik geirriteerd en bel weer (weer wachten 8 minuten en 20 stappen doorlopen), volgende week krijg ik mijn retourbox. Heb mijn onvrede uitgesproken! Het is dat ziggo een monopolie positie bij ons in de buurt heeft, anders was ik weg. Ben al bang zodra iets gewijzigd moet worden, wat een zooitje. En in het verleden ook al een heel boekwerk aan klachten gehad. Nee Ziggo ik hoef geen vergoeding, niks extra s , ik wil gewoon dat jullie doen wat je met de klant afspreekt of verkoopt. Klaar! En oh ja, ons internet werkt te traag en kunnen we naast jullie modem ook nog eens een router gaan kopen. Nee ik hoef jullie wifi versterker niet, want ook dat helpt niet.We hebben een voordeurbel met Wifi, voordat we de melding krijgen is de bezorger al in een ander dorp! En nee ligt niet aan de app en de voordeurbel.Nog meer? Nee ik stop ermee